Administratorul emite o singură chitanță, cu două sume, pentru întreținere și fondul de reparații., deși legea prevede câte una pentru fiecare. Cum e legal să procedeze?
Administratorul asociatiei noastre emite chitante pentru incasarea sumelor din lista de plata folosind o imprimanta termica portabila. Dar pe chitanta emisa apare si suma incasata - x lei -aferenta fondului de reparatii. Legea 196/2018 prevede emiterea unei chitante nominale pentru sumele incasate ca si fond de reparatii. Este legal si corect sa apara toate sumele pe aceasi chitanta ( luna curente, restante penalizari , fond rulment si fond reparatii ? ) sau ar trebui sa isi modifice softul imprimantei si sa emite chitanta separata pentru incasarea fondului de reparatii si fond de rulment ? Multumesc!
Adam Grecu
Utilizator 3din 3 utilizatori consideră acest răspuns util
Acum, legislatia prevede emiterea de chitante separate.
Discutati /notificati in scris asociatia, prin presedinte - nu cu admin-ul.
Adevarul este ca emiterea unei chitante separate este necesara doar in cazul achitarii fondului de rulment, care este obligatoriu sa fie returnat in cazul instrainarii locuintei, pe cand fondul de reparatii nu se mai returneaza.
Atentie la aceste chitante emise printr-o imprimanta termica: scrisul dispare dupa o perioada de timp, astfel incat, bine ar fi ca dvs. sa scrieti cu pixul pe aceeasi chitanta datele principate - data, nr. ch., suma, motivatia sumei.
Succes!
Aveti dreptate cu privire la fondul de rulment, dar totusi legea prevede chitanta separata si pentru fondul de reparatii. In privinta presedintelui asociatiei el poate fi notificat dar eventualele decizii tot A.G. trebuie sa le ia. Eventual A.G. ( sau cenzorul asociatiei) sa îi impuna administratorului folosirea chitantierelor clasice, astfel se poate emite chitanta separata si se respecta si legea. Multumesc mult pentru timpul acordat si pentru raspuns!
Asa am scris si eu.
Efectuarea incasarilor direct dintr-un program informatic este o chestiune foarte bune si nu are legatura cu discutia de fata - adica casierul poate sa va intocmeasca 'nspe chitante, daca doriti, da?
Acum pot sa va spun ca si dvs. puteati sa-l rugati (desi nu era nevoie) sa va intocmeasca chitanta separata pentru fd. de reparatii.
Succes!
CipM
Utilizator 3din 3 utilizatori consideră acest răspuns util
Nu e nevoie de hot AG pentru respectarea legii. Presedintele, CEx, cenzorul, chiar si admin au asta in atributii si îi puteti notifica, conf legii, pe rând, în ordine, pe primii trei.
Se poate tipari chitanta separata si cu imprimanta termica sau cu orice alt fel de imprimanta la fel ca si in modul manual. Totul e ca operatorul (casierul, administratorul) sa vrea. Daca nu vrea, puteti scoate din buzunar numai banii pt fd de rulm, ii dati specificand pt ce sunt, cereti chitanta; apoi mai scoateti din buzunar banii pt fd de repar si faceti idem; tot asa pt cotele de contributie. Ca si cum v-ati duce la casierie de 3 ori la intervale de timp.
Dupa mine, prevederea chitantelor separate e o prostie. Era suficienta evidentierea sumelor pe chitanta (asa cum ati primit pana acum). Cei care platesc prin transfer bancar cum de reusesc sa supravietuiasca fara 3 OP-uri separate?!