Cum se completeaza anexa 7 (adeverinta privind stabilirea indemnizației de șomaj) din Normele de aplicare a Legii 76/2002, avand in vedere noile prevederi? In fapt, cei de la AJOFM au respins doua cereri pe motiv ca, in adeverinta nu erau completate datele pentru lunile mai si iunie 2018. Contractele de munca au incetat in data de 22.06.2018, adeverintele au fost eliberate in 25.06.2018 si nu se depusese inca Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor. La art.39 din Legea 76/2002 am gasit acest paragraf:
"Art. 39. -
(2¹) Veniturile care constituie baza de calcul al indemnizaţiei de şomaj, prevăzute la alin. (2) lit. b), se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi şi se declară prin Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, prevăzută de Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare." Iar, HG 80/2018 precizeaza : " (1¹) Baza de calcul al indemnizaţiei de şomaj şi baza lunară de calcul al contribuţiei asiguratorii pentru muncă, pentru fiecare lună din ultimele 12 luni in care s-a realizat stagiu de cotizare, sunt cele din cuprinsul declaraţiei lunare privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale,impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, prevăzută la art. 147 alin. (1) din Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, depusă potrivit prevederilor legale şi pusă la dispoziţia agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă, pe cale electronică,din sistemul informatic al Ministerului Finanţelor Publice." In cazul in care, se completeaza adeverinta si pe luna iunie, fara a fi depusa declaratia ( termen legal 25.07.2018), exista riscul asumarii infractiunii de fals in declaratii?
Am gasit. Deja maine intra spre adoptare Legea pentru modificarea si completarea Legii102/2005 precum si pentru abrogarea Legii 677/2001.Multumesc.
In Constitutia Romaniei republicata exista art.61:
"ARTICOLUL 61 (1) Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului român şi unica autoritate legiuitoare a ţării." ( a se vedea si Legea 24/2000).
In baza acestui articol si pentru a fi aplicabile prevederile GDPR-ul, ar trebui sa avem, pana la data de 25.05.2018, un act normativ (lege sau oug) care sa puna in aplicare Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European. Altfel, consider ca, acesta este inaplicabil, la data respectiva, cu toata tevatura existenta in jurul acestui act.
Cum poate fi aplicata si in ce baza amenda administrativa prevazuta la art.83 alin.(4), avand in vedere ca, in legislatia noastra nu mai exista amenda administrativa pe latura civila?
In 25 mai 2018 ar trebui sa intre in vigoare GDPR-ul. Cum poti sa aplici o norma de drept europeana daca ea nu a fost reglementata in legislatia din Romania? Exista acolo contraventii, in schimb nu exista modalitatea si termenul de a contesta in instanta o eventuala contraventie. Ar trebui sa avem, in acest sens, un act normativ (lege, oug) care sa reglementeze acest aspect sau sa precizeze ca acestor contraventii li se aplica OG2/2001. A fost initiat un proiect de lege dar, acesta a fost retras de la parlament, cel mai probabil pentru modificari si completari. Acest regulament va avea valoare juridica in fata unei instante daca nu este intarit cu legislatia proprie?
Exista posibilitatea unei revizuiri bazata pe art.509 alin.(1) punctele 5 si 8 di ncpc?
(5. după darea hotărârii, s-au descoperit înscrisuri doveditoare, reţinute de partea potrivnică sau care nu au putut fi înfăţişate dintr-o împrejurare mai presus de voinţa părţilor;
8. există hotărâri definitive potrivnice, date de instanţe de acelaşi grad sau de grade diferite, care încalcă autoritatea de lucru judecat a primei hotărâri; )
Am avut un proces privind un litigiu de munca pe care l-am pierdut. In apel, mi s-a respins cererea ca fiind tardiva (inaintata in 30 zile , asa cum era precizat in decizia tribunalului, in loc de 10 zile , asa cum prevede L.62/2011).
La singura infatisare avuta in apel, am aflat ca parata a fost reprezentata, pe toata durata desfasurarii fondului,de catre un consilier juridic care nu avea raporturi de munca cu aceasta firma . Instanta de fond nu a verificat daca,intre parata si consilierul juridic exista un contract individual de munca .In situatia data se poate cere revizuirea sau anularea deciziei data de instanta de fond ?
Mentionez ca nu este singurul proces al paratei unde este reprezentata de consilier juridic fara drept de reprezentare. Mai mult , de la inceputul anului 2014, parata are activitatea suspendata.