la unul din etaje sunt doua becuri de 100 Watii. De cate ori traversez etajul m-a dor ochii. Suprafata holului nu este atat de mare incat sa fie nevoie de doua astfel de becuri.Proprietarii spun ca nu au solicitat cele doua becuri.Este singurul etaj cu astfel de becuri.La celelalte etaje becurile au putere mai mica si sunt suficiente.
Daca proprietarii nu au solicitat doua becuri atunci cine ia o astfel de decizie?
Daca un proprietar a solicitat sa fie amplasate doua becuri de 100 W, ceilalti proprietarii se pot trezi ca sunt pusi un numar dublu de persoane la plata cheltuielilor de energie electrica?
Cum nu cunosc numarul apartamentului , si nici macar nu stiu daca este proprietar in acest bloc ,Nu am cum sa ma adresez in 10 zile de la comunicare.
Acum trei ani am vrut sa fac un control financiar pentru cheltuieli cota-individa si fond de reparatii Am depus o cerere pe care au citi-o , mi-au rupt antetul si au refuzat sa o inregistreze.
De atunci s-a ales ca presedinte acest domn, care pentru prima data a semnat in coltul din partea dreapta jos a fisei intretinerii , iar in partea stanga jos a scris presedinte, fara sa scrie tot numele si a aplicat stampila.
Si tot de atunci sunt trecuta dublu la apa.
De prezentat vreun document a refuzat permanent. Nici macar fise de la ISTA /ap. nu le-a eliberat decat una /an.Din 5 luni de zile cat se plateste caldura , presedintele nu elibereaza decat o singura factura emisa de ISTA /ap.Astfel ca acum trei luni de zile pe langa caldura a mai afisat separat o caldura de 300 de ron ,care nu facea parte din cota comuna a caldurii.
Se pare ca presedintele a inchiriat uscatoria de la parter si pentru o suprafata de 3 m* 3 m s-a platit 300 de ron.
Va multumesc pentru raspunsuri.
Spuneti ca cheltuiala cu ascensorul reprezinta service. Nu sunt de acord.Si furnizarea gazelor reprezinta un service. Dar gazele se platesc pe numar de persoane. Iar cheltuielile cu reparatiile tevilor sau in cazul unei defectiuni aparute la acest sistem tot pe numar de persoane se repartizeaza.
La un partaj valoarea unei masini se stabileste in functie de gradul de uzura , de utilizare.
Nici amenda pentru rovinieta primita de un sofer nu se plateste in colaborare cu fosta sotie/ copii adulti.
La fel se intampla si in cazul ascesorului. Cheltuielile cu intretinerea si reparatia ( interesant in aceste cheltuieli nu intra si revizia bianuala) ar trebui sa fie repartizate pe numar de persoane, nu pe cota-individa.Daca persoanele de la nivelul 1 nu utilizeaza liftul ,atunci nu ar trebui sa-i sa plateasca aceste cheltuieli.Nu ei produc uzura liftului. Rar vor folosi liftul.Dar in schimb au parte de zgomot.
Ascesorul este un perpetuum mobil ?
Se deplaseaza pe verticala in ambele sensuri.Aceeiasi situatie este cand inchirezi un echipament.Lunar il va plati cel ce il utilizeaza.
Daca aveti o firma la etaj/ parter ati marit numarul de persoane la intretinere ?
Referitor la scaderea persoanelor de la parter si etajul 1 , la noi si anumite apartamente de la etajul 7 si etajul 2 au beneficiat de reducere la plata de la energia electrica.
O idee buna este existenta unui contoar separat pentru ascesor.
O situatie identica este si cu plata femeii de servici.Dna face curatenie doar la anumite etaje si parter,dar nu a facut curatenie niciodata la ghenele de gunoi din interiorul imobilulului, nu matura in jurul imobilului.Astfel in momentul in care deschizi usa de la intrare gasesti imprastiate bucati de paine.
Pe luna iulie au aparut la cheltuieli comune suma de 119 reprezentand lampa parter si comision CEC . Fara a se preciza pentru fiecare suma.Ci numai totalul.
O lampa la parter poate consta 110 lei ?
Nu pot sa ma adresez si sa contest sumele , intrucat presedintele de trei ani de cand a venit nu semneaza fisele/ nu afiseaza- nu semneaza hotararile AP/nu a semnat situatia fondului de reparatii - fondului de rulment. Nu cunosc prenumele presedintelui si nici numarul aparamentului.
Iar administratorul din 4 ore /luna ( o ora /saptamanta) , se prezinta doar 2 ore/luna.Nu se cunoaste prenumele administratorului.
Acum trei luni, s-a schimbat adminstratorul. Pana la venirea noului administrator, blocul platea comision CEC de 9 lei/imobil, iar cotizatia UAP era de 30 de lei/semestru.
Cu noul adminstrator a inceput sa varieze comisionul CEC.Astfel
Se plateste comisionul de 9 lei/ imobil. Apartamentele care platesc in contul Asociatiei ( doua la numar) mai plateste un comision separat.
Pe luna mai a fost 1,5 lei.A doua luna a fost 2 lei. Pe luna iulie a ajuns la 12 lei.
Pentru primele doua luni doua apartamente au platit 1,5 lei si 2 lei. Pe luna iulie un apartament are 6 lei ,iar un alt ap. are 12 lei.
Pe luna iulie , s-a platit cotizatie UAP in valoare de 32,9 lei.Si s-a oprit in acelasi timp si comisionul de 9 lei.
Comisionul CEC poate sa fie variabil de la o luna la alta luna si de la un apartament la altul?acest comision CEC se stabileste in functie de suma reprezentand intretinerea ? Apartamentul care are comisionul de 6 lei are intretinerea mai mare decat ap cu 12 lei comision CEC?
Comisionul CEC poate fi solicitat de doua ori ,asa cum se observa ca s-a efectuat in cazul UAP ( s-a oprit 2,39 lei comision CEC/persoana) si s-a mai oprit si 9 lei comision CEC/cota-individa.