Cunoașteți situații în care, în mod legal, în cadrul unei asociații de proprietari, cheltuielile reprezentând servicii de administrare, servicii de curățenie și indemnizații președinte, respectiv cenzor pot fi repartizate în mod egal pe apartamente (cu suprafețe diferite)?
Menționez că au fost încheiate contracte de prestări servicii atât cu firma pentru administrare, cât și cu firma pentru curățenie, iar pentru președinte există un contract de mandat.
SECTIUNEA a 5-a
Repartizarea cheltuielilor pe cota-parte indiviza de proprietate
ART. 84 din legea 196/2018
39
(1) Cheltuielile repartizate dupa cota-parte de proprietate reprezinta cheltuielile
asociatiei efectuate pentru intretinerea, repararea, exploatarea si, dupa caz,
consolidarea si/sau reabilitarea partilor de constructii si instalatii aferente
condominiului aflate in proprietate comuna indiviza. Aceste cheltuieli se repartizeaza
proportional cu cota-parte din proprietatea comuna a fiecarui proprietar.
(2) Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate reprezinta cheltuielile
efectuate pentru administrarea, intretinerea, repararea, exploatarea si, dupa caz,
consolidarea partilor de constructii si instalatii din condominiu aflate in proprietate
comuna.
ART. 85 Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate reprezinta cheltuielile asociatiei
cu privire la proprietatea comuna, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrari de
intretinere, service, reparatii si, dupa caz, de consolidare, reabilitare, eficienta
energetica, modernizare la partile de constructii si instalatii aflate in/si pe proprietatea
comuna, astfel cum este descrisa in cartea tehnica a constructiei si in acordul de
asociere: subsolul; conductele de distributie si coloanele instalatiilor de apa,
canalizare, incalzire, energie electrica; echipamente de echilibrare hidraulica a
instalatiilor; casa scarii; podul; spalatoria; uscatoria; terasa; ascensorul; interfonul -
partea de instalatie de pe proprietatea comuna; centrala termica proprie; crematoriul;
tubulatura de evacuare a deseurilor menajere; structura de rezistenta; fatadele;
acoperisul si altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere;
personalul angajat sau contractat al asociatiei: salarii sau remuneratii pentru
administrator, contabil, instalator, electrician, portar, ingrijitor, personalul care
asigura curatenia etc.; indemnizatii acordate membrilor asociatiei de proprietari ori
persoanelor alese: presedintele, membrii comitetului executiv si cenzorului/comisiei
de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau polite de asigurari; cheltuieli cu
produse si accesorii pentru curatenie, alte servicii administrative catre proprietatea
comuna.
Cunosc art. 84 și 85 din Legea 196/2018.
Întrebarea era dacă se cunosc, situații în care cheltuielile cu administrarea, curățenia și indemnizațiile președinte / cenzor pot fi LEGAL repartizate în mod egal pe apartamente (cu suprafețe diferite).
Întreb deoarece se susține că, dacă în contractele de prestări servicii încheiate, este specificat prețul de x lei / apartament, atunci ar fi legală repartizarea respectivelor cheltuieli în mod egal / fiecare apartament, (repartizare practicată în prezent în cadrul asociației).
Ce scrie in contract nu poate fi superior a ceea ce scrie in lege.
In caz ca cineva contesta acest mod de repartizare a cheltuielilor judecatorul o sa decida in functie de ce scrie in lege, nu in contract, si o sa pierdeti procesul.
Asa este posibil sa fiti nevoita sa recalculati aceste sume...
1. Eu sunt proprietar și am contestat modul de repartizare în mod egal pe apartamente al respectivelor cheltuieli.
2. Exact așa mă gândeam și eu: că nu contractul stabilește cum se repartizează cheltuielile între proprietari, ci Legea 196/2018.
3. M-am adresat compartimentului specializat din cadrul primăriei, care prin personalul cu studii în domeniul economic, cu toate că afirma mereu că nu deține competențe în domeniul juridic, a susținut că în situația existenței contractelor de prestări servicii, (administrare și curățenie) în care se specifică modul de repartizare în mod egal pe apartamente, respectivele cheltuieli se repartizează conform acelei clauze contractuale, în baza art. 93 de la secțiunea alte cheltuieli din Legea 196/2018.
Cum e corect
colega3
s a hotarat schimbarea liftului, cea mai mare parte din costuri se achita din chiria antenelor gsm de pe bloc. mai ramane de achitat de catre locatari suma de ... (vezi toată discuția)