avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 604 soluții astăzi
Forum Activitate Emilia Haret

Activitate Emilia Haret

Mulțumesc pentru răspuns și timpul acordat!

Emilika40 a scris:

Emilia Haret a scris:


Nu am primit nicio înștiințare, a venit fără vreun preaviz, fiind doar o lege invocată și o hotărâre a consiliului local din 2018.



Normele spun că trebuia să fiți somată și, în plus, să vi se dea un termen de remediere:
Norme: e) după identificarea și evaluarea clădirii/terenului neîngrijite/neîngrijit, prin grija compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, proprietarul va fi somat ca pe parcursul anului fiscal prin care s-a constatat starea clădirii/terenului, după caz, să efectueze lucrările de întreținere/îngrijire necesare până la sfârșitul anului respectiv și să mențină în continuare clădirea/terenul în stare de întreținere/îngrijire;

Dacă mai sunteți în termen, căutați un specialist care să facă pentru dvs. o plângere contravențională. Din ce spuneți pare clar că nu au urmat pașii legali.


Mulțumesc pentru răspuns și timpul acordat!

Ioan Petru Butariu a scris:

Ca principiu, Codul Fiscal prevede:

Art. 489. - Majorarea impozitelor și taxelor locale de consiliile locale sau consiliile județene
(5) Consiliul local poate majora impozitul pe clădiri și impozitul pe teren cu până la 500% pentru clădirile și terenurile neîngrijite, situate în intravilan.
(6) Criteriile de încadrare în categoria clădirilor și terenurilor prevăzute la alin. (5) se adoptă prin hotărâre a consiliului local.
(7) Clădirile și terenurile care intră sub incidența alin. (5) se stabilesc prin hotărâre a consiliului local conform elementelor de identificare potrivit nomenclaturii stradale.
(8) Hotărârile consiliului local stabilite potrivit alin. (7) au caracter individual.

Norme: e) după identificarea și evaluarea clădirii/terenului neîngrijite/neîngrijit, prin grija compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, proprietarul va fi somat ca pe parcursul anului fiscal prin care s-a constatat starea clădirii/terenului, după caz, să efectueze lucrările de întreținere/îngrijire necesare până la sfârșitul anului respectiv și să mențină în continuare clădirea/terenul în stare de întreținere/îngrijire;
...
g) dacă, după expirarea termenului acordat, se constată că proprietarul nu a efectuat lucrările de întreținere/îngrijire necesare, persoanele prevăzute la lit. d) vor încheia o notă de constatare în care va fi consemnată menținerea clădirii/terenului în categoria celor considerate, conform prezentei proceduri, ca fiind neîngrijite. În acest caz, la sesizarea compartimentului de specialitate, primarul unității administrativ-teritoriale va propune spre adoptare consiliului local proiectul de hotărâre de majorare a impozitului pentru imobilul respectiv. În municipiul București, această atribuție revine consiliilor locale ale sectoarelor. Hotărârea are caracter individual, va cuprinde elementele de identificare privind zona în cadrul localității, respectiv elementele de identificare potrivit nomenclaturii stradale, precum și datele de identificare ale contribuabilului. Organul fiscal local va opera majorarea în evidențele fiscale, va emite și va comunica actul administrativ fiscal în baza hotărârii consiliului local;

Teoretic ar trebui sa existe o hotărâre a consiliului local pt majorare.

Bună ziua! Am o întrebare care necesită un răspuns urgent, vă rog!
Primăria mă obligă să plătesc impozitul pe propietate majorat cu 50o % pentru neîngrijirea proprietății, proprietate la care sunt co-moștenitor și nu am încă certificat de proprietate. Anul trecut în martie am primit un titlu executoriu pentru neplata impozitului, am achitat toată suma restantă, dar după plată au scos o datorie de 5187 lei însemnănd acea majorarea cu 50o %, pe anii 2019 și 2020. Nu am primit nicio înștiințare, a venit fără vreun preaviz, fiind doar o lege invocată și o hotărâre a consiliului local din 2018. TREBUIE SĂ PLĂTESC?!
Mulțumesc anticipat!
Bună ziua.
După moartea tatălui și a bunicilor din partea lui, am devenit co-moștenitor al bunurilor acestora. Unul dintre moștenitori, mai precis fratele tatălui, rămas pe proprietate, a vândut parte din aceasta unor vecini, vecini care ne-au dat în judecată în 2006 pentru stabilirea prin succesiune a părții moștenite de fiecare, interesul fiind de a putea intra în posesia părții cumpărate. Instanța a decis după această acțiune și ce primește fiecare după succesiune. Anul trecut am primit somație de la primărie să ne plătim impozitul care era restant de atunci. Am aflat că unchiul nu a plătit nici o datorie, casa a ars de două ori, dânsul a decedat în 2017, proprietatea a rămas fără nicio împrejmuire și primăria, constatând ruinarea și degradarea proprietății au stabilit într-o comisie să plătim impozitul majorat cu 500 la sută. Moștenitorii unchiului decedat vor să renunțe la moștenirea lor, fără a fi făcut succesiunea după decesul tatălui lor. Noi, restul co mștenitorilor, nu am intrat în posesia actelor de proprietate, nu putem să acționăm pe proprietate, primăria cere demolarea imobilului și îngrijirea proprietății, plătind în continuare datorii uriașe la primărie. Întrebarea este: ce trebuie să facem ca să intrăm în posesia actelor de proprietate și dacă moștenitorii unchiului nu vor partea tatălui și nici implicarea în plata datoriilor ce se întâmplă?
Vă mulțumesc anticipat!