avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 845 soluții astăzi
Forum Activitate gabi_2015

Activitate gabi_2015

Buna ziua. Sunt studenta in anul I la o universitate acreditata - forma de invatamant ZI - si am peste 26 de ani. Conform OUG 2/2017 s-a eliminat limita de varsta de 26 de ani pentru acordarea facilitatilor de transport. Eu insa nu am primit legitimatie de student dupa inmatriculare intrucat la acea data (oct 2016) exista aceasta limita de varsta. Am obtinut adeverinta de student de la facultate, insa casiera de la metrou refuza sa-mi elibereze abonament cu 50% reducere pe motiv ca am nevoie de legitimatie. In HG 42/2017 se precizeaza ca studentii aflati in situatia mea vor primi legitimatie de student incepand cu anul universitar 2017/2018. Pana la acea data insa, cum se aplica legea? Ce pot face? Eu am un drept legal de care nu pot beneficia.
Buna ziua, lucrez ca economist contabil la firma X. In 2013 firma nu si-a mai putut achita la timp datoriile catre fisc si i s-a pus poprire pe conturi. De atunci, aceste popriri au curs una dupa alta, conturile fiind blocate permanent. Pentru a putea sa-si achite furnizorii de utilitati si alte facturi necesare pentru continuarea activitatii, s-au efectuat plati prin alte firme aflate sub controlul firmei X; aceste plati s-au compensat apoi cu facturi pe care firma X le avea de incasat de la celelalte firme.
Nu stiu cat de legale sunt aceste operatiuni, problema cea mai mare este ca unele dintre facturile emise intre firma X si celelalte nu au la baza prestari de servicii reale, ci sunt fictive.
As dori sa stiu daca pot fi acuzata de evaziune fiscala, tinand cont de urmatoarele:
- eu am avut un rol pasiv in toate aceste operatiuni, contractele, facturile si procesele-verbale de compensare fiind semnate de conducerea firmei
- eu am emis cateva astfel de facturi (dar nu le-am semnat), avand la baza contractul semnat de conducere