avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1822 soluții astăzi
Forum Activitate crion

Activitate crion

Buna ziua!

Am unele nelamuriri in legatura cu lovitura din lateral. In accidentele auto in care este implicat un autoturism si un pieton, cui i se retine vina?( automat in majoritatea cazurilor pietonul se deplaseaza in fuga pentru a se putea realiza impactul). Multumesc
Buna ziua!
Datorita faptului ca acest dosar nu este inca inchis nu am dorit sa dau mai multe informatii!...dar....nu mai am nimic de pierdut asa ca;
Anul 2006 vechea legislatie rutiera:O....intr-o dimineata ma aflam la volanul autoturismului personal, conducand prin calvarul orasului Bucuresti; la un momendat am intrat pe un bulevard important asupra caruia se facusera lucrari la partea carosabila, astfel incat nu exista nicio linie care sa marcheze delimitarea intre benzi sau alte insemne(in momentul de fata sunt trei benzi). Dintre masinile parcate langa bordura am sesizat o persoana care sa lansat in fuga intr-o directie oblica fata de axul drumului ...in acel moment am claxonat, concomitent cu manevra de evitare spre stanga si ducerea piciorului catre frana de serviciu cu intentia de a frana brusc ...persoana a facut doi-trei pasi pe traiectoria indicata mai sus, dupa care a avut o clipa de ezitare, fapt care ma determinat sa ridic piciorul de pe pedala de frana si sa duc spre acceleratie...insa fuga a continuat, in acel moment am impins pedala franei spre maxim(masina nu era dotata cu abs( X-( ) ., ajungand cu roata din stanga langa bordura stanga a sensului de deplasare
Pe partea stanga exista un scuar ce delimiteaza un sens de celalalt, iar pe mijlocul acelui scuar este pus un gard metalic ....impactul pieton-autoturism a avut loc la partea dinspre capatul din spate al acestei delimitarii exact in dreptul in care incepe acest gard metalic! Acum, zona de impact imprimata pe masina este undeva in dreptul semnalului stanga si al oglinzii, dar datorita faptului ca se afla in fuga, partea superioara a corpului (in fuga fiind aplecat)a ajuns undeva in dreptul stalpului stanga fapt care a determinat proiectarea pietonului in sens opus celui de deplasare a acestuia.Stop(acordarea primului ajutor, politie, salvare,....).
Ce exista la dosar acum---Pe partea dreapta a sensului de deplasare exista semnul de trecere pietoni, dar liniile de marcaj albe de pe asfalt lipseau, nu am sesizat semnul trecere pietoni datorita faptului ca erau masini parcate paralel cu bordura una dintre ele fiind mai mare astfel neputand vedea acel semn, la o distanta de aproximativ 65 metri in spate exista un semn atentie copii pe care am recunoscut ca nu l-am sesizat, exista un martor care sustine cele declarate de mine iar un al doilea (a fost audiat dupa doi ani) nu mai stia nici pe ce parte a autoturismului meu sa produs ...locul in care sa produs impactul este apreciat la aprox 2 m dupa marcajul trecerii pietonale existente in acest moment(dar locul din care sa pornit in traversare este aproximativ la 6-7 m dupa trecere)...viteza mea de deplasare are valoarea de aproximativ 46 km/h iar cea a pietonului de 6.8 km/h...s-au efectuat 2 expertize( una care a fost trimisa catre Parchet cu nup in 2007 iar cea de a doua --care nu a fost solicitata de procuror---si care contine si detaliile date de al doilea martor care contravin realitatii ... sa facut o anexa la aceasta expertiza(de expertul parte) iar eu am cerut sa mi se lamureasca anumite aspecte legate de datele concrete si indubitabile din dosar expertului care a intocmit raportul de expertiza!!! nu am primit niciun raspuns )....asa ca am ajuns la a treia expertiza(sper si ultima)! Oficial ma aflu in stare de urmarire penala pentru savarsirea faptei de ucidre din culpa...
pe parte cilvila nu sa depus nicio plangere.
Alte detalii --alcool 0, permis de conducere cat B,C,E de la 18 ani(adica in momentul producerii accidentului 9 ani ), experienta din punct de vedere auto, fara antecedente penale, impactul a fost din lateral, legea rutiera sa modificat din ianuarie 2007.

Acum unii dintre dumneavoastra cunosc mult mai bine golurile din legislatia noastra precum si modalitatea de lucru,.....
ce sa mai zic ?...ca viata mea este impartita in doua -inainte si dupa accident?.....
Despre faptul ca exista o sansa(mica) dar exista de recuperare a dreptului de a conduce am aflat anul trecut in toamna; dar abia acum simt ca am forta(si necesitatea)de a face acest demers .(mai ales ca trebuie sa iasa si cea de a treia expertiza)
Despre faptul ca au trecut 3 ani in care practic sa batut pasul pe loc?(astfel patrecandu-mi poate unii dintre cei mai frumosi ani in umbra si fara puterea de a mai avea zambetul acolo unde -i este locul???)--totul datorita unui fapt intamplator si al unei decizii de moment

Rog pe cei ce vor citii ulterior, in cazul in care exista un model sa mi-l trimita pe privat pentru modelul de cerere catre procuror pt dovada provizorie(eu am o idee despre cum se formuleaza..dar ...)
Va multumesc pentru faptul ca va interesat subiectul meu precum si pt raspunsurile dumneavoastra;
Numai bine!:)
Va multumesc!
Asta inseamna ca trebuie sa depun o cerere la Parchet,(banuiesc ca trebuia sa fac acest lucru demult:sorry::sorry:)
Buna ziua tuturor!

Ma aflu intr-o mare incurcatura si doresc sa aflu daca se mai poate face ceva, sau trebuie sa las timpul sa treaca(asa cum l-am lasat pana acum).........In cateva cuvinte:
In anul 2006 am fost implicat intr-un accident rutier in calitate de conducator auto; in urma accidentului o persoana a decedat. Desi au trecut trei ani de la producere, dosarul se afla inca in faza de cercetare la Politie, ,,itele,, fiind foarte incurcate din punct de vedere al probelor,declaratiilor si expertizelor.(se pare ca aceasta situatie va mai dura cel putin 1-2 ani.....#-o)
Dupa producerea accidentului mi s-a retinut permisul de conducere, primind o dovada de la politie fara drept de circulatie, conform art 232+180pct.7.
In aceste conditii (tinand cont si de noua legislatie)....care sunt sansele ca pana la inchiderea dosarului(sub o forma sau alta)sa conduc si cum trebuie sa procedez ?

Multumesc!