Va rog sa-mi spuneti care sunt conditiile cerute de legislatia in vigoare pentru angajarea unui auditor intern la o institutie publica? Este adevarat ca pentru a participa la un concurs de recrutare la o institutie publica pentru functia de auditor, participantii trebuie sa detina un certificat de atestare? Am inteles din cate am citit, ca ar fi necesar un astfel de certificat de atestare conform Legii nr. 191/2011 insa de asemenea am auzit ca pana in prezent, nu a demarat inca procedura de atestare a auditorilor interni. In concluzie, care este realitatea in prezent, pentru a participa la concursul de recrutare pretendentii la postul de auditor la o institutie publica sunt sau nu sunt obligati sa detina un certificat de atestare? Multumesc.
Mentionez ca in 2011 Curtea de Conturi a dispus unei institutii publice niste masuri. Institutia respectiva a contestat acele masuri in instanta iar instanta de judecata a anulat masurile. In anul 2015 Curtea de Conturi a facut un nou control, de follow up si a dat o alta Decizie prin care a prelungit termenul de realizare a masurilor din 2011, care reamintesc au fost anulate de instanta de judecata. Cum poate dispune Curtea de Conturi prelungirea termenului pentru realizarea unor masuri care au fost anulate de instanta de judecata? Aceasta Decizie din 2015 de prelungire a termenului de realizare a masurilor nu poate fi atacata in instanta? In Decizia de prelungire nu s-a indicat nicio modalitate de contestare. De asemenea, in Hotararea Curtii de Conturi nr. 155-2014 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea activitatilor specifice Curtii de Conturi nu am identificat o modalitate de contestare a acestor decizii de prelungire despre care se vorbeste la pct. 234 din Regulament. Chiar nu exista o modalitate de contestare in instanta a unor astfel de decizii absurde? Va rog sa-mi precizati care este textul legal care permite contestarea unei astfel de decizii si daca o astfel de decizie se contesta cu formularea unei plangeri prealabile sau fara formularea unei plangeri prealabile? Va multumesc.
Va rog sa-mi indicati daca un functionar public care a muncit la o institutie publica si care se transfera la alta institutie publica, are dreptul de a participa la
concursul sau examenul de promovare in gradul profesional imediat superior celui detinut organizat de noua institutie la care a fost transferat? Mentionez ca functionarul respectiv indeplineste conditiile prevazute de art. 65 din Legea nr. 188-1999, respectiv are 3 ani vechime in gradul profesional al functiei publice din care promoveaza la institutia unde a muncit inainte de transfer; a
obtinut calificativul " foarte bine" la evaluarea anuala a performantelor individuale in ultimii 2 ani calendaristici la institutia de unde a fost transferat si nu are sanctiuni disciplinare. Va multumesc.
Va rog sa-mi spuneti daca la transferul in interesul serviciului a unui functionar public este nevoie de acordul institutiei unde lucreaza in prezent respectivul functionar sau nu? Mentionez ca la art. 90 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici nu se indica faptul ca institutia unde lucreaza functionarul public trebuie sa-si dea acordul pentru transferul in interesul serviciului. Conform art. 90 din Legea nr. 188/1999 este nevoie doar de acordul functionarului public. Exista un text legal care sa arate ca la transferul in interesul serviciului este nevoie si de acordul institutiei de la care pleaca functionarul public? Va multumesc.
Va rog sa-mi spuneti daca este legal ca o institutie publica sa angajeze un auditor, CU CONTRACT DE PRESTARI SERVICII? Exista vreun text legal care interzice o astfel de angajare? Mentionez ca la respectiva institutie postul de auditor este vacant iar angajarea unui functionar public pe post de auditor nu se aproba de forurile superioare, posturile in sistemul public fiind in cele mai multe cazuri blocate. Va multumesc.