avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 756 soluții astăzi
Forum Activitate andu68

Activitate andu68

Nu mi se pare corect sa afisati doar raspunsul asa zisului,, avocat"...care da el sfaturi de semianalfabet in materie de drept cu privire la repartitoare si calculul privind repartizarea cheltuielilor individuale in condominiu....va atrag atentia ca prezentarea unei false ,,explicatii" ar putea avea efecte negative asupra celor care vor folosi asa zisele sfaturi ,,bune"...Cred ca este imoral si chiar ilegal ca niste profitori sa aiba drept sa deschida site-uri cu o anumita tematica , dar fara sa aiba calificarea respectiva..Vor sesiza autoritatile competente in cazul in care mai cenzurati raspunsurile pertinente, deasemenea DIICOT ar trebui sa se sesizeze!..Retele criminale care inseala proprietarii si locatarii dispun de ,,juristi", smecheri care sa le faciliteze infractiunile prin asa zisele ,,sfaturi juridice"!.
Dar sa revenim la ale noastre ...pentru cei care au fost inselati de catre administratorii infractori si ,,juristii " care ii sfatuiesc ...le aduc la cunostinta urmatoarele:
HOTARARE nr. 1.588 din 19 decembrie 2007
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 230/2007
privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari

ART. 17
(1) Comitetul executiv al asociaţiei de proprietari are următoarele atribuţii:
r) stabileşte cotele de participare pe persoană la cheltuielile aferente persoanelor cu domiciliul în clădire şi pentru persoanele care locuiesc temporar, minimum 15 zile pe lună; stabileşte perioada pentru care proprietarii, respectiv chiriaşii, pot solicita în scris scutirea de la plata cheltuielilor pe persoană şi care trebuie să fie de cel puţin 15 zile pe lună, conform hotărârii adunării generale;[
ART. 34
Cheltuielile care sunt determinate de numărul persoanelor care locuiesc în condominiu şi nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de măsură se repartizează proporţional cu numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire în luna pentru care se calculează lista de plată şi reprezintă cheltuielile asociaţiei pentru: apă rece, caldă şi canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde de consum; energia electrică utilizată pentru funcţionarea instalaţiilor comune; colectarea deşeurilor menajere, vidanjare.


Mai departe:
LEGE Nr. 230*)
din 6 iulie 2007

privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari

Art. 3 - În sensul prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) clădire-bloc de locuinţe-condominiu - proprietatea imobiliară formată din proprietăţi individuale, definite apartamente sau spaţii cu altă destinaţie decât aceea de locuinţe, şi proprietatea comună indiviză.

Deci: - Cheltuielile individuale din ,,condominiu"se repartizeaza ,, pe numarul de persoane existente"...Conform legii , asa cum am aratat mai sus, ,,condominiu reprezinta atit partile comune , cit si partile individuale(apartamentele proprietate personala). Sint doua posibiltati de plata, conform legii: -acolo unde nu exista aparate de masura , se va imparti pe numarul de locatari existenti in ..imobil (!)...In cazul prezentat de mine, indiferent daca reprezentantii asociatiei dau o hotarire de renuntare la repartitoare, efectele ei sint nule pentru cei care nu au locuit ,, mai mult de 15 zile "... Daca nu sint luate in considerare aparatele de masura , respectiv repartiotarele, sint considerate cheltuili comune si se repartizeaza pe ..persoanele existente!.

Mai departe, puțini știu că în Monitorul Oficial nr. 574 din 1 august 2014 a fost publicată Legea nr. 121/2014 privind eficiența energetică având drept scop crearea cadrului legal pentru elaborarea şi aplicarea politicii naţionale în domeniul eficienţei energetice în vederea atingerii obiectivului naţional de creştere a eficienţei energetice. Potrivit actului normativ, care a intrat în vigoare începând cu 4 august, „măsurile de politică în domeniul eficienţei energetice se aplică pe întreg lanţul: resurse primare, producere, distribuţie, furnizare, transport şi consum final“ și au ca țintă reducerea consumului de energie cu 19% până în anul 2020.
Dincolo de cadrul general al legii, anumite prevederi îi interesează în mod direct pe cei care locuiesc la bloc. Capitolul „Contorizare, facturare, costuri de acces“ ar putea schimba fundamental modul în care vor fi împărțite costurile suportate de populație pentru consumul utilităților, mai precis, apa caldă de la robinet și căldura din calorifere. „În cazul în care încălzirea/răcirea sau apa caldă pentru o clădire sunt furnizate din sistemul de alimentare centralizată cu energie termică, este obligatorie montarea contoarelor de energie termică în punctele de delimitare/separare a instalaţiilor din punctul de vedere al proprietăţii sau al dreptului de administrare“, spune alineatul 4 din articolul 10. Acest lucru a fost deja realizat în Craiova, fiecare bloc având la subsol un contor montat de actuala SC Termo Craiova SRL. Cel care schimbă radical lucrurile în privința furnizării utilităților la bloc este alineatul 5. „În imobilele de tip condominiu (bloc de locuințe – n.r.) racordate la sistemul de alimentare centralizată cu energie termică este obligatorie montarea contoarelor până la 31 decembrie 2016 pentru individualizarea consumurilor de energie pentru încălzire/răcire şi apă caldă la nivelul fiecărui apartament sau spaţiu cu altă destinaţie. În cazul în care utilizarea de contoare individuale nu este fezabilă din punct de vedere tehnic sau nu este eficientă din punctul de vedere al costurilor, este obligatorie montarea repartitoarelor individuale de costuri pe toate corpurile de încălzire din fiecare unitate imobiliară în parte“.
...nu te supara ..dar esti total ...inafara subiectului!...unde scrie ca s-a votat in adunarea generala?..montarea!!....este in lege ...mai precis in ord ANRSC care permite montarea repartitoarelor .. .ilegea spune ca pentru probleme care ii privesc direct hotaririle s ei-au cu acordul sris al celor direct interesati!!!...ori faptul ca nu exista arata ca nu au fost consultati , iar hotarirea nu a fost adoptata conform legii!!!,,nu e treaba lor ca nu au participat la sedinta" ..asa cum sustii tu...este mai degraba o concluzie de analfabet in materie de drept!!....nu iti mai dau detalii ...ca si gardul ...ar intelege mai bine!...si citeste ..legea si mai ales normele de aplicare a ei ..daca ai auzit de asa ceva!!...plus ordinele ANRSC .. se s....pune ca atunci cind esti mort ...este greu si pentru altii!...cind esti ...prost - ela fel!!....cu alte cuvinte -cind nu stii ..nu te mai baga in seama!...
eu imi cer scuze daca o sa deranjez!..dar acesta este mai degraba un raspuns de ...semianalfabet!!...eu am intrebat care este forma legala ...si nu ce fac eu ..daca eu comentez sau nu...de unde stii d-ta ca s-au epuizat caile de atac!...plus ca exista calea penala ...ori daca am pus o intrebare asta nu inseamna ca trebuie sa raspunda si ..portarul!...daca stii bine ..dar mie nu imi este folositor daca o sa constat ca sinteti ..penibil!
Buna ziua!
Ma adrese d-tra cu o rugaminte!
Detin un apartament in care momentan nu locuieste nimeni, am anuntat la asociatia de proprietari ca in acest apartament nu va locui nimeni o perioada de timp. Citeva luni, nu au existat probleme de ordin financiar, fiindu-mi atribuite doar cheltuilelile comune.Dar in perioada de iarna 2012-2013, mi-au fost atribuite cheltuilei cu agentul termic calculat dupa sistemul pausal. Fac mentiunea ca apartamnetul este prevazut cu repartitoare. M-am adresat la asociatie, am precizat si faptul ca Normele metodologice,de aplicare a lelgii 230/2007, prevad la art 17 alin 1 lit r ca reprezentantii asociatiei au ca atributii stabilirea de scutiri pentru cei care locuiesc temporar., conditia fiind sa lipseasca mai mult de 15 zile . Apoi am prezentat Ord ANRSC 343 care prevede ca acolo unde sint aparate de masura se va calcula dupa aceste aparate . Cum in apartament nu locuieste nimeni, iar repartitoarele au fost la pozitia ,,0", se poate lesne observa ca acolo nu s-a consumat nimic. Reprezentantii asociatiei precizeaza ca au o hotarire a adunarii generale prin care s-a decis renuntarea la repartitoare. In primul rind , legea mai sus mentionata prevede ca scutirea se aplica la toti locatarii, nu prevede ca aceasta scutire ar fi conditionata de existenta sau inexistenta unor repartitoare de costuri.. Mai mult,nici aceasta hotarire nu a fost data in conditiile legii,nu a fost comunicata in scris tututror locatarilor , respectiv mie , iar cel mai important lucru este ca nu s-a respectat un art cu privire la faptul ca cei direct afectati ar fi trebuit sa semneze pentru aceasta decizie un tabel inainte de a se pune in discutie renuntarea la aceste repartitoare. Deasemenea , cei care au semnat asa zisul proces verbal al adunarii generale nu detin repartitoare!.Am ajuns in final in justitie, desi am invocat art 17 alin 1 lit r din Normele metodologice , instanta de fond nu face referire la acest art., motivarea solutiei fiind ...aproape dubioasa, se face referire la aceasta hotarire a adunarii generale si se precizeaza ca pentru a fi considerat debransat trebuie sa am caloriferele bilndate(!) fara sa se precizeze legea care impune acest lucru. Va rog respectuos, acesta situatie , ce ma sfatuiti ? Are prioritate art din lege care ma scuteste, poate o hotarire a asiciatiei de proprietari sa modifice o lege?...Va multumesc anticipat!