avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 311 soluții astăzi
Forum Activitate I.I. Patrut C. Andrei-Viorel

Activitate I.I. Patrut C. Andrei-Viorel

MarianBratu a scris:

tzoanca23 a scris:

inspectorul fiscal a considerat ca el trebuie sa incaseze impozit si pe ceva ce nu s-a intamplat. asa ca mi-a cerut sa ii fac o medie a productiei realizate si a perceput impozit pentru cei care nu au luat niciodata arenda ca si cum ei ar fi ridicat obligatoriu produse, astfel pe langa impozit el a mai adaugat si TVA de plata pentru arenda primita.
la aceasta inspectie as vrea sa contest si impozitul si TVA-ul perceput la arenda pe care inspectorul fiscal a generat-o fictiv pentru oamenii care pana atunci nu ridicasera arenda


Nu inteleg de ce v-a fost respinsa contestatia pt impozitul pt veniturile din arenda. Mie legea mi se pare foarte clara. Cred ca au existat probleme in exprimare ori in cadrul contestatiei ori aici pe forum. Poate nu ati dat toate detaliile sau ati inteles ceva gresit din RIF.


ART. 62 Stabilirea venitului net anual din cedarea folosinţei bunurilor
(1) Venitul brut din cedarea folosinței bunurilor din patrimoniul personal, altele decât veniturile din arendarea bunurilor agricole, reprezintă totalitatea sumelor în bani și/sau echivalentul în lei al veniturilor în natură stabilite potrivit contractului încheiat între părți, pentru fiecare an fiscal, indiferent de momentul încasării acestora. Venitul brut se majorează cu valoarea cheltuielilor ce cad, conform dispozițiilor legale, în sarcina proprietarului, uzufructuarului sau a altui deținător legal, dacă sunt efectuate de cealaltă parte contractantă.
(1^1) În cazul veniturilor obținute din închirierea bunurilor mobile și imobile din patrimoniul personal, venitul brut se stabilește pe baza chiriei prevăzute în contractul încheiat între părți pentru fiecare an fiscal, indiferent de momentul încasării chiriei.
(2) Venitul net din cedarea folosinţei bunurilor se stabileşte prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin aplicarea cotei de 25% asupra venitului brut.
(2^1) În cazul veniturilor obținute din arendarea bunurilor agricole din patrimoniul personal, venitul brut se stabilește pe baza raportului juridic/contractului încheiat între părți și reprezintă totalitatea sumelor în bani încasate și/sau echivalentul în lei al veniturilor în natură primite.
(2^2) În cazul în care arenda se exprimă în natură, evaluarea în lei se va face pe baza prețurilor medii ale produselor agricole, stabilite prin hotărâri ale consiliilor județene și, respectiv, ale Consiliului General al Municipiului București, ca urmare a propunerilor direcțiilor teritoriale de specialitate ale Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale, hotărâri ce trebuie emise înainte de începerea anului fiscal. Aceste hotărâri se transmit în cadrul aceluiași termen direcțiilor generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București, pentru a fi comunicate unităților fiscale din subordine.
(2^2.1) În cazul în care preţurile medii ale produselor agricole, stabilite potrivit prevederilor alin. (2^2), au fost modificate în cursul anului fiscal de realizare a venitului, potrivit procedurii de la alin. (2^2) noile preţuri pentru evaluarea în lei a veniturilor din arendă exprimate în natură, pentru determinarea bazei impozabile, se aplică începând cu data de 1 a lunii următoare comunicării acestora către direcţiile generale regionale ale finanţelor publice.
(2^3) Venitul net din arendă se stabilește la fiecare plată prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin aplicarea cotei de 25% asupra venitului brut.
(2^4) Impozitul pe veniturile din arendă se calculează prin reținere la sursă de către plătitorii de venit la momentul plății venitului, prin aplicarea cotei de 16% asupra venitului net, impozitul fiind final.
(2^5) Impozitul astfel calculat și reținut pentru veniturile din arendă se virează la bugetul de stat până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care a fost reținut.
(2^6) *** Abrogat.
(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) şi (2), contribuabilii pot opta pentru determinarea venitului net din cedarea folosinţei bunurilor în sistem real, pe baza datelor din contabilitatea în partidă simplă.
(4) Dispoziţiile privind opţiunea prevăzută la art. 51 alin. (2) şi (3) se aplică şi în cazul contribuabililor menţionaţi la alin. (3).




eu am inteles ca trebuie sa platesc impozit pt ce am dat efectiv arenda, problema e ca eu am avut oameni care la data inspectiei nu au venit sa isi i-a arenda si pt ei inspectorul a spus ca trebuie sa platesc ca si cum ar fi fost in natura si impozit si tva, desi ei nu luasera nimic pana atunci ? intelegeti ce zic>?
MarianBratu a scris:

Aveti cumva idee si care este termenul limita pana la care se poate face actiunea in instanta?
In cazul de fata inteleg ca inspectia a fost efectuata in februarie deci au trecut vreo 10 luni.

E bine daca se poate face si direct la tribunal.


termenul limita este 6 luni de la primirea raspunsului la contestatie, pentru arenda care a fost prima primita am vazut ca a fost emisa la 30.06.2014 de aia intreb ca sa o depun pana pe 30 decembrie anul asta :)
MarianBratu a scris:

tzoanca23 a scris:

am ajuns ca pentru anul agricol 2013/2014 sa ajung la suprafata de aproximativ 280Ha, iar aceasta dezvoltare a contribuit la un consum marit de motorina pentru inceputul anului agricol 2013/2014.....inspectorul mi-a respins respins motorina consumata in plus fata de anul agricol 2012/2013 pe motiv ca nu aveam declaratia de la APIA care sa sustina aceasta marire de activitate, ori in februarie cand a avut loc inspectia fiscala nu puteam sa aduc declaratia de la APIA pentru anul 2013/2014 care se face incepand cu 1 Martie.


Declaratia pt anul 2013/2014 se face incepand cu 1 Martie 2013 sau cu 1 Martie 2014? Cand ati avut inspectia fiscala? in februarie 2013 sau 2014?

Ati contestat la administratia fiscala cele doua rapoarte de inspectie fiscala? Ce ati invocat, ce vi s-a raspuns?

Din cate stiu eu nu puteti merge la tribunal daca nu contestati mai intai la administratia financiara.



am contestat si a venit contestatia respinsa, declaratia pt 2013/2014 se face de la 1 martie 2014, si inspectia a fost in februarie 2014.
am avut parte anul acesta de 2 inspectii fiscale care m-au saracit ....
una a vizat impozitul pe veniturile realizate de arendatorii mei din arenda primita de la mine, iar cealalta a vizat o rambursare de TVA.

la impozitul pe venitul din arenda partial a fost corect pentru ca nu facusem niciodata declaratia 100 privind arenda, dar aveam arendatori care nu au incasat pana la data inspectiei fiscale arenda, dar inspectorul fiscal a considerat ca el trebuie sa incaseze impozit si pe ceva ce nu s-a intamplat. asa ca mi-a cerut sa ii fac o medie a productiei realizate si a perceput impozit pentru cei care nu au luat niciodata arenda ca si cum ei ar fi ridicat obligatoriu produse, astfel pe langa impozit el a mai adaugat si TVA de plata pentru arenda primita.
la aceasta inspectie as vrea sa contest si impozitul si TVA-ul perceput la arenda pe care inspectorul fiscal a generat-o fictiv pentru oamenii care pana atunci nu ridicasera arenda, tin sa precizez faptul ca unii dintre cei care nu isi ridicasera arenda pana la data inspectiei, au venit si si-au luat-o dupa inspectie.



la cea de a 2-a inspectie, cea pentru rambursarea TVA-ului am de contestat faptul ca domnul inspector fiscal nu a reusit sa inteleaga ca eu ca si entitate fiscala, incredibil, dar adevarat sunt in dezvoltare si ca fata de suprafata care am lucrat-o in anul agricol 2012/2013, adica aprox. 170 ha, am ajuns ca pentru anul agricol 2013/2014 sa ajung la suprafata de aproximativ 280Ha, iar aceasta dezvoltare a contribuit la un consum marit de motorina pentru inceputul anului agricol 2013/2014.....inspectorul mi-a respins respins motorina consumata in plus fata de anul agricol 2012/2013 pe motiv ca nu aveam declaratia de la APIA care sa sustina aceasta marire de activitate, ori in februarie cand a avut loc inspectia fiscala nu puteam sa aduc declaratia de la APIA pentru anul 2013/2014 care se face incepand cu 1 Martie.

astfel am fost pagubit cu aproximativ 10000 de lei, va rog frumos sa ma ajutati pentru ca e o suma de bani care mi-a fost furata de un inspector fiscal care mi-a dovedit faptul ca in Romania, daca bei bere cu sefu pot sa faci orice abuz vrei si as vrea sa le aratam ca nu se mai poate asta.
zilele trecute mi-a trecut pe la ureche un zvon care zice ca daca platesti impozitul pe teren unui om timp de cativa ani, s-ar presupune 5 la rand, devii propietar asupra acelui teren.
cum se procedeaza pentru a adauga coduri caen pt obiecte secundare la cele deja existente?
am inteles ca se intocmeste un dosar! daca da as vrea sa stiu ce ar trebuii sa cuprinda?