avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 383 soluții astăzi
Forum Activitate Fireball

Activitate Fireball

Ok. Asa este, registratura are obligatia inregistrarii cererii. Ma voi prezenta cu toate actele solicitate, si voi solicita si eu un raspuns la faptul ca reclamantul nu a indeplinit conditiile legii. Va multumesc pentru raspuns.
Buna seara,
Sunt administrator imobile si am urmatoarea situatie : am fost instiintat telefonic la inceput de martie 2023, de un inspector din cadrul compartimentului specializat din Primarie, care se ocupa de asociatiile de proprietari, ca am o sesizare (plangere) in 2 puncte, din partea unui proprietar referitor la : pct.1, o reparatie efectuata in subsolul unei scari din asociatie efectuata in octombrie 2020. S-a reparat instalatia electrica defecta. Da, 2020 !!! Si a doua privind lista de plata a lunii octombrie 2022, ce a fost afisata in luna decembrie 2022 . Precizez ca nu a contestat listele in scris in termen de 10 zile, termen prevazut de lege. Doar la lista din decembrie 2022 a vociferat, dar presedintelui asociatiei nu i s-a adresat sub nici o forma, cu atat mai mult in scris. doar mie mi-a spus ca nu v-a plati costul reparatiei. S-a dus direct in Primarie ! Deja v-a avea si penalitati calculate pentru suma restanta. Cum poate Primaria sa accepte o sesizare dupa asa o perioada ? Au spus ca ma vor anunta cu ce acte sa ma prezint. Nu ma deranjeaza sesizarea in sine, oricine are dreptul sa conteste, dar conform legii, Actele sunt in regula, nu am temeri ,dar va trebui sa ma prezint ? Pot contesta solicitarea Primariei ? Cum o pot face? Sa-mi precizeze o lege sau regulament unde se precizeaza ca pot face asemenea verificari ! Asa fiecare poate contesta cate ceva de acum 10, 20 30 ani in orice asociatie unde poate nici nu mai exista oamenii care au condus asociatia. Multumesc.
Discuție Repartitoare
Buna ziua, a mai fost votata completarea la Legea 121/2014 privind obligativitatea montarii repartitoarelor pana la sfarsitul anului 2020? Art.10 alin.5 ? Afost publicata in Monitorul Oficial?
Va multumesc pentru raspunsuri!
Astazi 25.01.2020 a fost afisat la avizierul asociatiei Convocatorul cu ordinea de zi a sedintei ce urmeaza a se desfasura in data de 05.02.2020. In informarea despre data sedintei se precizeaza ca va avea loc in data de 05.02.2020 la ora 19.00 si in caz ca nu este intrunit cvorumul necesar RECONVOCAREA va avea loc TOT in data de 05.02.2020 de la ORA 19.30. In legea 196/2018 termenul pentru reconvocare este de 15 zile de la prima convocare, dar sa se tina in aceeasi zi cu jumatate de ora mai tarziu, este legal? Pai cine nu a putut fi prezent la sedinta de la ora 19.00 va veni la reconvocare la ora 19.30? Conform legii poate fi reconvocata peste o zi, doua, sau cinci, dar la distanta de jumatate de ora inca nu am intalnit nicaieri si oricati administratori si presedinti de asociatii am intrebat nu au auzit de asa ceva. La jumatate de ora! daca-i dai posibilitatea proprietarului sa vina de exemplu peste 3 zile, poate va veni, dar asa sigur ii retezi din start sansa sa fie prezent la sedinta. Raspundeti-mi va rog, se poate proceda asa? Membrii Comitetului Executiv au semnat convocatorul, nefiind ales presedinte deocamdata. Va multumesc!
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Multumesc pt. raspunsuri, au fost de folos! Cu respect!
Aveti dreptate cu privire la fondul de rulment, dar totusi legea prevede chitanta separata si pentru fondul de reparatii. In privinta presedintelui asociatiei el poate fi notificat dar eventualele decizii tot A.G. trebuie sa le ia. Eventual A.G. ( sau cenzorul asociatiei) sa îi impuna administratorului folosirea chitantierelor clasice, astfel se poate emite chitanta separata si se respecta si legea. Multumesc mult pentru timpul acordat si pentru raspuns!
Administratorul asociatiei noastre emite chitante pentru incasarea sumelor din lista de plata folosind o imprimanta termica portabila. Dar pe chitanta emisa apare si suma incasata - x lei -aferenta fondului de reparatii. Legea 196/2018 prevede emiterea unei chitante nominale pentru sumele incasate ca si fond de reparatii. Este legal si corect sa apara toate sumele pe aceasi chitanta ( luna curente, restante penalizari , fond rulment si fond reparatii ? ) sau ar trebui sa isi modifice softul imprimantei si sa emite chitanta separata pentru incasarea fondului de reparatii si fond de rulment ? Multumesc!
Răspuns la discuția Contributii sociale si impozit
Aveti dreptate, contractul de mandat este asimilat salariilor.
Răspuns la discuția Contributii sociale si impozit
Dar in cazul nostru presedintele, pensionar fiind se incadreaza in Codul fiscal, norme metodologice la ART. 150 - Excepții specifice privind veniturile din activități independente

Persoanele fizice asigurate în sisteme proprii de asigurări sociale, care nu au obligația asigurării în sistemul public de pensii potrivit legii, precum și persoanele care au calitatea de pensionar nu datorează contribuția de asigurări sociale pentru veniturile prevăzute la art. 137 alin. (1) lit. b). adica pentru aceasta functie din asociatie datoreaza doar CASS si Impozit. Eu asa inteleg articolul.