Am cumparat proprietatea ( ca si persoana fizica) unde se afla sediul social al fimei mele .Am incheiat un nou act de comodat intre firma si mine pentru sediu social.
Ce acte trebuiesc depuse la Registrul Comertului. Se paote face online ?
In luna mai 2013 am incheiat un contract de prestari servicii intre PFA si SRL, cu obiectul "prestarea de servicii in domeniul resurselor umane, respectiv recrutare si selecţie de personal, de către Furnizor in favoarea Beneficiarului in condiţiile si cu specificaţiile prevăzute de Parţi in prezentul Contract", pe perioada nedeterminata.
La data de 01.01.2014 am incheiat un act aditional la contractul mentionat mai sus, prin care beneficiarul (SRL) se obliga sa plateasca furnizorului (PFA) o suma fixa lunara "destinata acoperirii cheltuielilor legate de activitati de marketing si intervievare a candidatilor, de exemplu – postare anunturi, deblocare CV-uri, costuri de telefonie".
Conform contractului, "Plata serviciilor Furnizorului se va efectua in data de 15 a fiecarei luni, pentru factura emisa in cursul lunii precedente.", clauza care se aplica si platilor fixe stabilite prin actul aditional incheiat ulterior semnarii contractului (1 ianuarie 2014). O alta clauza stabilita prin contract mentioneaza:
"5.2 Beneficiarul se obligă:
....
b. Sa achite Furnizorului comisionul pentru serviciile prestate de acesta, in termenul specificat de contract."
De asemenea
"11. Litigii
In situaţia apariţiei unor diferende sau dispute, părţile vor incerca sa le remedieze pe cale amiabila. Daca diferendul sau disputa nu pot fi rezolvate pe cale amiabila, atunci ele vor fi deferite instanţei competente la sediul Beneficiarului, potrivit legii romane." - mentionez ca beneficiarul (SRL) se afla in Oradea, jud. Bihor.
Problema aparuta in aceasta relatie contractuala este neplata de catre beneficiar (SRL) a 2 facturi emise de catre furnizor (PFA) in lunile aprilie si mai 2014, conform actului aditional din data de 1.01.2014. Funizorul are dovezi scrise prin care incearca solutionarea pe care amiabila a disputei intre cele 2 parti, insa pana la data de 31 octombrie 2014 nu s-a efectuat plata niciuneia dintre cele 2 facturi mentionate, catre furnizor.
Intrebarea mea este: care este procedura legala prin care furnizorul isi poate recupera sumele aferente celor 2 facturi emise in lunile aprilie si mai 2014, precum si penalizarile urmate de neplata acestora? Mentionez ca in contract nu se specifica procentul sau sumele care intervin ca penalizare in urma neplatii in termenul stabilit.
Doresc sa stiu daca din punct de vedere legal pentru delegatia a 2 anagajati in SUA trebuie sa am un document de justificare in cadrul firmei pentru scopul deplasarii.