avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 825 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Recuperare prejudiciu administrator
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Recuperare prejudiciu administrator

Buna ziua! Am nevoie de indrumare pe urmatoarea situatie, va rog sa ma ajutati.
Am cumparat un apartament in iulie 2013 prin Prima Casa. In luna octombrie am aflat ca are datorii. Fostii proprietari au platit, dar administratorul este cel care nu a virat banii mai departe. Presedintele blocului a postat un anunt la avizier in care anunta ca comitetul blocului a decis ca toti proprietarii trebuie sa participe cu o suma de bani pentru recuperarea prejudiciului administratorului. Dar nu a afisat un cuantum al datoriei, luna de cand dateaza, o dovada a vreunei expertize cum ca aia e suma si nu alta etc.. Doar o suma care reiese ca ar fi calculata de catre comitetul blocului (din anunt). Anuntul suna asa: "comitetul de bloc a decis in data de ... ca pe langa suma afisata lunar la intretinere sa se mai achite inca ... lei pentru plata facturilor restante". Anuntul nu are nicio semnatura, ci doar sintagma "comitetul de bloc" sub anunt. In lipsa de informatie concreta, vecinii spun ca prejudiciul ar data din luna februarie. Listele lunare de plata erau semnate doar de administrator (dovezi foto), lucru despre care banuiesc ca nu e legal. Incepand cu octombrie sunt semnate doar de presedinte. Administratorul care a prejudiciat nu cred ca a fost reclamat, pentru ca am cerut presedintelui un numar al reclamatiei/dosarului si mi s-a spus ca nu-l cunoaste si nici alte detalii nu stie, dar ca s-ar fi oferit cineva din bloc, un avocat, sa se ocupe de asa ceva. Va rog sa ma ajutati cu raspunsul la urmatoarele intrebari:
1. Comitetul blocului are competenta de a decide/stabili suma pe care trebuie sa o platim fiecare proprietar pentru recuperarea prejudiciului fara nicio expertiza de specialitate, fara a ne comunica suma totala prejudiciata, o dovada ca aceea e suma si nu alta?
2. Daca nu as plati aceasta suma afisata la avizier pentru acoperirea datoriei vechi (eu nici nu eram proprietara pe vremea aia) si as achita numai intretinerea ce se afiseaza lunar, cu ce riscuri ma confrunt? As putea fi penalizata de asociatie, executata silit sau altele?
3. De unde pot afla codul fiscal si contul asociatiei, avand in vedere ca presedintele refuza sa mi le faca cunoscute, spunand ca asociatia nu are asa ceva? Unde pot sa reclam asa ceva?
4. Cum pot afla daca fapta fostului administrator a fost sesizata organelor competente?
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: ionuti , utilizator 16:36, 28 Decembrie 2013
1-Pentru analiza temeinica si raspuns la obiect,sunt necesare date concrete, si relevante -nu presupuneri
2-Lista de intretinere,trebuie sa fie semnata de administrator ,presedinte si vizata de catre cenzor/comisia de cenzori
Comitetul executiv poate decide ,in interesul general al proprietarilor si pentru fluenta relatiilor cu furnizorii de utilitati,impunerea de sume necesare achitarii debitelor
In eventualitatea in care nu achitati in termenul stabilit,suma impusa in lista de intretinere,exista posibilitatea ca asociatia de proprietari sa respecte si sa aplice disp L nr 230/2007 art 49,respectiv sa aplice penalitati la sumele xu titlu de restanta
Mai mult ,pentru recuperarea sumelor cu titlu de restanta,asociatia de proprietari,poate dispune parcurgerea procedurii prev de L nr 230/2007 art 50 respectiv actionarea dv in instanta
3-In cazul in care vi se refuza comunicarea contului asociatiei de proprietari,pentru achitarea c/v intretinere lunara aveti varianta comunicarii sumei prin mandat postal cu confirmare de primire pe adresa asociatiei de proprietari
Teoretic ,datele de identificare ale asociatiei de proprietari,ar trebui sa se regaseasca in cuprinsul chitantelor justificative ale platilor cotelor lunare de intretinere
4-In temeiul disp L nr 230/2007 art 10 proprietarii au dreptul sa cunoasca toate aspectele ce tin de activitatea asociatieu de proprietari si la cererere,au acces la acestea
Va multumesc mult pentru raspuns!

Listele de la intretinere au fost semnate numai de catre administrator incepand din iulie a.c. (data la care m-am mutat eu in bloc, am dovezi foto ale listelor afisate la avizier). Pentru luna octombrie s-a afisat intretinerea abia in decembrie, ceea ce imi pare un termen mult depasit din ce am citit, iar lista era semnata numai de presedinte. Anuntul cu platile suplimentare nu era semnat de nimeni. Pe chitante nu apare nimic, nici cod fiscal, nici cont, e liber la acele campuri. Doar stampila este, cu numele asociatiei si atat. Din cate mi-ati explicat, inteleg ca nu e in regula ce se intampla.
Am inteles ca este un compartiment la Primarie unde pot face o sesizare.
Cum sa fac sa aflu exact sumele de plata? Daca listele lunare nu au toate semnaturile, inseamna ca nu sunt valabile?
Cine are obligatia sa sesizeze neregulile si mai ales fapta fostului administrator (care cred ca nu se doreste a se sesiza din moment ce semnatura lui nu era insotita de cele ale presedintelui, cenzorilor, asa incat au esalonat plata sumei restante ca sa nu aiba nici ei probleme).
Multumesc mult din nou. M-ati mai luminat un pic.
Ultima modificare: Marți, 10 Decembrie 2013
MMI15, utilizator
Dar cu lista veche afisata la avizier ce se face ?. De ce nu faceti o copie xerox de pe ea sau sa o pastrati dvs. la arhiva . De ce trebuie sa va chinuiti cu fotografierea unor liste dupa un geam ?.Administratora este membra a asociatiei impreuna cu dvs., datoriile ei apar pe lista de plata ca achitate ?.
Ultima modificare: Marți, 10 Decembrie 2013
johnpescar, utilizator
Administratorul nu este membru al asociatiei. A incasat banii proprietarilor si din februarie nu i-a mai virat catre furnizori. Pe lista de plata lunara nu apar decat cheltuielile din luna respectiva si, acolo unde este cazul, cheltuielile din lunile anterioare, la persoanele care nu-si achita obligatiile lunare.
Problema este ca suntem obligati sa punem mana de la mana ca sa acoperim suma cu care a disparut administratorul, chit ca noi am achitat intretinerea lunara si am primit chitante de la el pana luna trecuta, cand s-a descoperit furtul si a fost inlaturat, dar nu ne ajuta cu nimic ca le avem, pentru ca s-a decis de catre comitet sa contribuim toti cu o suma pentru acoperirea furtului. Suma lipsa insa nu o stim!!!! Nu s-a facut o ancheta, nu s-a afisat nimic la avizier in sensul asta, ci doar ni s-a comunicat cota parte de contributie ca sa acoperim furtul. Aceasta NU APARE PE LISTA LUNARA, ci sub lista lunara e precizata intr-un anunt separat. De unde stiu daca suma propusa e reala, de ce as crede doar un anunt fara o semnatura, un nume, o decizie... ceva... care sa prezinte o garantie cat de cat?!
Azi am intrebat presedintele si a zis ca bine ar fi sa acoperim paguba in felul asta si sa nu mai demaram alte investigatii, pentru ca administratorul oricum avea 75 de ani si nu are nimic pe numele lui, deci nu vom putea recupera prejudiciul.
Dar daca presedintele si cenzorii ar fi facut verificarile lunare, asa cum au obligatia, sigur nu se ajungea aici. Probabil de asta vor sa procedam facand cheta pentru recuperarea pagubei, altfel eu cred ca si ei ar trebui sa raspunda cumva pentru ca nu au facut acele verificari, ba nu exclud faptul ca si ei sa fie implicati.
Daca mai aveti vreo indrumare, va rog s-o spuneti, sunt venita in bloc doar de 5 luni si nu stiu de unde sa apuc problema. Multumesc.
Ultima modificare: Marți, 10 Decembrie 2013
MMI15, utilizator
Sub aspectul faptei penale administratorul trebuie cercetat si, in cele din urma, pedepsit. Ca mai intra in cercetarea penala, pe langa el, si cei care trebuia sa vegheze asupra activitatii administratorului, asta este motivul pentru care nu se doreste de catre presedinte sa se faca valuri.
Cu alte cuvinte vrea sa scape basma curata pe tacerea dv., a proprietarilor.

Sub aspectul recuperarii acestor sume, chiar daca nu are nimic pe numele lui, dar poate are o pensie pe care se poate face poprire pana la sfarsitul vietii, iar ceea ce nu se poate recupera de la el, poate se recupereaza de la ceilalti invinuiti care ar trebui sa plateasca daunele.

Pana la recuperarea acestei sume, nu aveti incotro si trebuie sa acoperiti acest prejudiciu si sa platiti la furnizori facturile restante, altfel ramaneti fara utilitati.

Deci nu trebuie lasate lucrurile asa cum sunt si bagat gunoiul sub pres, ca e pe banii dv.

Puteti face chiar dv. o plangere penala si, daca este semnata de mai multi vecini, cu atat mai bine.
Ultima modificare: Miercuri, 11 Decembrie 2013
elga50, moderator

Alte discuții în legătură

Comportament de tip mafiot al administratorului de bloc danamariapopescu danamariapopescu Buna ziua, fac parte dintr-o asociatie de locatari (deci nu de proprietari) care are acelasi administrator de mai bine de 20 de ani. Acesta a facut de-a lungul ... (vezi toată discuția)
Delapidare savarsita de administrator bloc-procedura inscrierii privilegiului imobiliar andreeakristina andreeakristina buna ziua, in cazul in care un administrator de bloc a sustras bani din fondurile asociatiei si a realizat un prejudiciu, asociatia de proprietari, prin ... (vezi toată discuția)
Atributiile cenzorului sau a comisiei de cenzori lucii67 lucii67 buna seara, am cateva nelamuriri legate de atributiile cenzorului sau a membriilor din comisia de cenzori si as dorii daca se poate sa ma lamuriti si pe mine ... (vezi toată discuția)