avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 682 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... Conditiile necesare pentru angajarea unui auditor ...
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

Conditiile necesare pentru angajarea unui auditor intern la o institutie publica

Va rog sa-mi spuneti care sunt conditiile cerute de legislatia in vigoare pentru angajarea unui auditor intern la o institutie publica? Este adevarat ca pentru a participa la un concurs de recrutare la o institutie publica pentru functia de auditor, participantii trebuie sa detina un certificat de atestare? Am inteles din cate am citit, ca ar fi necesar un astfel de certificat de atestare conform Legii nr. 191/2011 insa de asemenea am auzit ca pana in prezent, nu a demarat inca procedura de atestare a auditorilor interni. In concluzie, care este realitatea in prezent, pentru a participa la concursul de recrutare pretendentii la postul de auditor la o institutie publica sunt sau nu sunt obligati sa detina un certificat de atestare? Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 17:48, 3 Iunie 2015
2.3.4.1. Numirea auditorilor interni
2.3.4.1.1. Pentru obţinerea avizului candidaţii pentru funcţia de auditor intern depun un dosar care cuprinde următoarele documente:
a) curriculum vitae;
b) o declaraţie privind respectarea prevederilor art. 22 din Legea nr. 672/2002, referitoare la incompatibilităţile auditorilor interni;
c) o lucrare în domeniul auditului public intern;
d) două scrisori de recomandare de la persoane cu experienţă în domeniul auditului intern.

2.3.4.1.2. Şeful compartimentului de audit public intern analizează dosarele de avizare depuse de solicitanţi şi realizează un interviu cu aceştia, în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii dosarului; notarea şi stabilirea calificativului de către şeful compartimentului se face prin respectarea aceloraşi cerinţe stabilite pentru avizarea şefului compartimentului de audit public intern din prezentele norme.

2.3.4.1.3. Avizul comisiei de avizare se transmite persoanei solicitante şi conducerii entităţii publice în cauză, în termen de două zile de la data susţinerii interviului.
[ link extern ]

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Certificare audit intern audit1 audit1 Buna ziua, Detin certificarea internationala in domeniul auditului intern - CIA = Certified Internal Auditor , emisa de IIA - The Institute of Internal ... (vezi toată discuția)
Auditor public intern s_mari s_mari Un auditor public intern, functionar public, in cat timp de la ocuparea functiei trebuie sa obtina certificatul de atestare a auditorului intern din sectorul ... (vezi toată discuția)
Audit public intern mada_sarbu mada_sarbu Auditorul intern, intr-o companie nationala (statul actionar majoritar) trebuie sa fie recunoscut de UCAAPI sau este suficienta pregatirea in domeniul economic ... (vezi toată discuția)