avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 520 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Bună ziua! Adunarea generală dintr-o asociație de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Bună ziua! Adunarea generală dintr-o asociație de proprietari ...

Bună ziua!
Adunarea generală dintr-o asociație de proprietari poate propune și aproba următoarele aspecte:
Deoarece cota parte indiviză (pentru curățenie holul blocului este exactă la toate apartamentele), plata să se facă pe nr de apartamente,nu pe cotă parte indiviză. Specific că sunt apartamente cu două și trei camere.
Pentru cheltuielile cu materialele ptr administrator (hârtie, cartuș,etc) la fel pe apartament.
Așa vor câțiva proprietari.
Mulțumesc!
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 15:29, 14 Martie 2025
Buna ziua

Conform legii 196/2018 (art 75, alin 3), asociația de proprietari are obligația de a respecta prevederile legale privind modul de repartizare a cheltuielilor comune, în caz contrar hotărârile luate de adunarea generală a proprietarilor cu încălcarea acestor dispoziții sunt nule de drept.

- cheltuieliele cu materialele pt administrator se impart pe cota-parte indiviza (art 85)
- curatenia se repartizeaza tot pe cota-parte indiviza (art 85) mai putin colectarea deseurilor menajere care se repartizeaza pe persoane (art 82)

Pe apartament, conform aceleasi legi (art 88) sunt : cheltuielile cu privire la: citirea, calculul și gestiunea consumurilor individuale de apă rece, apă caldă, căldură, gaze, energie electrică, deșeuri municipale; servicii cu privire la repartitoarele de costuri; chiriile spațiilor comune - boxe, casa scării, holuri, spațiu ghenă, terasă etc.; gestiunea financiară; gestiunea contractelor cu caracter individual; întreținerea interfonului și a părții de instalație din interiorul proprietății individuale; verificarea metrologică a contoarelor individuale de energie termică, în cazul distribuției orizontale; reviziile instalaților interioare de gaze, apă și încălzire; alte servicii individuale către proprietari.

Deci indiferent de numarul de proprietari care doresc aceasta schimbare si indiferent daca se aproba in sedinta AG, decizia de a imparti cheltuiala cu curatenia si cu administratia pe apartament este contrara legii 196/2018, iar legea spune clar ca orice decizie contrara este nula de drept.

Daca fac acest lucru, contestati in scris.

Totusi, nu mi-a clar cum cota-parte indiviza este exacta la toate apartamentele din moment ce spuneti ca sunt apartamente cu 2 si 3 camere. Au aceeasi suprafata? Daca au aceesi suprafata atunci da, cota-parte indiviza este identica si atunci practic indiferent ca impartirea se face pe cota-parte sau pe beneficiar este acelasi lucru din punct de vedere al costului.
Mă refer la părțile comune ( holul blocului).

BogdanGri a scris:

Buna ziua

Conform legii 196/2018 (art 75, alin 3), asociația de proprietari are obligația de a respecta prevederile legale privind modul de repartizare a cheltuielilor comune, în caz contrar hotărârile luate de adunarea generală a proprietarilor cu încălcarea acestor dispoziții sunt nule de drept.

- cheltuieliele cu materialele pt administrator se impart pe cota-parte indiviza (art 85)
- curatenia se repartizeaza tot pe cota-parte indiviza (art 85) mai putin colectarea deseurilor menajere care se repartizeaza pe persoane (art 82)

Pe apartament, conform aceleasi legi (art 88) sunt : cheltuielile cu privire la: citirea, calculul și gestiunea consumurilor individuale de apă rece, apă caldă, căldură, gaze, energie electrică, deșeuri municipale; servicii cu privire la repartitoarele de costuri; chiriile spațiilor comune - boxe, casa scării, holuri, spațiu ghenă, terasă etc.; gestiunea financiară; gestiunea contractelor cu caracter individual; întreținerea interfonului și a părții de instalație din interiorul proprietății individuale; verificarea metrologică a contoarelor individuale de energie termică, în cazul distribuției orizontale; reviziile instalaților interioare de gaze, apă și încălzire; alte servicii individuale către proprietari.

Deci indiferent de numarul de proprietari care doresc aceasta schimbare si indiferent daca se aproba in sedinta AG, decizia de a imparti cheltuiala cu curatenia si cu administratia pe apartament este contrara legii 196/2018, iar legea spune clar ca orice decizie contrara este nula de drept.

Daca fac acest lucru, contestati in scris.

Totusi, nu mi-a clar cum cota-parte indiviza este exacta la toate apartamentele din moment ce spuneti ca sunt apartamente cu 2 si 3 camere. Au aceeasi suprafata? Daca au aceesi suprafata atunci da, cota-parte indiviza este identica si atunci practic indiferent ca impartirea se face pe cota-parte sau pe beneficiar este acelasi lucru din punct de vedere al costului.

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
@pojoga
Nu mai citati tot raspunsul primit, noi l-am vazut, l-am citit ca si dvs.
Deci, daca aveti ceva de spus, scrieti cat este necesar...
Asadar, in blocul dvs. aveti locuinte cu 2 si 3 camere, deci suprafete utile diferite, ceea ce rezulta cote-parti diferite, asa ca cei care conduc asociatia dvs. (probabil cei de la 3 camere), prefera, contrar legii, repartizarea cheltuielilor de intretinere in mod egal. Vi s-a explicat mai sus ca nu este legal.
Contestati in scris cheltuielile repartizate, invocati raspunsu lui BogdanGri. Daca o sa va spuna ca asa s-a hotarat in AG, sa le raspundeti ca este ilegal, iar hotararile sunt nule. Le mai spuneti ca o sa anuntati Serv. Asociatii de Proprietari din cadrul Primariei - sa vedem ce au sa mai zica... Daca vor mentine repartizarea cheltuielilor asa cum ati afirmat, chiar tre' sa anuntati in scris Primaria. Poate va mai atrageti in discutie si alti vecini.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Plata intretinere spatii verzi - pe suprafața apartamentului sau pe numar de apartamente? Cezar 22 Cezar 22 Locuiesc intr-un bloc care are si spatiu verde privat (gestionat de asociatia de locatari). Cum sa face plata de catre locatari a intretinerii acestui spatiu ... (vezi toată discuția)
Buna ziua, conform legii 196/2018, cum se repartizeaza cheltuielile ... Popval Popval Buna ziua, Conform Legii 196/2018, cum se repartizeaza cheltuielile referitoare la comisioanele bancare si a consumabilelor (ex: plafoniere, becuri , ... (vezi toată discuția)
Cum se distribuie costurile înlocuirii unui lift, și cum se împart cheltuielile în funcție de etaj? vasilica_f vasilica_f Buna ziua, La înlocuirea unui lift pe o scara a unui bloc de locuințe cum se distribuie costurile? Normal ar fi ca costurile sa se împartă pe numărul de ... (vezi toată discuția)