avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1117 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Fond de Reparații evidențiat pe chitanță
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Fond de Reparații evidențiat pe chitanță

Bună ziua . Doresc să știu dacă este obligatorie evidențierea fondului de reparații pe chitanța emisă de Asociația de Proprietari, precum și actul sau referința legală care obligă la acest lucru.
Mă interesează, de asemenea dacă există informații legate de modul corect de completare al unor astfel de documente, aferente asociațiilor de proprietari.
Cel mai recent răspuns: vali m , utilizator 14:19, 15 Martie 2018
Este legal ca fiecare suma impusa si perceputa de asociatia de proprietari sa fie justificata prin emiterea unui document care sa consemneze concret natura sumei
Este obligatoriu ca documentul prin care se preia cota parte fond reparatii/rulment sa prezinte precizarea fond de reparatii/rulment astfel incat documentil respectiv sa fie inregistrat in registrul de evidenta al fondului de reparatii/rulment
Fiecare dopcument justificativ pentru sumele percepute de la locatarii contribuabili se inregistreaza in jurnalele de evidenta financiar contabila ale asociatiei de proprietari/locatari astfel ca este obligatoriu sa fie corect si complet consemnat ce reprezinta suma achitata si intrata in gestiunea asociatiei de proprietari
Mulțumesc pentru clarificări. Există, totuși un document legal care reglementează toate aceste aspecte ?
Ultima modificare: Luni, 12 Martie 2018
tereau, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Vi s-a raspuns la modul cel mai simplu, insa dvs. puteti cauta pe Google aceste informatii.
Asadar va rog sa deschideti urmatorul link:
[ link extern ]

Daca doriti, o sa mai gasiti alte cateava zeci si zeci de alte linkuri, fiecae mai simple sau mai complicate.

Totusi, as vrea sa va intreb, care este nedumerirea dvs.?
Pe chitanta de la as. prop. dopar sumele incasate pentru Fd. de rulment este nevoie de o chitanta separata, pe care va trebui sa o pastrati cu sfintenie.
Pentru celelalte sume, casierul va poate elibera o chitanta in care sa scrie:
- 112, 45 lei, intretinere luna...;
_ 100,00 lei fd. reparatii;

Dvs. urmariti ca in lista de plata urmatoare, s-a diminuat suma fd. de reparatii (daca suma initiala a fost mai mare).
Mai retineti ca doar suma Fd. de rulment poate fi retrasa de la asociatie, dar doar in conditiile in care dvs, plecati din asociatie.
Mulțumesc pentru materialul particular, evidențiat, Dl Grecu. Am apreciat inclusiv răspunsul ynocenttei la problema ridicată.
Pur și simplu doream o justificare legală sau hai să le spunem, instrucțiuni clare, legale, vis-a-vis de modul de completare al unei chitanțe, aferente unei asociații de proprietari. Am primit o astfel de chitanță, de la casierul asociației unde locuiesc, fără ca fondul de reparații să fie evidențiat în clar, așa cum este normal . Bănuind că undeva există o eroare, am vrut să o clarific pentru mine și alți vecini . Deci, acum, totul este în regulă. Când nu suntem de specialitate dar avem unele dubii, este bine să întrebăm. Personal, nu mă mulțumesc cu concepția: " așa se face...." "Făcutul" ăsta ne poate costa, mai mult sau mai puțin, la un moment dat.
Așadar, răspunsurile dumneavoastră le consider logice, și suficient de clarificatoare. Încă o dată: mulțumesc !
As vrea sa mai completez faptul ca aceste discutii le puteti avea oricand, dar mai ales in cadrul AG a membrilor, in prezenta presedintelui com. ex. si a cenzorului.
Mai mult, com. ex. poate sa decida intr-o sedinta, modul de completare a acestor chitante, in asa fel incat sa se inteleaga perfect despre ce debitele au fost achitate achitate.
Este bine ca aceste chitanta sa fie pastrate mai mult pentru a demonstra achitarea debitelor la timp.
Trebuie sa mai stiti ca in ultima perioada, as. prop. au apelat la tiparirea acestor chitante pe imprimante termice, dar atentie, "scrisul" dispate dupa un timp relativ scurt, asa ca bine ar fi ca ajunsi acasa sa completati pe spatele chitantei toate informatiile necesare. Noi la asociatie, asa procedam in cazul achizitionarii de materiale, cand ni se elibereaza chitante sau bonuri fiscale editate cu echipamente informatice...
Daca chitanta este tipizata si se completeaza cu pix-ul, aceasta deficienta nu apare, chitanta putandu-se pastra foarte mult timp.

Alte discuții în legătură

Administratorul emite o singură chitanță, cu două sume, pentru întreținere și fondul de reparații., deși legea prevede câte una pentru fiecare. cum e legal să procedeze? Fireball Fireball Administratorul asociatiei noastre emite chitante pentru incasarea sumelor din lista de plata folosind o imprimanta termica portabila. Dar pe chitanta emisa ... (vezi toată discuția)
Chitanță pentru fondul de rulment tiru melania tiru melania La o asociatie de proprietari sa hotarat retinerea fondului de rulment in rate ( 5 lei) lunar pe lista cu cheltuielile lunare ( in medie sunt cam 12 luni de ... (vezi toată discuția)
Fond de urgență Dental002 Dental002 Bună ziua, Am rugămintea să mă ajutați cu răspunsuri la câteva întrebări. Din câte știu sunt 2 fonduri reținute de asociațiile de proprietari: ... (vezi toată discuția)