avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 877 soluții astăzi
Forum Activitate cneazul

Activitate cneazul

As avea o intrebare in ceea ce priveste zilele libere datorita Sarbatorilor legale. In Codul Muncii vad ca sunt prevazute 12 zile, insa compania in care lucrez ofera unor departamente 13, iar altora 10. Cei care au 13 lucreaza conform Sarbatorilor Legale din Romania, iar cei care avem 10 zile libere avem Sarbatorile Legale din tara de origine a firmei. Cand am intrebat la biroul de Resurse Umane despre aceasta discrepanta mi s-a spus ca in Romania unele zile libere pot sa cada si in weekend, in schimb, in tara de origine a firmei zilele libere cad mereu in timpul saptamanii.
Eu nu vad nicio astfel de prevedere in Codul Muncii din Romania, iar daca zilele libere din Romania cad in weekend in anumiti ani, nu vad de ce am avea de suferit si cei care lucram pe Sarbatorile Legale din alta tara. In cazul in care am dreptate, va pot oferi mai multe informatii si contractul de munca in care se specifica: "Angajatul declara ca este de acord cu aceasta modalitate de redistribuire a zilelor libere, avand in vedere faptul ca se respecta numarul de zile libere prevazut de legislatia romana si ca zilele de munca sunt compensate cu alte zile libere platite".
Asadar intrebarea mea este urmatoarea: Daca Codul muncii prevedere acordarea a 12 zile libere pe an, este legal ca o companie sa iti ofere doar 10 zile, pe motiv ca "toate cad in timpul saptamanii si sunteti mai avantajati decat cei care lucreaza pe sarbatorile legale din Romania?"
Luna trecuta am avut aproape 4 euro cost suplimentar la factura Orange. Eu am in abonament, minute si mesaje in retea, minute si mesaje nationale, internationale, trafic de date, etc. Pe factura detaliata poti vedea exact cat ai consumat din fiecare. Pur si simplu nu am depasit nimic din toate categoriile de mai sus. M-am dus cu factura printata la un Orange shop, si mi s-a dat dreptate. Au spus ca atunci cand voi plati factura trebuie sa fac o cerere scrisa si acel cost suplimentar mi se va anula.
Pe cand m-am dus sa platesc factura nici vorba de asa ceva. Au zis sa platesc intreaga suma ori imi suspenda abonamentul.
In contractul semnat cu ei se spune clar ca serviciile de voce si de date se tarifeaza abia la depasirea valorilor avute in abonament. Pai cu ce drept m-au tarifat, atat timp cat nu am depasit nimic?