avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 358 soluții astăzi
Forum Activitate liviu2014

Activitate liviu2014

O sa sfatuiesc comitetul sa aprobe corectia soldului la fondul de rulment cu acea chitanta, chiar daca nu exista urme, prin decizie de comitet. Apoi, cunoscand situatia asociatiei "mama", nu ne vom indrepta catre aceasta pentru aceasta suma, ca riscam sa ramanem si cu cheltuieli de judecata/executare platite si nerecuperate. Au apa calda si caldura taiate din acest an. Probleme penale pe contractele pentru apartamentele cu restante de zeci de mii de lei acolo.
Voi propune sa stingem acea suma din fondul de penalizari, prin bugetul pentru 2015, in ad. gen. . O fortare a legii, dar altfel cum? Infiintarea unui fond de lipsa in gestiune la preluare (sau sume in curs de clarificare), cei carora le imputam vor pasa-o la cel din 2008 care a decedat si raman cu un cui in gestiune si in acte care nu se va rezolva niciodata. Ei mai au si alte datorii catre noi (mii lei), dar s-a renuntat sa se deschida proces (s-a mers pana la mediere). In aceeasi a.g. va fi pusa cruce pe treburile acestea ori se va merge mai departe.

Multumesc pentru sfaturi.
Multa sanatate tuturor.
Administratorul care a emis chitanta nu mai exista ca sa explice. Iar cei care au preluat asociatia (mama) afirma ca nu au gasit majoritatea actelor, nici registrele de casa.
Chitanta contine stampila (casieriei) si semnatura veritabile, dupa parerea mea.
Chitanta pare originala, cu semnatura si stampila administratorului de atunci. Nu ridica suspiciune chitanta in sine. Problema este ca nu exista nici o urma a ei in inregistrarile existente. Iar acestea nu sunt complete, deoarece la cateva luni dupa emiterea acelei chitante, administratorul a disparut (de pe lumea asta) cu cea mai mare parte din acte, iar firma care preluat atunci afirma ca a reconstituit intreaga situatie de activ pasiv pe baza facturilor sosite, a listei afisate, a registrelor fondurilor de rulment - ce mai era pe la casierie. Exista posibilitatea sa nu fi operat incasarea deloc sau doar in registrul fondului de rulment. Teoretic exista si posibilitatea unei chitante false, la separare oricum fondul de rulment pentru acest apartament nu a inclus si suma de pe aceasta chitanta.
Ideea e: poti sa iei in considerare o chitanta care nu are urme in inregistrarile contabile, fie ele incomplete? Nu cred ca poate face asa ceva Comitetul, desi legea 230 il face sa para destul de puternic.
Răspuns la discuția Reabilitarea termica a blocurilor
ausfahrt a scris:

@rivas - directiva europeana privimd imbunatatirea eficientei energetice s.a.m.d nu specifica nicio solutie tehnica lasand (din pacate) la decizia autoritatilor locale solutia aleasa. In cazul nostru o solutie foarte proasta. Pentru cladirile mai inalte de 10 m este obligatorie montarea barierelor de foc.Revenind la directiva europeana -ambalarea blocurilor este printre ultimele metode propuse.Dar ai nostri conducatori au ales din lista ce le aduce profit mai mare.

Ce alta metoda ar fi mai potrivita decat ambalarea? Va referiti la un sistem complet de anvelopare?
Buna ziua si bine v-am gasit.

Pana acum am gasit mai intotdeauna raspunsuri pentru problemele pe care le-am avut de rezolvat la asociatia unde activez, aici pe forumul avocatnet, pentru care vreau sa multumesc comunitatii care m-a ajutat si mine, fara sa fie nevoie sa cer. Si pentru asta le doresc tuturor celor implicati multa sanatate.

Vreau sa pun si eu in discutie o tema pentru care nu am gasit nicaieri, nici la oameni teoretic avizati (experti contabili, juristi, administratori) un raspuns mai clar la problema pe care o am.

Ma ocup de o asociatie pe o scara de bloc, formata prin desprindere in 2012 de o alta asociatie care se ocupa de aproape intregul bloc. La predare-primire s-au ocupat doua firme de administrare, una pentru fiecare dintre cele doua asociatii. Ce s-a predat si ce s-a primit nu stiu exact, pentru ca nu stie nimeni de existenta vreunui proces verbal de predare primire. Tot ceea ce am gasit sunt niste situatii cu fondurile defalcate pe apartamente - semnata si stampilata de firma asociatiei care se separa, o conventie semnata intre asociatii - pentru stabilirea modului in care se va face calculul debitelor (prin corespondenta electronica) pe care le are o asociatie fata de alta si o corespondenta electronica printata nestampilata (nu include si soldurile defalcate) prin care s-a stabilit de o firma suma de plata, iar de catre cealalta s-a confirmat datoria.
De anul trecut activez la asociatia care s-a desprins, iar anul acesta, cand, in preajma a.g. ordinare am afisat situatia fondului de rulment, unul din locatari a contestat soldul. I-am solicitat acestuia chitantele pentru verificare si am constatat ca toate erau emise in perioada anterioara separarii. Arhiva aceasta se gaseste la asociatia mama asa ca am solicitat confirmarea existentei acelor chitante. Una dintre chitante, emisa in 2008, nu s-a regasit in arhiva care este incompleta (doar registrul fondului de rulment mai este, fara dosare contabile), in acel an preluand administrarea firma care se ocupa si acum, dar dupa emiterea chitantei lipsa de catre administratorul vechi. Motivul pentru arhiva lipsa este neprimirea acesteia datorita disparitiei subite a administatorului.
In aceasta situatie, cand locatarul mi-a prezentat o chitanta aparent originala, dar pentru care nu am nici o urma in arhiva , arhiva fiind incompleta, poate fi luata in considerare aceasta chitanta? Daca da, poate fi actionata asociatia mama pentru lipsa in gestiune la predare, pe baza documentelor existente? Poate fi trasa la raspundere asociatia pentru lipsa arhivei, daca nu o ia in considerare?
Multumesc pentru rabdare celor care citesc postul acesta lung.
Povestea e mult mai lunga (asociatia mama mai are datorii catre noi, mult mai mult decat avem noi catre ei, intre timp noi desprinzandu-ne complet si cu apa, etc)