avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 736 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - impozit pe venitul ... Fals in acte
Discuție deschisă în Fiscalitate - impozit pe venitul microîntreprinderilor

Fals in acte

Buna ziua,
Am infiintat in 2013 un SRL, am facut un Contract cu o d-na expert contabil, i-am facut procura, i-am facut o stampila, i-am predat facturile/chitantele lunar - totul fara nici un proces verbal de predare -primire.
In mai 2014 am incetat activitatea la punctul de lucru ( un mic magazin de papetarie ) iar contabila mi-a spus ca imi va depune declaratiile pe zero, pana cand voi reincepe activitatea.La sfarsitul lui august 2014 am primit de la ANAF decizie de inactivare pe motivul nedepunerii obligatiilor fiscale declarative.Contabila m-a infomat ca va face toate demersurile pentru a reactiva SRL-ul, motivand ca decizia de inactivare este cauzata de faptul ca mi-a depus timp de 3 luni declaratiile pe zero.
Avand in vedere ca am inceput o alta activitate ( prestari servicii secretariat, desfasurata la terti, si pe care o desfasor in baza unor contracte de prestari servicii ) am solicitat contabilei sa-mi dea o dovada cum ca firma este activa, ca sa nu am probleme de credibilitate in fata celor cu care lucrez.Dupa aproape 2 luni de tergiversare, motivand ca registrul contribuabililor inativi se reacualizeaza foarte greu si de aceea inca figurez in registru ca SRL inactiv, dupa intense rugaminti sa-mi dea o dovada ca lucrurile stau asa cum spune si anume ca a depus cerere de activare , care a fost aprobata si firma este activa, mi-a trimis pe mail o copie dupa o copie a unei instiintari pe care a primit-o ea de la Administratia financiara pentru SRL meu, in care AF ma informa ca SRL-ul este activ si ca se fac demersuri pentru a se actualiza si pe site-ul ANAF ( in Registru).Am cerut de la contabila Decizia de activare - ca asa e legea, atat cat pot sa o interpretez - dar mi-a replicat ca nu se mai emite Decizie, ca e totul ok.
Fapt care s-a adaugat la lista mea de suspiciuni, asa ca primul pas pe care l-am facut a fost sa transmit copia asa zisei instiintari catre autoritatea asa zis emitenta: Administratia financiara.Am primit o invitatie la ei la sediu, onorata in aceasta dimineata, unde am aflat ca hartia respectiva era un fals , ca societatea este inactiva, ca nu s-a facut nici o solicitare de activare, ba mai mult, ca nu am depus nici macar o declaratie de cand am infiintat SRL-ul.Intre timp, pe 27 noiembrie, contractul meu cu aceasta contabila a expirat si la acel moment nu am insistat sa-l reinnoim pt.ca am vrut doar sa intru in posesia actelor, sa am decizia de reactivare si sa ma pot duce linistita catre o firma de contabilitate.
Ce ma sfatuiti sa fac, cum este cel mai bine: sa merg sa revoc procura facuta? Cand imi iau actele de la ea, pe procesul verbal ar fi bine sa mentionam ceva anume? sa-mi puna eventual semnatura si stampila pe fiecare dovada de depunere a declaratiilor - avand in vedere ca ea sustine ca le-a depus - ce sa cer de la ea in cazul in care ma voi decide sa merg la politie sau sa merg sa o actionez in judecata?
Va multumesc
Cel mai recent răspuns: ContSters332571 , utilizator 19:30, 1 Mai 2015
Si nu ati primit amenda pentru nedepunerea declaratiilor ?Pentru perioada in care ati desfasurat activitate era normal sa veti de platit impozite, colaborarea dvs cu doamna contabila se pare ca nu a existat deloc.Daca dvs ati respectat contractul in ce va priveste-adica predarea actelor la timp pentru contabilitate, plata onorariului si contabila nu a respectat contractul atunci puteti sa o dati in judecata.
Nu am platit inca nici o amenda, insa doamna de la biroul inactivi mi-a spus ca trebuie sa fac cerere de reactivare, sa platesc penalitati de 1000 lei si sa-mi vina in control sa constate ca functionez la sediul social, dupa care vor reactiva ( sper eu ) SRL-ul.
Impozit am platit de 2 ori din august 2013 pana acum, la inceputul colaborarii cu contabila in baza unui ordin de plata pe care mi l-a trimis, pe al doilea l-am platit din proprie initiativa, calculandu-mi singura impozitul in baza facturilor pe care le emisesem...asta pentru ca exceptand op-ul pe care mi l-a trimis la inceput, niciodata nu mi-a mai trimis nimic, eu sunand-0 mereu sa o intreb ce am de facut.
Stiu ca o pot da in judecata si tine numai de ea sa nu se intample acest lucru.Eu mi-am respectat contractul cu ea, mai mult, mi-am intocmit singura nir-urile si alte registre pe care tot ea - cf.contract - ar fi trebuit sa le faca.Dar daca am putut sa le fac,, nu am avut o problema, gandindu-ma ca usurez munca unui om.... Cel mai grav aspect in toata povestea mi se pare faptul ca mi-a trimis o instiintare falsa, ca venind din partea AF - cu nr.de inregistrare, cu sigla si cu stampila ( care stampila se pare ca era copiata dintr-un document emis de AF a orasului Voluntari - eu fiind din Bucuresti ) dar fiindca era copie a unei copii, nu mi-am dat seama pana cand nu mi-a spus astazi d-na de la sectorul 2..
Si nu mai spun de faptul ca eu din octombrie emit facturi pe prestari servicii in baza unor contracte pe care le-am incheiat cu 2 firme - lucru care inteleg ca nu e ok, repet, din cat ma pricep eu sa inteleg litera legii.
Ultima modificare: Marți, 27 Ianuarie 2015
ContSters332571, utilizator
mikarox a scris:

Si nu mai spun de faptul ca eu din octombrie emit facturi pe prestari servicii in baza unor contracte pe care le-am incheiat cu 2 firme - lucru care inteleg ca nu e ok, repet, din cat ma pricep eu sa inteleg litera legii.


Aspectul cel mai grav este pt clientii dvs care nu isi pot deduce cheltuiala de pe facturile emise de dvs.
Dvs veti avea venit impozabil si cheltuiala nedeductibila.

Cred ca ar trebui sa apelati in regim de urgenta la o alta persoana care sa va ajute cu contabilitatea si comunicarile care le faceti cu actuala contabila sa le faceti in scris.

Multumesc.
Asa procedez, le fac in scris, insa nu cu notificari "oficiale", folosesc e-mailul ( desi ea se fereste sa raspunda in scris :))
Legat de clientii mei - am stabilit impreuna sa nu mai emit facturi catre ei pana nu rezolv situatia - fapt care ma afecteaza, desigur, caci din asta ..traiesc si banuiesc ca nu o sa se rezolve in cateva zile.Contabila - al carei SRL am aflat intre timp ca este inactiv din Iunie 2013 iar ea a incheiat contractul cu noi in noiembrie 2013 (cu mine si cu o alta cunostinta pe care o avemm in comun si care, asa cum era de asteptat, a fost inactivat si el in Decembrie 2014 pe acelasi motiv ca si mine ) ne raspunde ca nu intelege care este problema ca suntem inactivi, ca nu e nimic asa de grav in acest fapt.
Cunostinta noastra comuna, care nu este roman - asa ca ii este mai dificil sa inteleaga diverse notificari pe care le primeste de la ANAF - i-a trimis prin mesaje notificarile primite care erau legate de nedepunerea declaratiilor, iar ea i-a replicat ca notificarile sunt legate de dorinta ANAF de a-i schimba norma de impozitare :)) si l-a informat ca a fost ea si a rezolvat problema.Dupa care, bineinteles, s-a primit si decizia de inactivare.Avem oricum dovezi multe in scris ( SMS si e-mail ) de la noi catre ea, care sa ne ajute in cel mai rau caz.
Legat de contabil - asta incerc sa fac, insa cei cu care am discutat pana acum ezita sa se implice in situatia asta cam complicata...
Ultima modificare: Vineri, 30 Ianuarie 2015
ContSters332571, utilizator
Solutii exista dar toate implica niste costuri. Ca sa rezolvati urgent problema o varianta ar fi sa depuneti toate declaratiile (chiar daca nu aveti toate documentele) ca sa dispara situatia care a dus la aparitia starii de inactivare si sa puteti pe de o parte sa redeveniti activa fiscal iar pe de alta parte sa va stergeti cazierul fiscal. Ulterior cand intrati in posesia tuturor documentelor, ori prin restituire ori prin reconstituire depuneti rectificative.

In teorie ar trebui sa gasiti contabili care sa nu se sperie de o astfel de situatie (preferabil sa aibe si experienta pe astfel de spete) dar aici va trebui sa intelegeti ca refacerea situatiilor in cele mai multe cazuri sunt mai costisitoare decat o evidenta contabila curenta. Efortul este mai mare si resursele (ma refer in special la timp) care trebuiesc alocate sunt mai mari. Cu toate acestea ce aveti dvs nu este o situatie fara iesire ci una mai complicata.

Sfatul meu este sa incercati sa faceti demersurile in acelasi timp astfel incat amenzile sa se cupleze pe cat posibil pe acelasi proces verbal de contraventie. Un alt sfat care vi-l dau este sa tratati aceasta chestiune ca fiind personala si avand prioritate maxima (pentru ca in ultima instanta va apartine - in sensul ca dvs sunteti inactiva si nu puteti factura) urmand ca eventuala indreptare impotriva persoanei care a generat-o sa o aveti in planul doi. Corespondenta pe email este buna si va ajuta chiar daca nu vi s-a raspuns la ea pentru ca demonstrati ca persoana in cauza a luat la cunostinta despre existenta acestei situatii.

Alte discuții în legătură

Fals in acte ContSters332571 ContSters332571 Buna ziua, Am infiintat in 2013 un SRL, am facut un Contract cu o d-na expert contabil, i-am facut procura, i-am facut o stampila, i-am predat ... (vezi toată discuția)
Inactivare societate SertIT SertIT Buna ziua, am aflat in august 2015, cand am vrut sa inregistrez firma ca platitoare de tva, ca societatea a fost declarata inactiva din luna mai 2015. Nu am ... (vezi toată discuția)
Firma inactiva MinolaRaisa120 MinolaRaisa120 Am o micro interprindere srl , neplatitoare tva si apar ca fiind firma inactiva .Ce insemna ? Contabila mea spune ca este o eroare pt ca eu sunt neplatitoare ... (vezi toată discuția)