Buna,
Din pacate nu pot spune cu exactitate cat au fost cheltuielile deoarece am locuit doar o luna acolo, de pe 15 iunie pe 15 iulie. Estimarea am facut-o in functie de alte apartamente unde am locuit. Ne-am mutat fiindca apartamentul avea probleme cu mucegaiul si prietena mea este alergica la el. Initial am intrebat daca sunt probleme, el a spus ca nu. La cateva zile de la mutare, dupa ce prietena mea nu se mai oprea din stranutat si m-am uitat cu atentie, am descoperit ca era mucegai intrat pana si in usa termopan de la balcon, dar fusese sters. Asa ca l-am sunat si i-am explicat situatia si ne-am inteles cu el sa incheiem luna (pe care o platisem avans) si cu garantia sa ramana la el 100 euro pentru a acoperi cheltuielile si 100 euro sa ni-i dea noua inapoi. Nu am cerut ca el sa acopere cheltuielile din buzunar, dar daca asta a fost intelegerea, nu mi se pare normal ca acum sa o intoarca. In plus, eu as fi fost dispus sa merg cu el la E-On Gaz si Electricitate sa achitam pana la index, dar daca el e "tot timpul plecat din oras" ce puteam face?
Ca si cheltuieli, as fi cam in felul urmator:
a) Asociatie/Intretinere - in luna in care am stat nu era trecuta nici o persoana ca locuind acolo asadar nu ar trebui sa vina mai mult de 60-70 lei avand in vedere ca pentru luna anterioara, cand nu a locuit nimeni fizic, la afisier, suma era de 30 lei
b) Cablu/Internet - contractele au fost pe numele meu, mutate acolo de la adresa anterioara deci nu are treaba
c) Gaz - este luna de vara, asadar nu am avut treaba cu incalzirea ( apartamentul are centrala ) - mai mult de 100 RON nu ar trebui sa vina
d) Cu + sau -, pentru o luna, apartament doua camere, cred ca tot pe la suma de 100 RON se invarte. Chiar si asa, sa fie 200 RON aici, si punandu-le cap la cap nu depasesti 100 euro.
Intrebarea mea a fost totusi alta: este protectia consumatorului un organ avizat sa ma ajute in astfel de situatii sau trebuie sa ma adresez unei alte institutii?
Salut,
Intelegerea cu proprietarul a fost in felul urmator: ne va plati 100 euro din garantie acum(adica acum 2 saptamani in urma :) ) si 100 euro ii va pastra pentru cheltuieli, urmand ca ulterior sa ni se plateasca si diferenta. Intretinerea si restul cheltuielilor nu ar trebui sa depaseasca 300 RON. In rest a fost totul achitat.
Multumesc pentru raspuns!
Salutare,
Am cateva intrebari referitoare la o situatie cu care ma confrunt de curand. De curand m-am mutat impreuna cu prietena mea de la o chirie la alta. Asa cum este obiceiul, in momentul in care inchiriezi un apartament trebuie sa lasi o garantie egala cu plata unei luni de chirie pe care o recuperezi la finalul contractului in cazul in care nu ai cauzat stricaciuni in apartament.
Problema este ca noi inca nu am reusit sa recuperam acesti bani desi au trecut in jur de doua saptamani de la mutare. De atunci nu am mai dat cu ochii de proprietar care, desi a raspuns la telefon, ne-a amanat in numarate randuri tot cate trei zile, sub motiv ca nu ar fi in oras. Parerea mea este ca nu vrea sa mai dea banii.
Apartamentul a fost inchiriat facut printr-un contract prin compania imobiliara care ne-a ajutat sa inchiriem apartamentul.
Acum intrebarea mea este: in situatia in care el nu doreste sa plateasca aceasta suma, ce anume pot face? Eu ma gandeam sa ma duc la OPC dar as vrea sa ma asigur ca asta este cea mai buna optiune.
Va multumesc!
Tiberiu