avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 116 soluții astăzi
Forum Activitate junealina

Activitate junealina

Mulțumesc d-le Adam Grecu.
Din păcate Legea 196/2018 nu oferă soluții pentru oricare situație ivită. Nu oferă nici explicații pe diverse teme.
Nu s-au obosit cu niște norme metodologice!
Toate cele bune!
D-le Adam Grecu, am scris:

"Locuiesc într-un imobil unde nu s-a constituit asociație și încă nu cunosc unele detalii legate de reala funcționare a unei A.P."

pentru ca să se înțeleagă că nu sunt familiarizată cu detaliile de funcționare ale unei asociații de proprietari din cauză că domiciliul meu este într-un imobil în care nu s-a constituit A.P.,.

Ceea ce povestesc eu că se petrece, are loc într-un alt imobil, alt oraș, unde am cumpărat un apartament în care nu locuiește nimeni, doar din când în când ajung să stau în el, să zicem, în medie 3 zile pe lună.

În acest imobil nou, unde este constituită A.P. se petrec tot felul de "ciudățenii" cu care nu sunt de acord și am început să sesizez una, alta, dar este o sursă inepuizabilă.

De exemplu, urmează să mai deschid o discuție referitoare la repartizarea cheltuielilor de reparație ale unui sistem de deschidere / închidere acces în subsolul imobilului, în care există și locuri de parcare individuale. Nu îmi dau deloc pauză!

În speranța că am reușit să lămuresc starea de fapt,
Vă mulțumesc pentru disponibilitate.
Toate cele bune!
Răspuns la discuția Modificare Decret Lege 118/1990
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
cerveza123, în opinia mea, dacă mama dvs. a fost minoră la momentul deportării bunicilor, cel mai probabil că dvs. nu veți putea beneficia de indemnizație.
În orice caz, după promulgare, dacă va fi promulgată, vor fi necesare niște explicații, respectiv niște instructiuni pentru aplicarea unitara a prevederilor legii!
Totul este neclar!
Revin.
A trecut aproape o lună de când solicit dovada plăților efectuate de administrator, reprezentând indemnizația președintelui.

Am solicitat toate statele de plată, respectiv toate chitanțele justificative emise de ANAF.

Noi, proprietarii, am plătit această indemnizație, distribuită prima dată pe lista de plată a lunii iunie 2019, cu toate că președintele a fost ales la sfârșitul lunii iunie, iar în contractul de mandat este prevăzut, citez: "Plata se va efectua lunar pâna la data de 25 a lunii următoare pentru activitatea prestată în luna precedentă."
Acesta este motivul pentru care am solicitat toate cele 12 state de plată, respectiv chitanțele ANAF emise de-a lungul ultimului an.

Precizez că prima sesizare referitoare la neregulile privind plata indemnizației am făcut-o anul trecut după ce am solicitat copia contractului de mandat pentru a lămuri problema repartizării costului indemnizației care se efectua în mod egal pentru fiecare spațiu, ( în mod nelegal ).

Președintele pretinde că pe anul 2020 lucrurile sunt în regulă, că s-a uitat el pe extrasul de cont și a văzut că apar plățile către ANAF, dar mie nu mi s-a transmis nimic, deci nu am văzut nimic.
Tot președintele pretinde că nu are actele de anul trecut și așteaptă situația respectivă, a anului 2019, de la administrator și că i-ar fi spus cenzorului să verifice la ANAF.
Și actele doveditoare nu apar!

Locuiesc într-un imobil unde nu s-a constituit asociație și încă nu cunosc unele detalii legate de reala funcționare a unei A.P.

1. Oare chiar atât de greu merg lucrurile, dacă se solicită dovedirea unor plăți efectuate de asociație?

2. În mod obișnuit, o asociație nu deține la sediul său toate documentele doveditoare ale unor plăți efectuate anul trecut?

Menționez că nu folosesc decât ocazional apartamentul din asociația respectivă, locuiesc în alt oraș, prin urmare nu pot ajunge personal la ANAF, să mă lămuresc.

Vă mulțumesc anticipat.
ynocentta, vă mulțumesc pentru precizările dvs., pentru timpul acordat!

Sănătate și toate cele bune!
D-le Adam Grecu, vă mulțumesc pentru răspuns, pentru timpul acordat!

Sănătate și toate cele bune!
Vă rog, dacă se poate, să mă lămuriți:

1. Cum poate fi plătită, în mod legal, indemnizația lunară a președintelui AP? Sunt mai multe modalități?
2. Cum (cu ce documente) poate face dovada administratorul că a plătit lunar indemnizațiile nete ale președintelui?
3. Cum (cu ce documente) poate face dovada administratorul că a plătit contribuțiile aferente?
4. Unde se plătesc contibuțiile respective?
5. De ce ar refuza un administrator să prezinte dovezile efectuării acestor plăți?

Practic, urmare cererii, mi-au fost prezentate niște "State de plată lunare" care nu poartă nicio dată, nicio semnătură.
Președintele mi-a răspuns, citându-l pe administrator, în felul următor, citez:

"Va trimit atasate statele de plata primite de la adiministratie, in care nu reiese data in care au fost facute, pentru ca mi s-a zis "data platii/achitarii nu are nici o legatura. Indemnizatia poate fi incasat cu intarziere, sau intro luna pot fi incasate mai multe indemnizatii intarziate. Indiferent cand este achitat indemnizatia pentru luna iunie 2019, aceata este incasata in luna iulie 2019 pe lista de cheltuieli aferent lunii iunie 2019; Le fel si cu luna iulie 2019 sau orice luna"."

Prin urmare, nu pot afla când au fost plătite primele două indemnizații, care potrivit prevederilor din contractul de mandat, au fost plătite în plus.

În urma sesizării mele, în cadrul unei ședințe a c.ex. s-a constatat că administratorul a greșit și s-a decis că acesta trebuie să rectifice situația, inclusiv la ANAF, dar acesta refuză spunând că totul este în regulă (!!!)

Ce este de făcut într-o asemenea situație?

Vă mulțumesc anticipat.
Se poate și așa ceva? Diferențiere în funcție de modul de plată? Curat stupizenie! :)
Toate cele bune!
Ionut.ion
Mulțumesc.

Da, ce să facâ ?
De exemplu să susțină că nu sunt competenți să se pronunțe pe aspecte care implică referiri la lege și să îndrume către instanță și să se abțină, nu în secunda doi, după ce își afirmă incompetența, să se pronunțe și implicit să încline balanța într-un fel sau altul.
Parcă justiția le-ar rezolva pe toate!
Se moare cu legea în brațe, la greu, cum ar spune unii!

Nu toți care mai "stăm pe baricadă" suntem neapărat competenți, dar avem decența de a nu pretinde că ne pricepem pe un domeniu, dacă nu am studiat suficient.

Vă doresc toate cele bune!
Dr.Virgil Dan Amza
Mulțumesc.

De acord cu Dvs!
Foarte bună prezentarea Dvs, poate să înțeleagă tot nepriceputu'.

Dar dacă administratorul nu cunoaște legea?
Dar dacă nici președintele și nici măcar cenzorul nu cunosc legea?

V-aș ruga, dacă vă permite timpul, să îmi transmiteți opinia Dvs. referitoare la faptul că personalul din cadrul compartimentului specializat din Primărie, însărcinat cu controlarea, verificarea și medierea aspectelor sesizate, aflate în neregulă în cadrul A.P., a dat o asemenea interpretare prevederilor legale, din care rezultă că în opinia lor, specificarea modului de repartizare a cheltuielilor – reprezentând serviciile de administrare, respectiv de curățenie – într-un contract de prestări servicii face, cum s-ar spune, legea, iar art. 84, 85 din legea dedicată sunt "descalificate" de acele clauze contractuale.
Cum este posibil ca nici reprezentanții compartimentului specializat din Primărie să nu cunoască legea?

Toate cele bune!