avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1320 soluții astăzi
Forum Activitate kity2008

Activitate kity2008

Buna ziua, ..putin ajutor va rog?!
Sunt inregistrata cu un o Inteprindere Individuala si sediul il am in apartamentul parintilor, din moment ce nu sunt eu proprietarul imobilului. Am un contract de comodat semnat cu parintii pe o suprafata de 20m patrati (o camera), iar facturile la electricitate si gaz vin pe numele lor. Conform contractului de comodat punctul 3.1. Obligatiile comodatarului, este specificat la punctul c) "sa suporte toate cheltuielile de folosinta ale spatiului"

Multiple intrebari:
1. cum inregistrez facturile de utilitati in contabilitate? Facturile nu sunt pe numele meu, eu doar contribui cu 30/40% din valoarea lor la plata finala. Plata este facuta de parinti numerar sau card (insa nu cu cardul meu). Deci ce mentionez la rubricile din RJIP? Inregistrez nr facturii si chitanta de plata chiar daca nu sunt in numele meu?

2. ce valoare a facturii inregistrez? Toata suma sau doar un procent din valoarea facturii? Care este procentul, 30% poate? Apartamentul are o suprafata de 78mp.

Am auzit pareri diferite si nu stiu cum sa procedez, va rog ajutor urgent!
Multumesc!

Polita unei asigurari in caz de accident poate fi trecuta ca si cheltuiala deductibila in contabilitatea unui II? Mentionez ca activitatea in cadrul II presupune si mobilitate si poate fi supusa riscului unui accident. Deci activitatea II este in legatura cu polita de asigurare. Doar ca polita a fost incheiata inainte de a deschide II si este pe numele persoanei care are II, insa nu este specificat in polita CUI sau alt element al II, ci doar numele si cnp ul persoanei.
Va multumesc.
multumesc
Va multumesc!
Asa simplu? nu trebuie sa refac calculele pentru lunile in care am omis acele facturi? refac doar calculul de final de an? Eu am inregistrat (conform indicatiilor unui contabil) totalul pe fiecare luna la incheierea lunii si imediat un total cumulat. Acum sa inteleg ca inregistrez facturile omise in ordine cronologica si refac doar totalul cumulat de final de an 2013 (incasari/plati), fara sa mai corectez sumele pe fiecare luna din 1013?
problema grava....Va rog ajutor urgent!
Am deschisa o inteprindere individuala (pfa) si am depus de curand formularul 200 - Declaratia privind veniturile realizate pe 2013. Marea problema este ca am ratacit niste facturi importante pe 2013 si acum trebuie sa rectific declaratia 200. Problema este ca nu stiu cum sa inregistrez in Registru Jurnal de Incasari si Plati aceste facturi ratacite. Ce mentiuni ar trebui sa fac in registru? sau trebuie sa completez alte formulare? Va rog ajutor! Sunt novice in contabilitate primara. Mentionez ca facurile sunt pe luni ale anului diferite.
Multumesc anticipat! :sorry: