avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 943 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Chitanță pentru fondul de rulment
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Chitanță pentru fondul de rulment

La o asociatie de proprietari sa hotarat retinerea fondului de rulment in rate ( 5 lei) lunar pe lista cu cheltuielile lunare ( in medie sunt cam 12 luni de plata ). Trebuie sa se taie chitanta separat pentru acesti 5lei sau se poate incasa suma totala de plata compusa din cheltuieli lunare +fond si sa se specifice ca 5 lei reprezinta fond .cunosc legea 196/2018 dar consider ca prevederile art.72 punct 4 se refera la plata integrala si nu la plata esalonata pe o perioada de cel putin 10-15 luni nu vreau sa incalc legea . Multumesc.

-Vă rog să nu mai scrieți exclusiv cu majuscule. Mulțumesc-
Ultima modificare: Duminică, 9 Decembrie 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 10:38, 12 Decembrie 2018
Se va intocmi o singura chitanta mentionand suma totala.
Se va specifica in rubrica justificativa a sumei reclamate destinatiile: X Ron intretinere + 5 Ron FR pe luna L an A.
Ultima modificare: Duminică, 9 Decembrie 2018
Demos, utilizator
Daca s-a hotarat acumularea pe parcursul mai multor luni de transe care in final sa constituie fondul integral de rulment ,urmeaza sa se intocmeasca pentru fiecare depunere chitanta in care se consemneaza rata1,rata 2 ....contributie fond rulment
Lista de plata cuprinde atat cheltuielile cu utilitatile cat si cei 5 lei pentru fond rezultand un Total de plata..Nu cred ca este normal ca sa tai doua chitante .Ce lege incalc ?
Legea 196/2018 nu va obliga sa intocmiti o chitanta specifica pt FR.
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
@Demos a scris
Legea 196/2018 nu va obliga sa intocmiti o chitanta specifica pt FR.

Eronat !
Legiuitorul a impus obligatia intocmiii de chitanta nominala separata pentru incasarea fondului de rulment
L nr 196/2018
Articolul 72

(1) În scopul asigurării sumelor necesare pentru plăţi curente, asociaţia de proprietari este obligată să stabilească cuantumul şi cota de participare a proprietarilor la constituirea fondului de rulment. Fondul de rulment se stabileşte astfel încât să poată acoperi cheltuielile curente ale condominiului la nivelul unei luni calendaristice. Stabilirea cuantumului se face prin echivalare cu suma care a fost necesară pentru acoperirea cheltuielilor lunare înregistrate de asociaţia de proprietari în anul anterior, la nivelul lunii cu cheltuielile cele mai mari, majorate cu rata inflaţiei, iar în cazurile asociaţiilor de proprietari nou-înfiinţate, prin aproximarea acestuia cu fondul de rulment stabilit la alte asociaţii de proprietari echivalente ca mărime.

(2) Fondul de rulment se depune în contul curent al asociaţiei de proprietari, menţionat la art. 20 alin. (1).

(3) Fondul de rulment se constituie prin plata anticipată a cotei ce revine fiecărui proprietar, potrivit hotărârii adunării generale a asociaţiei de proprietari, iar reîntregirea fondului de rulment se face lunar, prin plata sumelor afişate pe lista de plată.

(4) Pentru încasarea fondului de rulment, administratorul eliberează chitanţă nominală separată.

Alte discuții în legătură

Buna ziua ,fondul de rulment este obligatoriu? am un apartament ... nichita nichita Buna ziua ,fondul de rulent este obligatoriu? am un apartament cu 3 camere si am fond de rulment 245 lei . Cat trebuie sa mai dau ,la ultima lista a aparut ... (vezi toată discuția)
Fond rulment krysy krysy buna seara ! este normal ca sa se ceara fond rulment in fiecare luna ? eu stiu ca fondul de rulment reprezinta suma dintr`o luna mai plina din an ..cand ... (vezi toată discuția)
Constituire fond de rulment si de reparatii Muresan71 Muresan71 Buna seara! In asociatia mea s-a creat urmatoarea situatie, un grup de locatari a semnat un tabel prin care solicita sa nu mai plateasca fondul de rulment si ... (vezi toată discuția)