alin_ceuca
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Buna ziua!
1. Într-adevăr CEC Bank percepe comision la plata întreținerii. Puteti de exemplu sa mutați contul la ING si nu veti mai plati nici un fel de comision.
2. Conform legii 196 comitetul poate stabili si modifica programul de casierie.
Toti proprietarii au OBLIGATIA de a achita lista de intretinere. Toate deciziile , sumele incasate etc trebuie sa fie in acord cu legile in vigoare, altfel, sunt nule. Nu neaparat, am o problema ca, se strang cate 15 lei/luna/apartament pentru eternitate. SUnt deranjat de faptul ca, dnul "administrator, imi zice ca, acesti bani ii strange sa fie acolo. Nu mi-a prezentat niciodata un proces verbal al AG., sa se vada pt ce strangem acesti bani, pe ce perioada. Stiu ca, reparatii trebuiesc facute, mai ales la blocurile vechi.....dar, sa fie facute cu cap, de calitate si sa specifici pt si cat timp strangi acesti bani. Nu, sa vina sa imi spuna ca, asa s-a hotarat intr-o AG, acum nu stiu cat timp. Eu, m-am mutat in acest bloc acum 2 ani si nu am participat la AG cand s-a vb de strangerea acestui fond de reparatii, pt ca, nu, locuiam aici.
Din pacate, fiind Asociatie de Locatari, nu putem merge dupa legile in vigoare, colac peste pupaza, nu avem nici STATUT, regulamente interioare, care tehnica, cei care sunt angajati iau bani de pe STAT de PLATA (platim impozit salarii la fisc), dar contracte de munca NU au dorit dansii sa isi faca si sa le declare, platile pt reparatii se fac prin proces-verbal, cont bancar AL nu are, ci este facut unul pe numele de pers fizica (mosu este in comitetul executiv)...ce sa mai zic.....totu-i bine si frumos.
Normal sa fiu suparat si sa refuz sa fac dupa cum imi dicteaza dansul si imi impune cum sa imi platesc restantele la intretinere. Mereu, doreste si este important sa ii dau banii de f reparatii (sa fie la zi cu asta).
o situatie asemanatoare cu a dvs. exista si la mine la bloc. Doar, ca la noi nu s-a transformat nici una din cele 3 scari in Asociatie de proprietari. Mai "functionam" si acum ca Asoc. Locatari; insa, fiecare din cele 3 scari se "administreaza" singura. La scara 3, unde stau, suntem declarati la fisc si platim impozite pt salariile ("admnistratorului"/vicepresedinte, presedintele si om serviciu). Avem si noi un litigiu cu RADET, dar, nimeni din "conducere" nu a facut vreun demers sau efort sa vada despre ce este vorba. Plus ca, avem deschis un CONT bancar pe pers fizica (membru in comitet). Din cauza ca, suntem A. locatari nu s-s putut deschide cont, deoarece, nu avem personalitate juridica si nici nu se doreste prea mult acest lucru ca sa nu ne "fure" banii din cont RADET-ul.
Poate, ne zice vreun avocat, jurist, daca este legal ca asoc de locatari sa detina un asemenea cont-pers fizica pentru ASOC LOCATARI (sa se faca plati catre furnizori; pers fizica-asoc locatari-furnizor) si ce se poate intampla din punct de vedere juridic, legal,????
Dupa, parerea mea este ILEGAL si nu se pot urmari si DEMONSTRA ca acei bani din contul respectiv sunt ai ASOC de LOCATARI. Iar, tipul daca, se supara, poate, ne mai cere si banii inapoi pe care ia dat pe facturi de-a lungul anilor.
In primul rand, multumesc tuturor celor care si-au exprimat parerile si opiniile sale.
Nu, doresc sa dezbatem legile in vigoare (le cunosc, am si curs de specialitate in domeniu de administrator de imobil), insa, in acest caz, nu stiu cu exactitate ce as putea face si de aia am cerut parerile voastre (poate aveti experiente asemanatoare.......).
In ce priveste stingerea datoriilor, conform legilor in vigoare, se fac in ordinea vechimii lor. (dar, asta nu prea vrea sa inteleaga nici administratorul si se crede pe mosia sa), mai mult de atat are vreo 3-4 ap din 27 care tin si sunt prietenii lui, le spune tot felul de neadevaruri, cum ar fi, ca nu refuz sistematic sa imi platesc intretinerea si niciodata cand au fost si alte persoane de fata nu a recunoscut ca nu am platit intretinerea pe motv ca, dansul imi impunea mereu cum sa platesc, etc etc.
Adevarat, daca aveam toata suma de 1200 lei, o achitam integral si nu mai aveam batai de cap. Dar, nu dispun de toata suma si sunt nevoit sa o platesc partial si sper ca in scurt timp (cateva luni) sa ajung la zi la plata cotelor de intretinere. Atata timp cat dansul nu vine cu explicatii si acte justificative pt reparatiile respective, decizia de a repara ceva ii apartine in totalitate, sedinte nu se fac, are un om al sau pe care-l cheama mereu pt orice problema si banii ii da printr-un proces verbal, reparatii defectuoase, etc...de ce, sa ma chinui sa-i platesc in primul rand toata suma de la f reparatii? (administratorul este si vicepresedinte, pres nu prea cunoste, nu-l duce capul si doar semneaza ce ii spune acest "administrator"/vicepresedinte, stampila tot la dansul sta pt ca, nu are incredere in pres si in capacitatile sale mintale)......nu vreau sa intru in detalii...sunt multe probleme....
Nu pot achita restanta prin madat postal, banca, etc deoarece, Asociatia de Locatari nu are cont bancar. Este deschis un cont bancar , dar pe pers fizica (a unui domn in varsta care este membru in comitetul executiv) si n-as plati niciodata in acest cont. Din punctul meu de vedere este ilegal sa aiba "asociatia" un asemenea cont din mai multe motive. (nu poate fi transparenta, oricand, titularul contului poate lua acei bani si este greu de recuperat si demonstrat ca sunt ai asoc de locatari, etc).
Cel mai bine este sa ne constituim in AP, dar, prea curand nu se va intampla asta, din pacate. Atunci, trebuie sa ma "descurc" cum pot...pana vom intra in legalitate.
Am incercat sa "raspund" tuturor. Sper ca , am fost inteles si imi cer scuze ca nu sunt un bun orator.
O zi buna tuturor.
Indiferent ca avem statut de AP sau A locatari, legile in vigoare trebuiesc respectate.
Avem o problema cu administratorul blocului in care locuiesc (adica, pe scara 3), blocul are 3 scari si fiecare se administreaza singura, dar nu este o decizie judecatoreasca//asa au decis locatarii. Am restanta la intretinere (6 luni) si de fiecare data cand mergem sa platim partial, administratorul vrea sa incasaseze integral tot fondul de reparatii datorat si diferenta sa stinga din cotele pentru utilitati sau refuza sa mentioneze in chitanta ce anume stinge si pe ce perioada. Noi vrem sa platim in ordinea vechimii: cele mai vechi 3 luni de intretinere+ 3 luni fond de reparatii. As putea sa NU platesc cei 15 lei f.reparatii lunar, pt ca, nu am vazut nici un document cu vreo decizie a prop ., pt ce se strang banii si pt cat timp. Unii zic ca au decis sa stranga cate 15 lei lunar...pt long time.....inainte de 2012 si a ramas batut in cutie decizia unora, pt ca, intre timp unii sau mutat, au venit altii (cum este si cazul ap meu..).
Am fost in audienta la un avocat si mi s-a spus, ca administratorul, nu ne poate obliga sa platim ce si cum vrea el si ca intretinerea se plateste in ordinea vechimii.
De asemenea ne-a spus ca daca refuza in continuare sa incaseze in ordinea vechimii putem apela la un executor judecatoresc care sa trimita administratorului o notificare prin care sa-l invite la sediul lui si acolo sa putem veni si noi sa platim partial din intretinere.
Se poate face asa ceva, ce costuri implica si cine le suporta?
Cum pot rezolva aceasta problema cu adminstratorul?
Mentionez ca, suntem asociatie de locatari, asociatia NU are in acest moment un statut, , etc......cont bancar nu are asociatia; ci, este facut un cont pe numele de pers fizica a unui membru din comitetul executiv (motivul, asociatia are un litigiu cu RADET si de teama sa nu le ia banii din cont...au procedat in acest fel), altfel, puteam plati intretinere in contul asociatiei. Nu stau sa povestesc cate alte nereguli sunt...v-as plictisi si nu le stiu nici eu pe toate...in bloc m-am mutat din vara lui 2012.
Am facut curs de specialitate la o firma acreditata, unde am obtinut certificat. M-am inscris si la examenul pentru atestat la primarie...insa, se va da undeva prin septembrie si nu pot astepta atata timp pana atunci......
Te poti angaja ca adminstrator de bloc, avand certificat de absolvire curs de specialitate, la o firma acreditata? Daca, se poate lucra ca administrator, neavand momentan acel atestat de la primarie si urmand sa il obtii ulterior.