avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1037 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Impozite şi taxe locale Impozitul pe propietate majorat cu 50o % pentru ...
Discuție deschisă în Impozite şi taxe locale

Impozitul pe propietate majorat cu 50o % pentru neîngrijirea proprietății

Bună ziua! Am o întrebare care necesită un răspuns urgent, vă rog!
Primăria mă obligă să plătesc impozitul pe propietate majorat cu 50o % pentru neîngrijirea proprietății, proprietate la care sunt co-moștenitor și nu am încă certificat de proprietate. Anul trecut în martie am primit un titlu executoriu pentru neplata impozitului, am achitat toată suma restantă, dar după plată au scos o datorie de 5187 lei însemnănd acea majorarea cu 50o %, pe anii 2019 și 2020. Nu am primit nicio înștiințare, a venit fără vreun preaviz, fiind doar o lege invocată și o hotărâre a consiliului local din 2018. TREBUIE SĂ PLĂTESC?!
Mulțumesc anticipat!
Ultima modificare: Marți, 19 Ianuarie 2021
george-neagu, moderator
Cel mai recent răspuns: Emilia Haret , utilizator 12:57, 8 Februarie 2021
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Ca principiu, Codul Fiscal prevede:

Art. 489. - Majorarea impozitelor și taxelor locale de consiliile locale sau consiliile județene
(5) Consiliul local poate majora impozitul pe clădiri și impozitul pe teren cu până la 500% pentru clădirile și terenurile neîngrijite, situate în intravilan.
(6) Criteriile de încadrare în categoria clădirilor și terenurilor prevăzute la alin. (5) se adoptă prin hotărâre a consiliului local.
(7) Clădirile și terenurile care intră sub incidența alin. (5) se stabilesc prin hotărâre a consiliului local conform elementelor de identificare potrivit nomenclaturii stradale.
(8) Hotărârile consiliului local stabilite potrivit alin. (7) au caracter individual.

Norme: e) după identificarea și evaluarea clădirii/terenului neîngrijite/neîngrijit, prin grija compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, proprietarul va fi somat ca pe parcursul anului fiscal prin care s-a constatat starea clădirii/terenului, după caz, să efectueze lucrările de întreținere/îngrijire necesare până la sfârșitul anului respectiv și să mențină în continuare clădirea/terenul în stare de întreținere/îngrijire;
...
g) dacă, după expirarea termenului acordat, se constată că proprietarul nu a efectuat lucrările de întreținere/îngrijire necesare, persoanele prevăzute la lit. d) vor încheia o notă de constatare în care va fi consemnată menținerea clădirii/terenului în categoria celor considerate, conform prezentei proceduri, ca fiind neîngrijite. În acest caz, la sesizarea compartimentului de specialitate, primarul unității administrativ-teritoriale va propune spre adoptare consiliului local proiectul de hotărâre de majorare a impozitului pentru imobilul respectiv. În municipiul București, această atribuție revine consiliilor locale ale sectoarelor. Hotărârea are caracter individual, va cuprinde elementele de identificare privind zona în cadrul localității, respectiv elementele de identificare potrivit nomenclaturii stradale, precum și datele de identificare ale contribuabilului. Organul fiscal local va opera majorarea în evidențele fiscale, va emite și va comunica actul administrativ fiscal în baza hotărârii consiliului local;

Teoretic ar trebui sa existe o hotărâre a consiliului local pt majorare.
Ultima modificare: Miercuri, 20 Ianuarie 2021
Ioan Petru Butariu, Contabil
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Emilia Haret a scris:


Nu am primit nicio înștiințare, a venit fără vreun preaviz, fiind doar o lege invocată și o hotărâre a consiliului local din 2018.



Normele spun că trebuia să fiți somată și, în plus, să vi se dea un termen de remediere:
Norme: e) după identificarea și evaluarea clădirii/terenului neîngrijite/neîngrijit, prin grija compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, proprietarul va fi somat ca pe parcursul anului fiscal prin care s-a constatat starea clădirii/terenului, după caz, să efectueze lucrările de întreținere/îngrijire necesare până la sfârșitul anului respectiv și să mențină în continuare clădirea/terenul în stare de întreținere/îngrijire;

Dacă mai sunteți în termen, căutați un specialist care să facă pentru dvs. o plângere contravențională. Din ce spuneți pare clar că nu au urmat pașii legali.
Mulțumesc pentru răspuns și timpul acordat!

Ioan Petru Butariu a scris:

Ca principiu, Codul Fiscal prevede:

Art. 489. - Majorarea impozitelor și taxelor locale de consiliile locale sau consiliile județene
(5) Consiliul local poate majora impozitul pe clădiri și impozitul pe teren cu până la 500% pentru clădirile și terenurile neîngrijite, situate în intravilan.
(6) Criteriile de încadrare în categoria clădirilor și terenurilor prevăzute la alin. (5) se adoptă prin hotărâre a consiliului local.
(7) Clădirile și terenurile care intră sub incidența alin. (5) se stabilesc prin hotărâre a consiliului local conform elementelor de identificare potrivit nomenclaturii stradale.
(8) Hotărârile consiliului local stabilite potrivit alin. (7) au caracter individual.

Norme: e) după identificarea și evaluarea clădirii/terenului neîngrijite/neîngrijit, prin grija compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, proprietarul va fi somat ca pe parcursul anului fiscal prin care s-a constatat starea clădirii/terenului, după caz, să efectueze lucrările de întreținere/îngrijire necesare până la sfârșitul anului respectiv și să mențină în continuare clădirea/terenul în stare de întreținere/îngrijire;
...
g) dacă, după expirarea termenului acordat, se constată că proprietarul nu a efectuat lucrările de întreținere/îngrijire necesare, persoanele prevăzute la lit. d) vor încheia o notă de constatare în care va fi consemnată menținerea clădirii/terenului în categoria celor considerate, conform prezentei proceduri, ca fiind neîngrijite. În acest caz, la sesizarea compartimentului de specialitate, primarul unității administrativ-teritoriale va propune spre adoptare consiliului local proiectul de hotărâre de majorare a impozitului pentru imobilul respectiv. În municipiul București, această atribuție revine consiliilor locale ale sectoarelor. Hotărârea are caracter individual, va cuprinde elementele de identificare privind zona în cadrul localității, respectiv elementele de identificare potrivit nomenclaturii stradale, precum și datele de identificare ale contribuabilului. Organul fiscal local va opera majorarea în evidențele fiscale, va emite și va comunica actul administrativ fiscal în baza hotărârii consiliului local;

Teoretic ar trebui sa existe o hotărâre a consiliului local pt majorare.

Mulțumesc pentru răspuns și timpul acordat!

Emilika40 a scris:

Emilia Haret a scris:


Nu am primit nicio înștiințare, a venit fără vreun preaviz, fiind doar o lege invocată și o hotărâre a consiliului local din 2018.



Normele spun că trebuia să fiți somată și, în plus, să vi se dea un termen de remediere:
Norme: e) după identificarea și evaluarea clădirii/terenului neîngrijite/neîngrijit, prin grija compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, proprietarul va fi somat ca pe parcursul anului fiscal prin care s-a constatat starea clădirii/terenului, după caz, să efectueze lucrările de întreținere/îngrijire necesare până la sfârșitul anului respectiv și să mențină în continuare clădirea/terenul în stare de întreținere/îngrijire;

Dacă mai sunteți în termen, căutați un specialist care să facă pentru dvs. o plângere contravențională. Din ce spuneți pare clar că nu au urmat pașii legali.


~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Reabilitare clădire veche Martonze Martonze Deţin un apartament într-o clădire construită în 1894 în stil secession. Primăria mi-a trimis o somaţie(şi celorlalţi locatari) ca din dispoziţia ... (vezi toată discuția)
Impozit teren andreeadumitrascu24 andreeadumitrascu24 buna ziua, in cazul in care s-a achizitionat o cladire cu teren aferent, in scopul desfasurarii activitatii (va fi noul sediu), terenul cum se impoziteaza? ... (vezi toată discuția)
Reducere impozit Melanka Melanka Buna ziua!! Pot cere ajutor de stat pentru plata impozitului pe cladire deoarece este o investitie Sapard inregistrata la valoarea reala si conf.Cod fiscal ... (vezi toată discuția)