Buna ziua,
Daca puteti sa ma ajutati :)
1.) Luna aceasta expira contractul de comodat (1 an de zile ) in cazul unei asociatii.Se face prelungirea cu act aditional .Intrebarea mea este daca trebuie sa merg la Judecatorie pentru a depune acest act aditional si daca am nevoie si de o hotarare a Consiliului director sau AGA? Mai trebuie depus si la ANAF ?
2) Luna viitoare expira mandatului Consiliului director ( 1 an de zile ) care are posibilitatea de prelungire a mandatului cu cel mult 1 an.
In acest caz trebuie o hotararea a Adunarii generale si din nou trebuie depusa la Judcatorie ?
Va multumesc frumos,
Cotizatie membru pe anul curent. Nu e prestare de serviciu.Dar totusi intreb, e interzisa facturarea daca membrii cer factura ?
Presedintele asociatiei spune ca membrii care sunt persoane juridice ii cer factura.Citind codul fiscal se specifica ca persoana impozabila care nu are obligatia de a emite facturi poate opta pentru emitetea facturii.
ART. 319 - Facturarea-(7) Prin excepţie de la alin. (6) lit. a) şi d), persoana impozabilă nu are obligaţia emiterii de facturi pentru operaţiunile scutite fără drept de deducere a taxei conform art. 292 alin. (1) şi (2)
ART. 292 - Scutiri pentru anumite activităţi de interes general şi scutiri pentru alte activităţi
k) prestările de servicii şi/sau livrările de bunuri furnizate membrilor în interesul lor colectiv, în schimbul unei cotizaţii fixate conform statutului, de organizaţii fără scop patrimonial care au obiective de natură politică, sindicală, religioasă, patriotică, filozofică, filantropică, patronală, profesională sau civică, precum şi obiective de reprezentare a intereselor membrilor lor, în condiţiile în care această scutire nu provoacă distorsiuni de concurenţă;
10) Prin excepţie de la prevederile alin. (6) lit. a), persoana impozabilă este scutită de obligaţia emiterii facturii pentru următoarele operaţiuni, cu excepţia cazului în care beneficiarul solicită factura:
Ce se poate intampla in acest caz ? Presedintele asociatiei nu vrea nici sa anuleze facturile si nici sa renunte la emiterea lor. Exista vreo baza legala conform caruia exista si o repercursiune ?
Multumesc,
Multumesc pentru raspuns, Ce fac in situatia in care s au taiat deja facturi (cotizatii ale membrilor)si chitante aferente anului acesta?
Buna seara,
Am o asociatie fara scop patrimonial care s a infiintat anul trecut dar abia acum si-a inceput activitatea.Va rog sa imi spuneti daca am gandit corect urmatoarele note:
1) Depunerea patrimoniul se face 5121=101 cu aportul fiecarui membru .
2)Cheltuielile de constituire 201=401 daca avem facura pe ong( facuta pe baza unui contract de asistenta juridica cu un avocat care s a ocupat de actele de infiintare)....201=462 chelt facute de asociatii sau avocat inainte de a primii numele si calitatea de persona juridica.
Cat timp se amortizeaza aceste cheltuieli?
3)In prima faza se crediteaza ong ul pentru a putea platii aceste taxe ? Contul folosit este 462 ? Abia dupa cateva luni de activitate s-au taiat facturi de cotizatii.Se restituie ca si la un srl proportional fiecarui membru fondator in parte ?
4) Daca s-a infiintat in cursul anului trecut si singurele chelt au fost cele de infiintare se depune declaratiea de inactivitate S1046?
Multumesc mult
Buna ziua,
As dori sa stiu care este tratamentul contabil in cazul urmator:
O societate, neplatitoare de Tva, cu impozit micro are incheiat un contract de comodat pe perioada nedeterminata pentru sediu societatii cu o persoana fizica, in cazul de fata fiind administratorul societatii.
Se doreste amenajarea apartamentului( sediului) cu schimbare de usi, gresie, faianta, pachet, zugravit.
Cum pot sa inregistrez in contabilitate , facturile cu aceste achizitii? Pe cheltuiala direct sau in contul 231 urmand sa fie amortizate ulterior ? Sa fie partial deductibile aceste cheltuieli? Banii scosi din casa pentru aceasta amenajare sunt justificati cu aceste facturi de achiztii ?
Multumesc,