avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 805 soluții astăzi
Forum Activitate MMI15

Activitate MMI15

eugarizn a scris:

Cu toate ca nu mi ati raspuns la ce v am intrebat , imi permit sa mai pun o intrebare :
- ce fac ceilanti proprietari ? pe ei nu ii afecteaza ca o sa ramana fara apa , fara caldura si altele ? daca va zbateti doar dumneavoastra , cu parere de rau va spun ca : aveti putie sanse ! ince sector locuiti ? daca in 3 , aveti sanse minime !
Asa cum spune si Doamna elga , plangerea o face ti impotriva conducerii , ca apoi " alesii " sa se razboiasca cu fostul administrator , va trebuie un avocat f. bun , este clar ca acolo este ceva in neregula .
Chiar daca presedintele sau comitetul ex. a facut vreo plangere la politie , este bine sa face ti mai multi proprietari , sa se vada ca exista ceva nereguli acolo .
Va doresc suces si sa ne tint ti si pe noi la curent cu evenimentele !


Nu stiu sa va raspund ce au "pazit" presedintele si ceilalti, dar din cate vad imi pare ca nu au pazit. A fost dezinteres total, cred. Ceilalti proprietari accepta situatia si contribuie la achitarea sumei lipsa, din moment ce doar unul singur din peste 100 a facut plangere la politie, iar eu am facut deja la primarie si voi face si la politie. Deci utilitati sunt si vor fi. Noul presedinte spune ca oamenii nu au bani sa mai dea si pentru plata unui avocat sau a unei expertize financiar-contabile, asa ca promoveaza ideea de a iesi din acest impas prin contributia fiecaruia, iar apoi sa fim atenti sa nu mai patim la fel. Idee convenabila marii majoritati, se pare. Eu am decis sa tin cont de sfaturile primite aici si sa incerc, cel putin, sa-mi gasesc dreptatea. Acum astept raspunsul primariei, e primul pas pe care l-am facut. Va voi tine la curent, poate situatia mea va ajuta si pe altii. Multumesc tuturor!
Multumesc din nou pentru raspunsuri.
Ca sa va raspund si eu la intrebari, trebuie sa va spun ca ma afecteaza situatia deoarece banii furati trebuie pusi de noi, proprietarii, deci si de mine, iar conducerea asociatiei refuza sa faca demersurile necesare!!! Asa ca m-am gandit sa fac de una singura, atat cat pot, macar sa stiu ca ce a depins de mine am incercat. Am depus deja sesizare la Primarie, o sa depun si la Politie cand voi strange documentele care sa dovedeasca ce spun, daca le voi primi. Ma bate gandul sa merg eu direct la furnizori, dar nu stiu daca ei dau astfel de informatii proprietarilor. Oricum, voi incerca. Nu ma pot resemna din start cu gandul ca vinovatii vor scapa nepedepsiti. Cu toata sinceritatea va spun ca nu ma deranjeaza ca pierd niste bani cat ma deranjeaza faptul ca cei vinovati scapa nepedepsiti, si in felul asta perpetuam o mentalitate la care nu vreau sa fiu partasa!!! Ce este insa de speriat, este nu doar indiferenta conducerii asociatiei, ci si cea a celorlalti proprietari. Sau poate ca ei sunt mai destepti decat mine si, temandu-se ca nu vor reusi nimic, prefera sa nu mai traiasca si aceasta dezamagire.
Numai bine!
Va multumesc tuturor! Ca sa fac eu plangere penala, unde ma adresez? Aveti cumva un model? Imi puteti spune pasii aici sau trebuie sa deschid alt subiect?
Multumesc mult! Parca am capatat un pic de speranta... :)
Seara placuta!
Buna seara! Inca am nevoie de ajutorul dvs.! As dori sa stiu daca lista de plata lunara este singurul document de care trebuie sa tin cont ca sa stiu ce suma am de plata lunar sau, pe langa asta, trebuie sa achit si sumele specificate pe alte anunturi de la avizier, ca de exemplu: "In urma sedintei de comitet de bloc din data ... s-a stabilit ca fiecare locatar sa plateasca in plus fata de intretinerea afisata inca ... RON pentru a acoperi din facturile restante". Anuntul nu are nicio semnatura si nicio stampila, ci doar sintagma "comitet bloc" sub textul anuntului. Daca nu platesc suma specificata in acest anunt, pot primi penalizari si obligata de vreo instanta sa platesc?
Multumesc!
Administratorul nu este membru al asociatiei. A incasat banii proprietarilor si din februarie nu i-a mai virat catre furnizori. Pe lista de plata lunara nu apar decat cheltuielile din luna respectiva si, acolo unde este cazul, cheltuielile din lunile anterioare, la persoanele care nu-si achita obligatiile lunare.
Problema este ca suntem obligati sa punem mana de la mana ca sa acoperim suma cu care a disparut administratorul, chit ca noi am achitat intretinerea lunara si am primit chitante de la el pana luna trecuta, cand s-a descoperit furtul si a fost inlaturat, dar nu ne ajuta cu nimic ca le avem, pentru ca s-a decis de catre comitet sa contribuim toti cu o suma pentru acoperirea furtului. Suma lipsa insa nu o stim!!!! Nu s-a facut o ancheta, nu s-a afisat nimic la avizier in sensul asta, ci doar ni s-a comunicat cota parte de contributie ca sa acoperim furtul. Aceasta NU APARE PE LISTA LUNARA, ci sub lista lunara e precizata intr-un anunt separat. De unde stiu daca suma propusa e reala, de ce as crede doar un anunt fara o semnatura, un nume, o decizie... ceva... care sa prezinte o garantie cat de cat?!
Azi am intrebat presedintele si a zis ca bine ar fi sa acoperim paguba in felul asta si sa nu mai demaram alte investigatii, pentru ca administratorul oricum avea 75 de ani si nu are nimic pe numele lui, deci nu vom putea recupera prejudiciul.
Dar daca presedintele si cenzorii ar fi facut verificarile lunare, asa cum au obligatia, sigur nu se ajungea aici. Probabil de asta vor sa procedam facand cheta pentru recuperarea pagubei, altfel eu cred ca si ei ar trebui sa raspunda cumva pentru ca nu au facut acele verificari, ba nu exclud faptul ca si ei sa fie implicati.
Daca mai aveti vreo indrumare, va rog s-o spuneti, sunt venita in bloc doar de 5 luni si nu stiu de unde sa apuc problema. Multumesc.
Va multumesc mult pentru raspuns!

Listele de la intretinere au fost semnate numai de catre administrator incepand din iulie a.c. (data la care m-am mutat eu in bloc, am dovezi foto ale listelor afisate la avizier). Pentru luna octombrie s-a afisat intretinerea abia in decembrie, ceea ce imi pare un termen mult depasit din ce am citit, iar lista era semnata numai de presedinte. Anuntul cu platile suplimentare nu era semnat de nimeni. Pe chitante nu apare nimic, nici cod fiscal, nici cont, e liber la acele campuri. Doar stampila este, cu numele asociatiei si atat. Din cate mi-ati explicat, inteleg ca nu e in regula ce se intampla.
Am inteles ca este un compartiment la Primarie unde pot face o sesizare.
Cum sa fac sa aflu exact sumele de plata? Daca listele lunare nu au toate semnaturile, inseamna ca nu sunt valabile?
Cine are obligatia sa sesizeze neregulile si mai ales fapta fostului administrator (care cred ca nu se doreste a se sesiza din moment ce semnatura lui nu era insotita de cele ale presedintelui, cenzorilor, asa incat au esalonat plata sumei restante ca sa nu aiba nici ei probleme).
Multumesc mult din nou. M-ati mai luminat un pic.
Buna ziua! Am nevoie de indrumare pe urmatoarea situatie, va rog sa ma ajutati.
Am cumparat un apartament in iulie 2013 prin Prima Casa. In luna octombrie am aflat ca are datorii. Fostii proprietari au platit, dar administratorul este cel care nu a virat banii mai departe. Presedintele blocului a postat un anunt la avizier in care anunta ca comitetul blocului a decis ca toti proprietarii trebuie sa participe cu o suma de bani pentru recuperarea prejudiciului administratorului. Dar nu a afisat un cuantum al datoriei, luna de cand dateaza, o dovada a vreunei expertize cum ca aia e suma si nu alta etc.. Doar o suma care reiese ca ar fi calculata de catre comitetul blocului (din anunt). Anuntul suna asa: "comitetul de bloc a decis in data de ... ca pe langa suma afisata lunar la intretinere sa se mai achite inca ... lei pentru plata facturilor restante". Anuntul nu are nicio semnatura, ci doar sintagma "comitetul de bloc" sub anunt. In lipsa de informatie concreta, vecinii spun ca prejudiciul ar data din luna februarie. Listele lunare de plata erau semnate doar de administrator (dovezi foto), lucru despre care banuiesc ca nu e legal. Incepand cu octombrie sunt semnate doar de presedinte. Administratorul care a prejudiciat nu cred ca a fost reclamat, pentru ca am cerut presedintelui un numar al reclamatiei/dosarului si mi s-a spus ca nu-l cunoaste si nici alte detalii nu stie, dar ca s-ar fi oferit cineva din bloc, un avocat, sa se ocupe de asa ceva. Va rog sa ma ajutati cu raspunsul la urmatoarele intrebari:
1. Comitetul blocului are competenta de a decide/stabili suma pe care trebuie sa o platim fiecare proprietar pentru recuperarea prejudiciului fara nicio expertiza de specialitate, fara a ne comunica suma totala prejudiciata, o dovada ca aceea e suma si nu alta?
2. Daca nu as plati aceasta suma afisata la avizier pentru acoperirea datoriei vechi (eu nici nu eram proprietara pe vremea aia) si as achita numai intretinerea ce se afiseaza lunar, cu ce riscuri ma confrunt? As putea fi penalizata de asociatie, executata silit sau altele?
3. De unde pot afla codul fiscal si contul asociatiei, avand in vedere ca presedintele refuza sa mi le faca cunoscute, spunand ca asociatia nu are asa ceva? Unde pot sa reclam asa ceva?
4. Cum pot afla daca fapta fostului administrator a fost sesizata organelor competente?
Va multumesc.