Contextul este urmatorul: sunt in situatia actionarii in judecata pentru iesirea dintr-o asociatie (SRL). De la actionarea in judecata au trecut deja aproape 2 ani.
Ceilalti 2 asociati au dus SRL-ul pe pierdere in acesti doi ani. Inainte era pe un profit mediu de aprox 100.000/ an
In ultimii 2 ani, nu am mai avut acces la datele companiei, dar stiu ca ei obisnuiesc sa se imprumute din firma si sa ia avansuri mari de trezorerie (aceste practici m-au deteriminat sa cer iesirea din asociatie).
La cererea instantei s-a dispus o evaluare a partilor sociale cuvenite. Din pacate judecatoarea (si nici eu nu mi-am dat seama atunci) nu a specificat pentru ce data sa fie facuta evaluarea.
Partile ne-am intalnit cu expertul desemnat care ne ceruse actele pe care sa faca evaluarea. Eu aveam datele de acum 2 ani, paratii au venit cu datele la zi. A fost convenit ca la urmatoarea infatisare sa cerem judecatoarei sa stabileasca data pentru care trebuie facuta evaluarea.
Poate cineva sa imi indice, ideal cu o referinta la lege, faptul ca am dreptul sa cer evaluarea la data actionarii in judecata, data de la care nu am mai putut avea niciun control asupra societatii?
Intre timp, azi am primit un bilantul listat, cu semnatura si stampila, in care, la o comparatie cu cu PDF-ul aparent pregatit pentru ANAF primit anterior prin intermediul asociatilor, am sesizat mai multe diferente.
Am reclamat acest lucru si co-actionarilor mei ostili si contabilitatii. Mi s-a raspuns ca a fost o eroare. NB pentru aceasta eroare eu ar fi trebuit sa semnez de conformitate in Hotararea AGA pentru aprobarea bilantului.
In continuare, mi-a fost obstructionat accesul la balantele analitice lunare pe care le-am solicitat. Contabilitatea nu mi le-a trimis nici in format electronic, desi am repetat cererea.
As dori sa am certitudinea ca cei de la contabilitate pot fi obligati sa imi transmita datele cerute, mai ales in conditiile in care, din schimburile de mesaje se intelege clar posibilitatea de fi fost inselat de catre asociati. Deci, cererile mele de a ma proteja cu informatii corecte, ar fi cu atat mai legitime
Sunt co-administrator al unui SRL cu 3 asociati (2 administratori-actionari si un al 3-lea asociat simplu).
Am solicitat firmei de contabilitate sa imi puna la dispozitie: bilantul pe 2015 si anexele care se predau la ANAF - in special balanta la 31.12.2015.
Mi s-a raspuns ca au fost date celuilalt administrator si mi se refuza dreptul la informare. Mentionez ca de la celalalt administrator am primit un bilant care nu are semnatura electronica - poate fi sau nu corect prin urmare.
Dat fiind ca doresc sa parasesc asocierea, am cerut balantele contabile analitice lunare, inclusiv pe lunile scurse de la inceputul lui 2016 pentru a avea imaginea completa a firmei. Si acest lucru mi s-a refuzat.
Va rog sa ma indrumati cum este mai bine sa procedez pentru a determina compania de contabilitate sa imi furnizeze date la care am dreptul in mod legitim ca actionar (si cu atat mai mult ca administrator).
Conform unui contract, trebuia sa fiu beneficiarul unor servicii (punerea la dispozitie a unei infrastructuri), desfasurate in mai multe luni. La randul meu, am contractat alte servicii adaugate catre terti (lucru cunoscut, prin contract, prestatorului) bazandu-ma pe disponibilitatea infrastructurii contractate.
Prestatorul nu a respectat in totalitate cantitatea si calitatea serviciilor, mentionate explicit prin contract. Acest fapt a provocat nemultumirea beneficiarilor finali dar si mai multe activitati suplimentare (implicit si costuri neanticipate) pentru mine pentru a compensa o parte din consecinte.
Mai mult, in ciuda faptului ca prestatorul se obliga, prin contract, sa preceada emiterea facturilor lunare de intocmirea unor procese verbale de receptie a serviciilor acesta a refuzat acest lucru in mod sistematic, desi am facut mai multe apeluri in acest sens catre ei (email si adrese oficiale transmise prin registratura lor).
Mentionez ca:
- am platit integral si la timp primele facturi emise (chiar daca am reclamat cele de mai sus, dat fiindca eram dependent de ei in relatia cu tertii - fiind vorba de o campanie, nu aveam posibilitatea fizic sa schimb prestatorul)
- incepand cu penultima factura, le-am transmis ca refuz plata (pentru nerespectarea prevederilor contractuale, tehnice si formale) si ii invit la o discutie pentru reglarea situatiei, prin negocierea unei reduceri de valoare a ultimelor facuri.
- nu mi s-a raspuns la acest demers si in continuare, am primit si ultima factura, tot fara proces verbal de receptie.
- facturile mi-au fost transmise prin scrisoare recomandata.
- si pentru ultima factura am transmis o adresa de refuz de plata (in care am reiterat si refuzul penultimei facturi).
Va rog sa imi indicati ce ar mai trebui sa fac pentru a nu fi la randul meu in culpa (eventual penalitati de intarziere).