avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1254 soluții astăzi
Forum Activitate maria30041972

Activitate maria30041972

Răspuns la discuția Receptie finala bloc apartamente
Inteleg ca vreti sa ma ajutati insa se pare ca nu m-am exprimat destul de clar: am incheiat un contract de vanzare-cumparare cu primaria.
Primaria si dezvoltatorul au incheiat, presupun, un contract de executie a imobilului.
Intre mine (respectiv toti ceilalti 40 de proprietari) si dezvoltator nu exista vreun raport juridic. Presupun ca primaria trebuia sa someze dezvoltatorul pentru receptia finala, mai ales ca blocul a fost construit cf. OG 19/1994. Culmea, in comisia de receptie a oricarui imobil trebuie sa fie un reprezentant al primariei...lupul la oi, in cazul nostru.
Colac peste pupaza, acum s-a inceput construirea unui bulevard care va trece exact prin fata blocului...nu stiu daca constructorul a respectat proiectul, daca imobilul va rezista lucrarilor...mi-e frica de-a dreptul.
Deocamdata, am sesizat Inspectoratul de Stat in Constructii...
Oricum, problema este muuult mai complicata...intarziere in predarea imobilului (cca. 1 an), dublarea pretului din precontract, etc.
Ar trebui sa fac o Notificare sau o somatie primariei, avand in vedere si ca, bineinteles, dezvoltatorul este, din cate am auzit, in insolventa?
Răspuns la discuția Receptie finala bloc apartamente
Buna ziua,
multumesc pentru promptitudine insa lucrurile chiar asa stau: am cumparat apartamentul in rate la finalizarea constructiei (decembrie 2000). Am obtinut, la solicitarea mea, un raspuns scris al primariei in care se recunoaste ca nu exista receptia finala (aveam anumite banuieli si de aceea am solicitat un raspuns scris).
Imi dau seama ca este foarte grav. Ce se poate face?
Multumesc.
Buna ziua,
locuiesc (de 15 ani!) intr-un bloc construit de primarie, despre care am aflat recent ca nu are receptia finala.
Ce se poate face in acest caz?
Acest imobil nu trebuia pus in conservare pana la receptie?
Nu este riscant sa locuim intr-un asemenea imobil?
Buna seara,
ma confrunt cu urmatoarea problema:
In anul 1998 am incheiat cu primaria un precontract de vanzare-cumparare a unui apartament. Mi s-a cerut un avans, pe care l-am achitat.
In anul 2000 am semnat contractul de vanzare cumparare (in rate) care are o anexa in care este detaliat modul de calcul al ratelor lunare.
Am achitat ratele astfel: in fiecare luna, timp de 15 ani trebuia sa mergem la un birou unde ni se intocmea un document numit "Nota de plata" in care era trecuta o suma (intotdeauna aceeasi); cu acest document mergeam la casieria primariei unde achitam suma respectiva.
In luna decembrie 2015 am achitat ultima rata, contractul a ajuns la termen si ne-am trezit cu o instiintare de plata in care ni se comunica sec ca figuram in evidentele lor cu o datorie pe care trebuie sa o achitam in 60 zile.
Am trimis evident o adresa in care am solicitat clarificari si o copie a evidentei platilor pe care le-am efectuat.
Am primit un raspuns care se numeste "Nota de calcul lichidare rate" si fisele de cont privitoare la evidenta platilor. Am constatat cu stupoare ca in acesti 15 ani, pe notele de plata pe baza carora efectuam platile functionarul primariei a trecut, lunar, o suma mai mica decat cea stabilita ca rata lunara in contractul de vanzare-cumparare iar nota de calcul lichidare rate contine un cu totul alt mod de calcul decat cel din anexa contractului pe care l-am semnat. Este evident ca am de achitat o diferenta de bani insa nu inteleg de ce mi se cer majorari (pt. 15 ani) dat fiind ca am platit exact sumele de plata trecute pe formularul Nota de plata si ca fara acest document nu puteam efectua nici o plata Pentru mine este evident ca un functionar a intocmit gresit timp de 15 ani documentul si mi-a stabilit gresit suma de plata. Ce pot face in aceasta situatie? Nu ma deranjeaza atat de mult suma care mi se cere acum cat faptul ca cineva nu si-a indeplinit obligatiile de serviciu iar acum trebuie sa platesc tot eu...
Multumesc pentru orice sugestie.
Răspuns la discuția Nelamurire
multumesc.
Răspuns la discuția Nelamurire
ok, multumesc;
inca o intrebare, daca se poate: in CIM incheiat in luna mai 2005 este prevazut Co de 15 zile lucratoare; aceasta prevedere nu a fost modificata niciodata desi Codul Muncii prevede min. 20 zile Co pentru norma intreaga; din luna mai a.c. in unitate exista R.O.I. care prevede 30 zile Co pentru vechime mai mare de 20 ani (este si cazul meu). CIM nu a fost armonizat cu R.O.I.; in acest an am efectuat 24 zile CO; de fapt la cate zile de CO aveam dreptul? cele prevazute in CIM sau cele din ROI? In cazul demisiei cum procedez? Solicit mai intai in scris acordarea zilelor restante de Co din 2013 iar daca angajatorul refuza pot depune demisia fara preaviz?
Răspuns la discuția Nelamurire
Multumesc pentru promptitudine; solicitarea mea era ceva mai punctuala: nu am efectuat CO insa in pontajele angajatorului (pe care nu le-am semnat niciodata si care nu am cunostinta sa se fi intocmit pe baza Condicii de prezenta deoarece nu am semnat niciodata o asemenea condica) figureaza CO efectuat integral...care pot fi consecintele legale ale unei demisii fara preaviz in ceea ce ma priveste, ca angajat?? Mentionez inca o data ca in arhiva unitatii exista documente intocmite si semnate de mine in perioadele in care eram pontata in CO.
Discuție Nelamurire
Buna ziua,
sunt angajata la o firma din luna mai 2005, cu CIM. Contractul individual de munca nu a fost actualizat, conform prevederilor legale, in 2011 De atunci si pana acum am efectuat cate 10 zile de CO in fiecare an; in pontaje figurez cu CO efectuat integral insa in arhiva societatii exista documente semnate sau scrise de mine in perioada in care figuram in concediu de odihna. Daca acum doresc sa demisionez o pot face in temeiul art. 81 alin.8 din Codul Muncii, respectiv fara preaviz? Cine trebuie sa faca dovada neefectuarii, in realitate, a CO?