Pe data de 17.02.2014 am primit o notificare ca postul pe care il ocupam in cadrul unei societati private a fost desfintat si sunt in preaviz de 20 zile.
Intrebarile mele sunt:
1) Pe notificare e trecuta data de 17.02 dar scrie ca postul a fost desfiintat conform art 65 din data de 14(eu primind notificarea pe 17.02).E corect cum au procedat sau trebuia sa fiu anuntat dinainte?
2) Mi s-a zis ca nu primesc salarii compensatorii desi am o vechime de 8 ani si jumatate in cadrul firmei.E corect din partea lor sa ma trateze asa dupa ce le-am fost loial aproape 9 ani?
3)In sectiunea Drepturi si obligatii din partea partilor din Contractul individual de munca,la litera j scrie:DREPTUL LA PROTECTIE IN CAZ DE CONCEDIERE
Care sunt aceste drepturi daca nu dreptul la salarii compensatorii?
4) In toti acesti ani am lucrat in sarbatorile legale plus o zi in fiecare week-end,fara a primi niciun fel de spor si nici compensarea cu timp liber corespunzator in urmatoarele 30 de zile,asa cum am citit ca prevede legea.
Ce pot face in aceasta privinta?
5) Timp de cativa ani am executat in cadrul societatii si o munca ce nu are legatura cu functia mentionata in contractul de munca,existand sute de inregistrari video in care numele meu e trecut pe generic cu o functie necorespunzatoare. Aceasta situatie a durat cam 5-6 ani iar dupa o pauza de vreun an mi s-a dat o alta treaba ce nu tinea de competenta mea,lucru pe care l-am facut cateva luni. In aceasta a doua situatie dovezile sunt scrisul meu pe anumite fise(acel inscris arata ca eu am facut acel lucru) si marturiile colegilor.Ni se spunea in sedinte ca daca nu ne convine,putem pleca,e plin de oameni care cauta de munca.
Cum pot rezolva aceasta situatie in favoarea mea?
Mentionez ca in toti acesti ani lucrati in cadrul trustului nu am primit niciodata vreun avertisment sau vreun repros,ba din contra,am fost cred ca singurul angajat laudat de fostul sef (intre timp s-au mai schimbat) !
Va multumesc pentru rabdarea de a citi cazul meu si pentru eventualele sfaturi !
Daca cineva considera ca e suficient material pentru deschiderea unui proces cu angajatorul si exista temei legal pentru obtinerea unor beneficii materiale,am rugamintea de a-mi lasa date de contact-mail sau telefon pentru a-l contacta urgent !
P.S.: Am uitat sa mentionez un lucru...in urma cu 3-4 ani aveam in subordine 4 oameni,toti avand aceeasi functie, doar unul(sa-i zicem X) dintre ei prestand de multe ori aceeasi munci suplimentare ca si mine. 2 au fost disponibilizati iar X si-a dat demisia in vara lui 2013. Ulterior,nu a mai fost nimeni angajat pe acest post si am ramas singur,preluand si partea de munca a acestuia.
Nu stiu daca acest lucru e important dar am considerat ca nu strica o imagine cat mai clara a situatiei.
firma(srl,pfa..inca nu sunt hotarat ce forma) o voi face aici...asta daca nu primesc un sfat bun,in ce tara ar fi mai bine sa fac o firma pt o fiscalitate mai buna
Care este cea mai buna forma de organizare juridica in cazul in care voi desfasura activitati doar in mediul online? Am in vedere deschiderea unui magazin online dar si a altor site-uri ce pot genera profit (nu prin vanzare de produse ci prin plata unei taxe pentru anumite servicii).
Nu as vrea SRL din cauza acelor obligatii fiscale pe care ar trebui sa le suport chiar daca nu fac profit.
Iau in calcul si infiintarea unei firme in alta tara daca aceasta varianta ar fi cea mai benefica dpdv fiscal.
Multumesc!