Buna ziua,
Am infiintat in 2013 un SRL, am facut un Contract cu o d-na expert contabil, i-am facut procura, i-am facut o stampila, i-am predat facturile/chitantele lunar - totul fara nici un proces verbal de predare -primire.
In mai 2014 am incetat activitatea la punctul de lucru ( un mic magazin de papetarie ) iar contabila mi-a spus ca imi va depune declaratiile pe zero, pana cand voi reincepe activitatea.La sfarsitul lui august 2014 am primit de la ANAF decizie de inactivare pe motivul nedepunerii obligatiilor fiscale declarative.Contabila m-a infomat ca va face toate demersurile pentru a reactiva SRL-ul, motivand ca decizia de inactivare este cauzata de faptul ca mi-a depus timp de 3 luni declaratiile pe zero.
Avand in vedere ca am inceput o alta activitate ( prestari servicii secretariat, desfasurata la terti, si pe care o desfasor in baza unor contracte de prestari servicii ) am solicitat contabilei sa-mi dea o dovada cum ca firma este activa, ca sa nu am probleme de credibilitate in fata celor cu care lucrez.Dupa aproape 2 luni de tergiversare, motivand ca registrul contribuabililor inativi se reacualizeaza foarte greu si de aceea inca figurez in registru ca SRL inactiv, dupa intense rugaminti sa-mi dea o dovada ca lucrurile stau asa cum spune si anume ca a depus cerere de activare , care a fost aprobata si firma este activa, mi-a trimis pe mail o copie dupa o copie a unei instiintari pe care a primit-o ea de la Administratia financiara pentru SRL meu, in care AF ma informa ca SRL-ul este activ si ca se fac demersuri pentru a se actualiza si pe site-ul ANAF ( in Registru).Am cerut de la contabila Decizia de activare - ca asa e legea, atat cat pot sa o interpretez - dar mi-a replicat ca nu se mai emite Decizie, ca e totul ok.
Fapt care s-a adaugat la lista mea de suspiciuni, asa ca primul pas pe care l-am facut a fost sa transmit copia asa zisei instiintari catre autoritatea asa zis emitenta: Administratia financiara.Am primit o invitatie la ei la sediu, onorata in aceasta dimineata, unde am aflat ca hartia respectiva era un fals , ca societatea este inactiva, ca nu s-a facut nici o solicitare de activare, ba mai mult, ca nu am depus nici macar o declaratie de cand am infiintat SRL-ul.Intre timp, pe 27 noiembrie, contractul meu cu aceasta contabila a expirat si la acel moment nu am insistat sa-l reinnoim pt.ca am vrut doar sa intru in posesia actelor, sa am decizia de reactivare si sa ma pot duce linistita catre o firma de contabilitate.
Ce ma sfatuiti sa fac, cum este cel mai bine: sa merg sa revoc procura facuta? Cand imi iau actele de la ea, pe procesul verbal ar fi bine sa mentionam ceva anume? sa-mi puna eventual semnatura si stampila pe fiecare dovada de depunere a declaratiilor - avand in vedere ca ea sustine ca le-a depus - ce sa cer de la ea in cazul in care ma voi decide sa merg la politie sau sa merg sa o actionez in judecata?
Va multumesc