Am o firma cu obiect de activitate legat de cazare, dar care are activitate ZERO pentru ca obiectivul care va produce se va finaliza ca si constructie in septebrie 2014 si va fi functional, dupa amenajarile interioare, in decembrie 2015. Ce fac, platesc forfetar pana atunci fara sa am activitate economica? Ce este asta, taxa ca am o firma? Este constitutionala modificarea privind forfetarul? Eu, in zona in care apa, statia de epurare, curentul si alte utilitati facute EXCLUSIV pe banii mei, platesc forfetar ca cei din Poiana Brasov care au utilitatile din bani publici? Cand intra in vigoare codul asta inteligent? #-o
OG 26/2000 la ART. 34^2 - (1) prevede \" În cazul asociaţiilor, decizia de fuziune sau de divizare se ia prin hotărârea a cel puţin două treimi din numărul total al membrilor organului de conducere\". In acest caz nu este vorba de 2/3 din numarul membrilor, ci din cel al structurii de conducere. Sigur ca nimeni nu poate stipula in niciun fel de statut sau regulament ceva ce contravine unei Legi. Asta am invatat prin anul 3 sau 4, la facultate. Aici era vorba despre o a doua sedinta convocata, la prima nefiind prezenti jumatate + 1 din numarul de 93 de membri. La cea de-a doua au participat 25 de membri din care 22 au aprobat decizia organului de conducere, 2 s-au abtinut si un vot impotriva. Cvorum, asa cum ati spus si dumneavoastra, nu inseamna neaparat jumatate + 1 din numarul membrilor. Cvorum reprezinta un număr minim de membri necesar, potrivit Legii, pentru ca o adunare să fie valabil constituită sau să poată lua o hotărâre valabilă
Oricum, Instanta a respins cererea din alte motive:
1. Ceea ce am vrut noi sa divizam era in realitate o FILIALA a unei Asociatii de proprietari si acest lucru nu este permis
2. Statutul acestei Filiale prevede faptul ca PATRIMONIUL SAU ESTE INDIVIZIBIL
Pentru a nu considera ca am fost neglijenti, fac mentiunea ca persoana care a determinat, in sens negativ, actiunea noastra ne-a furnizat noua, vanatorilor, un statut diferit de cel inregistrat la Judecatorie, iar cei din conducere nu au aratat niciodata ca structura din care facem noi parte este de fapt...o filiala, de fapt, singura. Din contra, acum realizam ca acest lucru a fost ocultat si ascuns membrilor. Tot timpul s-a folosit titulatura de Asociatie, inclusiv in adrese
Solutia: Asociatia inainteaza o adresa catre Ministerul de resort prin care anunta renuntarea la unul dintre fondurile de vanatoare, avand dreptul in acelasi timp, ca proprietari ai terenurilor, sa indice Asociatia catre care vor sa transmita fondul respectiv. Este vorba despre o atribuire directa cu pierderea garantiilor depuse la Minister. In acest moment am obtinut personalitate juridica si urmam acesta cale mai simpla si sigura.
Va multumesc tuturor pentru raspunsuri si colaborare si le dorim vanatoarilor din Romania sa nu ajunga niciodata in situatia noastra!
Multumesc pentru promptitudinea raspunsului! Din pacate, acum 4 ore s-a publicat hotararea judecatoreasca cu \"respingerea cererii\". In cerere, la care am atasat procesul verbal al sedintei, pe langa rezervarea de nume, statut, cont in banca, contract de inchiriere spatiu etc, am trecut exact ce mi-ati indicat dumneavoastra, lucruri practic copiate din pv al sedintei asociatiei. Hotararea nu a fost inca motivata dar, cand se va intampla asta, voi pune textul respectiv aici pentru a incerca sa ajut si alte persoane aflate in viitor in situatia noastra. Poate vor putea evita ceea ce am gresit noi. Va salut si va multumesc inca o data!
P.S. Intr-un mesaj privat va voi indica datele de identificare ale dosarului
Cum poate fi divizata o asociatie de vanatoare care administreaza 3 fonduri, in asa fel incat sa fie infiintata o noua asociatie care sa preia unul dintre ele? Daca acest lucru este posibil, care ar fi suportul legislativ care permite o asemenea actiune? Mentionez ca in acest moment exista un proces verbal al ultimei sedinte prin care un numar de 22 de membri vanatori, reprezentand majoritatea prezentei la sedinta, au luat hotararea de a diviza asociatia si motivand aceasta decizie.