Am un PFA cu activitate secundara CAEN 4791 - Comerț cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet.
Vreau sa cumpar din second-hand tricouri de fotbal si sa le vand exclusiv online pe okazii sau forumuri specializate pentru colectionari, cu plata ramburs sau avans prin banca.
Am cateva intrebari:
1. Ca sa decontez cheltuielile folosesc bonul fiscal de la magazin cu CUI pe el ca la orice achizitie cu bon ?
2. Trebuie trecute produsele in registrul inventar ?
3. Am nevoie de autorizatie de functionare de la primarie ?
4. Mai am nevoie de autorizatie pentru colectarea datelor ? Nu o sa am magazin online, vand doar prin platformele mentionate.
Buna ziua,
Vreau sa compun instrumentale pe calculator. Ele vor fi uploadate pe YouTube, eventual si pe soundcloud specificand ca sunt de vanzare.
Am vazut pe alte intrebari de inregistrarea la UCMR-ADA unde scrie asa:
Pentru ca operele dumneavoastra sa fie protejate, iar dumneavoastra sa puteti face dovada proprietatii asupra drepturilor de autor fata de terte persoane care pot pretinde detinerea drepturilor de autor, este necesara inregistrarea acestora in baza de date a UCMR-ADA.
Este obligatorie inregistrarea avand in vedere ca:
- eu as dori sa vand sub forma de licenta exclusiva pentru o suma de x lei, usd, eur.
- nu doresc sa cer alte sume pe langa de ex. pentru nr. de copii vandute (daca de ex. se vinde piesa catre 1000 sau 10000 de utilizatori nu ma intereseaza).
- nu doresc sa pretind vreun procent din vanazrile ulterioare.
Practic doresc sa cedez dreptul de folosinta asupra instrumentalului unui singur client. (Singura pretentie ar fi sa pot folosi intr-un portofoliu numele eventualei piesei finale si sa pot pastra pe canalul de YouTube instrumentalul cu mentiunea in titlu ca a fost vandut)
As dori sa fac contract direct cu clientul, vanzare directa, plata prin transfer bancar sau paypal.
Cat despre dovada proprietatii, faptul ca am fisierele originale care contin toate aranjamentele sunetelor/loop-urilor etc. cu setari cu tot nu e de ajuns?
Ar mai fi ceva:
Cum se declara eventualele venituri la ANAF?
PFA infiintat in 2011. Nu mai lucrez pe nicaieri.
Pe 2011 si 2012 am completat la Casa de Sanatate acele formulare pentru plata contributiei minime. In iunie 2012 ANAF preia platile de la CASS, pana atunci am platit la Casa de Sanatate. Avand inca doua trimestre de platit conform formularului am platit la ANAF cat scria acolo.
Din 2013 ANAF imi trimite decizie de impunere pentru CASS 24 RON/an, calculat la cat fac, am estimat 500 RON profit pe care oricum nu l-am facut, terminand pe minus. In 2014 aceeasi estimare, acelasi rezultat.
In 2013 m-am dus la Casa de Sanatate sa intreb de acel formular, au zis ca nu se mai completeaza ca platesc la ANAF.
Toate bune si frumoase pana la sfarsitul lui 2014 cand m-am dus la ei sa depun chitantele platite la ANAF si mi s-a spus ca nu sunt asigurat, si ca n-am platit contributia minima pe 2013 si 2014 (am intrebat de ce nu mi-a venit cardul de sanatate si de ce apar ca neasigurat).
La ANAF nu figurez cu nici o datorie.
1) Trebuie platita contributia pe 2013 si 2014 sau pot sa platesc doar pe 2015 ca sa fiu asigurat?
2) De ce nu a trimis Casa de Sanatate o somatie in 2 ani de zile pentru o suma de peste 1000 RON, avand in vedere ca ANAF mi-a trimis pentru intarziere plata CAS 4 zile (2 nelucratoare) somatie si titlu executoriu pentru 200 RON (suma platita in ziua in care s-a trimis somatia)?
3) Se poate refuza plata CASS minim pentru calitatea de asigurat in cazul in care nu am venituri de nici un fel?
4) Se poate refuza plata CASS minim pentru calitatea de asigurat in cazul in care am venituri ca PFA si am platit conform decizie de impunere?