Buna ziua
Conform legii 196/2018 (art 75, alin 3), asociația de proprietari are obligația de a respecta prevederile legale privind modul de repartizare a cheltuielilor comune, în caz contrar hotărârile luate de adunarea generală a proprietarilor cu încălcarea acestor dispoziții sunt nule de drept.
- cheltuieliele cu materialele pt administrator se impart pe cota-parte indiviza (art 85)
- curatenia se repartizeaza tot pe cota-parte indiviza (art 85) mai putin colectarea deseurilor menajere care se repartizeaza pe persoane (art 82)
Pe apartament, conform aceleasi legi (art 88) sunt : cheltuielile cu privire la: citirea, calculul și gestiunea consumurilor individuale de apă rece, apă caldă, căldură, gaze, energie electrică, deșeuri municipale; servicii cu privire la repartitoarele de costuri; chiriile spațiilor comune - boxe, casa scării, holuri, spațiu ghenă, terasă etc.; gestiunea financiară; gestiunea contractelor cu caracter individual; întreținerea interfonului și a părții de instalație din interiorul proprietății individuale; verificarea metrologică a contoarelor individuale de energie termică, în cazul distribuției orizontale; reviziile instalaților interioare de gaze, apă și încălzire; alte servicii individuale către proprietari.
Deci indiferent de numarul de proprietari care doresc aceasta schimbare si indiferent daca se aproba in sedinta AG, decizia de a imparti cheltuiala cu curatenia si cu administratia pe apartament este contrara legii 196/2018, iar legea spune clar ca orice decizie contrara este nula de drept.
Daca fac acest lucru, contestati in scris.
Totusi, nu mi-a clar cum cota-parte indiviza este exacta la toate apartamentele din moment ce spuneti ca sunt apartamente cu 2 si 3 camere. Au aceeasi suprafata? Daca au aceesi suprafata atunci da, cota-parte indiviza este identica si atunci practic indiferent ca impartirea se face pe cota-parte sau pe beneficiar este acelasi lucru din punct de vedere al costului.
~ final discuție ~