Buna ziua,
Ma puteti indruma in directia corecta in ceea ce priveste Legea PPP ? Avand in vedere ca noua lege nu a fost aprobata, ce luam in considerare? Legea nr.178/2010?
Va multumesc anticipat pentru ajutor !
Buna seara,
Revin cu informatii si poate aceasta experienta ii va ajuta si pe altii care sunt in aceeasi situatie ( pe mine m-ar fi ajutat enorm sa stiu in ce consta tot procesul de reactivare fiscala ).
Ce am avut de facut:
1) Depunerea declaratiilor.
2) Plata impozitului
3) Plata penalitatilor pentru nedepunerea declaratiilor :D
4) Depunerea cererii de reactivare ( nu exista un format standard, este o cerere obisnuita ).
De la depunerea cererii si pana la momentul la care m-au contactat inspectorii pentru a stabili ziua in care sa vina in control a durat cam 3 saptamani.
Controlul a avut loc la domiciliul fiscal, in cazul meu sediul social unde nu desfasor activitate ( CAEN -ul meu se desfasoara la terti )
Au cerut :
1.Registrul unic de control
2.Contractul de comodat
3.Certificat constatator recent de la Reg Com
4.Actul constitutiv
5. Ultima balanta incheiata
S-au uitat si peste documentele contabile si au verificat contractele de prestari servicii, insa nu a fost o verificare in amanunt cum mi-as fi imaginat pentru ca nu asta era scopul inspectiei.
Pentru ca avusesem activitate pe perioada de inactivitate fiscala, au verificat daca facturile emise au si fost incasate si daca am platit impozit pentru ele si daca sunt prinse in inregistrarile contabile.
Am scris o declaratie in care am mentionat ca am desfasurat activitate in perioada de inactivitate fiscala, ca mi-am indeplinit obligatiile declarative si de plata a impozitului,si am scris si motivul pentru care doresc reactivarea .
In principiu, daca aveti sediul fiscal in spatiul de locuinta ( cum am eu ) este bine sa amenajati o masa cu un laptop/pc, cu diverse obiecte de birotica/papetarie, si ar fi ideal si internet si imprimanta, dar nu e bai daca acestea 2 nu exista :)
O surpriza placuta a fost faptul ca am avut norocul sa vina doi inspectori extraordinar de umani si de rationali ( eu ma asteptam la cu totul altceva : mai "duri" si pusi pe "pus bete-n roate".).
A doua zi m-au chemat la sediul lor sa semnez procesul-verbal, un exemplar este la mine, un exemplar la dosarul care va merge la AF-ul ce a emis Decizia de inactivare si care va emite de data asta Decizia de reactivare....Inteleg ca va dura maxim 2 saptamani.
Le-a depus intr-un final.Cel mai probabil pe zero.Am recipisele.De la AF mi s-a spus ca mai exista D010 care trebuie depusa - caci figurez cu angajati desi nu este si nu a fost cazul si apoi le pot depune si cererea de reactivare, nu inainte de a plati si amenda.Desi pentru amenda nu am un proces verbal, mi s-a comunicat pur si simplu de d-na inspector.Probabil daca platesc aceasta amenda fara comentarii si fara a cere un document in baza caruia sa o platesc, se simplifica lucrurile ( e o presupunere.Ma gandesc ca avand in vedere deficitul de personal si incarcarea maxima, nu se vor mai deranja sa vina sa controleze o firma mica, fara angajati, cu sediul social la adresa din CI.Sa presupunem ca am depus declaratiile, am platit ce mai aveam de plata, am platit si amenda, adresa sediului social corespunde cu adresa din CI deci nu exista dubii ca e un sediu fictiv../am platit si amenda fara comentarii....probabil ca se poate intocmi propunerea de reactivare si fara sa mai vina in control.Probabil. ).
Exact, acum stiu despre ce sa intreb, de verificat nu am cum, ca nu ma pricep.Nu 'penalizeaza" nimeni greselile, de gresit gresim cu totii fara exceptie.Ma deranjeaza minciuna.Mai ales in cazul in care sunt un om cu care se poate comunica, si daca mi s-ar fi spus : "da, asa este, nu am depus nici o declaratie, pur si simplu nu am avut chef/nu am avut timp/ nu am mai fost in stare sa ma ocup, dar ma ocup acum si rezolvam " ar fi fost ok.
Ea continua sa se tina tare si sa sustina ca a depus declaratiile , ca falsul e emis de o functionara din cadrul AF, ca de fapt e posibil sa nu fi fost depuse declaratiile pentru ca ea plateste pe altcineva sa i le depuna...etc.In orice caz, intradevar are de-a face cu oameni "cuminti".Altcineva nu ar fi ezitat vreo secunda si ar fi dat-o in judecata la prima minciuna.Nu inteleg nici eu cum un om care abia a obtinut gradul de expert contabil isi permite sa riste sa-l piarda imediat sau sa-si piarda orice drept de a practica aceasta meserie.In fine.Multumesc mult pentru informatii si pentru rapsunsuri si am sa revin dupa ce se finalizeaza totul, macar sa las un feed-back.
Multumesc inca o data.
Asta am in vedere, intai sa rezolv aceasta problema, abia apoi cealalta chestiune.
In posesia documentelor am intrat, exista la dosar si declaratiile 100, insa nu sunt si depuse, sunt doar printate si completate partial , am cateva facturi (4 ) emise - caci am al doilea formular la mine - dar din dosarul returnat lipsesc, facturile emise de ea catre mine lipsesc ( insa am o dovada ca i-am facut o plata de 700 lei, singura facuta prin transfer bancar ) si bilanturile si declaratiile nu sunt semnate sau sta,pilate.Nicaieri nu apare vreo urma de-a ei.
Pe buna dreptate ca refacerea situatiilor si deslusirea problemelor sa fie mai costisitoare, este foarte corect.
In orice caz, abia acum am realizat ca pe parcursul colaborarii au fost numai minciuni peste minciuni, pe care le-am crezut nepunand vreodata la indoiala ce comunica ea pentru ca niciodata nu m-am gandit ca ar putea cineva sa procedeze asa murdar.
Este o lectie pe care am invatat-o, si niciodata nu voi repeta greseala de a nu verifica, de a crede pe cuvant, de a merge pe incredere si de a nu-mi pune intrebari.Este prima experienta de acest gen - nu am avut pana acum nci un fel de firma, nu am avut de-a face cu situatii de genul, nici macar nu stiam ce ar trebui sa verific daca mi-ar fi trecut prin gand sa verific.Acum stiu :)
Multumesc.
Asa procedez, le fac in scris, insa nu cu notificari "oficiale", folosesc e-mailul ( desi ea se fereste sa raspunda in scris :))
Legat de clientii mei - am stabilit impreuna sa nu mai emit facturi catre ei pana nu rezolv situatia - fapt care ma afecteaza, desigur, caci din asta ..traiesc si banuiesc ca nu o sa se rezolve in cateva zile.Contabila - al carei SRL am aflat intre timp ca este inactiv din Iunie 2013 iar ea a incheiat contractul cu noi in noiembrie 2013 (cu mine si cu o alta cunostinta pe care o avemm in comun si care, asa cum era de asteptat, a fost inactivat si el in Decembrie 2014 pe acelasi motiv ca si mine ) ne raspunde ca nu intelege care este problema ca suntem inactivi, ca nu e nimic asa de grav in acest fapt.
Cunostinta noastra comuna, care nu este roman - asa ca ii este mai dificil sa inteleaga diverse notificari pe care le primeste de la ANAF - i-a trimis prin mesaje notificarile primite care erau legate de nedepunerea declaratiilor, iar ea i-a replicat ca notificarile sunt legate de dorinta ANAF de a-i schimba norma de impozitare :)) si l-a informat ca a fost ea si a rezolvat problema.Dupa care, bineinteles, s-a primit si decizia de inactivare.Avem oricum dovezi multe in scris ( SMS si e-mail ) de la noi catre ea, care sa ne ajute in cel mai rau caz.
Legat de contabil - asta incerc sa fac, insa cei cu care am discutat pana acum ezita sa se implice in situatia asta cam complicata...
Nu am platit inca nici o amenda, insa doamna de la biroul inactivi mi-a spus ca trebuie sa fac cerere de reactivare, sa platesc penalitati de 1000 lei si sa-mi vina in control sa constate ca functionez la sediul social, dupa care vor reactiva ( sper eu ) SRL-ul.
Impozit am platit de 2 ori din august 2013 pana acum, la inceputul colaborarii cu contabila in baza unui ordin de plata pe care mi l-a trimis, pe al doilea l-am platit din proprie initiativa, calculandu-mi singura impozitul in baza facturilor pe care le emisesem...asta pentru ca exceptand op-ul pe care mi l-a trimis la inceput, niciodata nu mi-a mai trimis nimic, eu sunand-0 mereu sa o intreb ce am de facut.
Stiu ca o pot da in judecata si tine numai de ea sa nu se intample acest lucru.Eu mi-am respectat contractul cu ea, mai mult, mi-am intocmit singura nir-urile si alte registre pe care tot ea - cf.contract - ar fi trebuit sa le faca.Dar daca am putut sa le fac,, nu am avut o problema, gandindu-ma ca usurez munca unui om.... Cel mai grav aspect in toata povestea mi se pare faptul ca mi-a trimis o instiintare falsa, ca venind din partea AF - cu nr.de inregistrare, cu sigla si cu stampila ( care stampila se pare ca era copiata dintr-un document emis de AF a orasului Voluntari - eu fiind din Bucuresti ) dar fiindca era copie a unei copii, nu mi-am dat seama pana cand nu mi-a spus astazi d-na de la sectorul 2..
Si nu mai spun de faptul ca eu din octombrie emit facturi pe prestari servicii in baza unor contracte pe care le-am incheiat cu 2 firme - lucru care inteleg ca nu e ok, repet, din cat ma pricep eu sa inteleg litera legii.
Buna ziua,
Am infiintat in 2013 un SRL, am facut un Contract cu o d-na expert contabil, i-am facut procura, i-am facut o stampila, i-am predat facturile/chitantele lunar - totul fara nici un proces verbal de predare -primire.
In mai 2014 am incetat activitatea la punctul de lucru ( un mic magazin de papetarie ) iar contabila mi-a spus ca imi va depune declaratiile pe zero, pana cand voi reincepe activitatea.La sfarsitul lui august 2014 am primit de la ANAF decizie de inactivare pe motivul nedepunerii obligatiilor fiscale declarative.Contabila m-a infomat ca va face toate demersurile pentru a reactiva SRL-ul, motivand ca decizia de inactivare este cauzata de faptul ca mi-a depus timp de 3 luni declaratiile pe zero.
Avand in vedere ca am inceput o alta activitate ( prestari servicii secretariat, desfasurata la terti, si pe care o desfasor in baza unor contracte de prestari servicii ) am solicitat contabilei sa-mi dea o dovada cum ca firma este activa, ca sa nu am probleme de credibilitate in fata celor cu care lucrez.Dupa aproape 2 luni de tergiversare, motivand ca registrul contribuabililor inativi se reacualizeaza foarte greu si de aceea inca figurez in registru ca SRL inactiv, dupa intense rugaminti sa-mi dea o dovada ca lucrurile stau asa cum spune si anume ca a depus cerere de activare , care a fost aprobata si firma este activa, mi-a trimis pe mail o copie dupa o copie a unei instiintari pe care a primit-o ea de la Administratia financiara pentru SRL meu, in care AF ma informa ca SRL-ul este activ si ca se fac demersuri pentru a se actualiza si pe site-ul ANAF ( in Registru).Am cerut de la contabila Decizia de activare - ca asa e legea, atat cat pot sa o interpretez - dar mi-a replicat ca nu se mai emite Decizie, ca e totul ok.
Fapt care s-a adaugat la lista mea de suspiciuni, asa ca primul pas pe care l-am facut a fost sa transmit copia asa zisei instiintari catre autoritatea asa zis emitenta: Administratia financiara.Am primit o invitatie la ei la sediu, onorata in aceasta dimineata, unde am aflat ca hartia respectiva era un fals , ca societatea este inactiva, ca nu s-a facut nici o solicitare de activare, ba mai mult, ca nu am depus nici macar o declaratie de cand am infiintat SRL-ul.Intre timp, pe 27 noiembrie, contractul meu cu aceasta contabila a expirat si la acel moment nu am insistat sa-l reinnoim pt.ca am vrut doar sa intru in posesia actelor, sa am decizia de reactivare si sa ma pot duce linistita catre o firma de contabilitate.
Ce ma sfatuiti sa fac, cum este cel mai bine: sa merg sa revoc procura facuta? Cand imi iau actele de la ea, pe procesul verbal ar fi bine sa mentionam ceva anume? sa-mi puna eventual semnatura si stampila pe fiecare dovada de depunere a declaratiilor - avand in vedere ca ea sustine ca le-a depus - ce sa cer de la ea in cazul in care ma voi decide sa merg la politie sau sa merg sa o actionez in judecata?
Va multumesc
Buna ziua,
Am infiintat in 2013 un SRL, am facut un Contract cu o d-na expert contabil, i-am facut procura, i-am facut o stampila, i-am predat facturile/chitantele lunar - totul fara nici un proces verbal de predare -primire.
In mai 2014 am incetat activitatea la punctul de lucru ( un mic magazin de papetarie ) iar contabila mi-a spus ca imi va depune declaratiile pe zero, pana cand voi reincepe activitatea.La sfarsitul lui august 2014 am primit de la ANAF decizie de inactivare pe motivul nedepunerii obligatiilor fiscale declarative.Contabila m-a infomat ca va face toate demersurile pentru a reactiva SRL-ul, motivand ca decizia de inactivare este cauzata de faptul ca mi-a depus timp de 3 luni declaratiile pe zero.
Avand in vedere ca am inceput o alta activitate ( prestari servicii secretariat, desfasurata la terti, si pe care o desfasor in baza unor contracte de prestari servicii ) am solicitat contabilei sa-mi dea o dovada cum ca firma este activa, ca sa nu am probleme de credibilitate in fata celor cu care lucrez.Dupa aproape 2 luni de tergiversare, motivand ca registrul contribuabililor inativi se reacualizeaza foarte greu si de aceea inca figurez in registru ca SRL inactiv, dupa intense rugaminti sa-mi dea o dovada ca lucrurile stau asa cum spune si anume ca a depus cerere de activare , care a fost aprobata si firma este activa, mi-a trimis pe mail o copie dupa o copie a unei instiintari pe care a primit-o ea de la Administratia financiara pentru SRL meu, in care AF ma informa ca SRL-ul este activ si ca se fac demersuri pentru a se actualiza si pe site-ul ANAF ( in Registru).Am cerut de la contabila Decizia de activare - ca asa e legea, atat cat pot sa o interpretez - dar mi-a replicat ca nu se mai emite Decizie, ca e totul ok.
Fapt care s-a adaugat la lista mea de suspiciuni, asa ca primul pas pe care l-am facut a fost sa transmit copia asa zisei instiintari catre autoritatea asa zis emitenta: Administratia financiara.Am primit o invitatie la ei la sediu, onorata in aceasta dimineata, unde am aflat ca hartia respectiva era un fals , ca societatea este inactiva, ca nu s-a facut nici o solicitare de activare, ba mai mult, ca nu am depus nici macar o declaratie de cand am infiintat SRL-ul.Intre timp, pe 27 noiembrie, contractul meu cu aceasta contabila a expirat si la acel moment nu am insistat sa-l reinnoim pt.ca am vrut doar sa intru in posesia actelor, sa am decizia de reactivare si sa ma pot duce linistita catre o firma de contabilitate.
Ce ma sfatuiti sa fac, cum este cel mai bine: sa merg sa revoc procura facuta? Cand imi iau actele de la ea, pe procesul verbal ar fi bine sa mentionam ceva anume? sa-mi puna eventual semnatura si stampila pe fiecare dovada de depunere a declaratiilor - avand in vedere ca ea sustine ca le-a depus - ce sa cer de la ea in cazul in care ma voi decide sa merg la politie sau sa merg sa o actionez in judecata?
Va multumesc
Buna ziua
Un beneficiar intentioneaza sa demareze un proiect de constructie sediu insa doreste ca responsabilitatea acestui demers sa fie asumata de o singura firma.Exista un cadru legal pentru ca mai multe firme ( de instalatii electrice, instalatii sanitare, de amenajari interioare, etc ) sa se asocieze intr-o anume forma ( consortiu ?! ) cu un singur reprezentant in fata tertilor, pentru a putea prelua acest proiect?
Va multumesc