ManuelaSerol
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
"Nu se știe cu ce se mănâncă" se referă la cadrul legal. Răspunsul exact la întrebarea Dvs este "nu exista cadru legal pentru activitățile prin Airbnb". Asta poate sa însemne ca, dacă vreți sa fiți in deplina conformitate cu legea, nu folosiți serviciile Airbnb (ca host). Dacă totuși vreti sa le folosiți si vreti sa va acoperiți spatele, depuneți declarație la ANAF pentru veniturile încasate, fie plătind impozitul prin contabilitate simpla, fie prin norma de venit. Astfel nu veți putea fi acuzat de evaziune fiscală. Pentru ca nu va deschideți firma cu sediul in apartament și nici nu înregistrați apartamentul ca hotel/pensiune/unitate de cazare, scopul apartamentului nu se schimba. Așadar nu aveți nevoie de acordul vecinilor (indiferent ce vor spune dânșii - nu cred ca le va conveni, mai ales dacă sunt mai in vârsta). Sper ca acest răspuns sa va ajute. Repet, nu exista o lege in România care sa reglementeze acest tip de serviciu.
Va rog sa ma sfatuiti, incerc sa inteleg care sunt obligatiile fiscale si cum se procedeaza in cazul in care doresc sa inchiriez locuinta personala in scop turistic. Mai exact, doresc sa postez apartamentul propietate personala pe site-ul airbnb.com. Din ce articole de lege am gasit pe internet, situatia pare simpla, trebuie sa depun declaratia de venit 220 impreuna cu fisa capacitatii de cazare in urma carora autoritatile vor stabili norma anuala de venit (citat):
"Veniturile obţinute de către persoanele fizice din închirierea, în scop turistic, a camerelor situate în locuinţa proprietate personală, având o capacitate de cazare cuprinsă între una şi 5 camere inclusiv, altele decât cele care constituie structuri de primire turistică, potrivit legislaţiei specifice din domeniul turismului, fac parte din categoria veniturilor din cedarea folosinţei bunurilor.
Impunerea acestor venituri se realizează pe baza normelor de venit sau, în cazul în care se optează, venitul net se poate determina în sistem real, pe baza datelor din contabilitate. În cazul determinării venitului net în sistem real, organizarea şi conducerea contabilităţii în partidă simplă este obligatorie". (citat incheiat).
Am sunat insa la directia fiscala si acolo o doamna mi-a spus ca din 2015 trebuie casa de marcat. Ceea ce nu inteleg eu este cum sa am casa de marcat daca nu sunt nici firma nici PFA... In plus, eu nu voi incasa banii direct de la turist ca sa ii pot da bon fiscal, banii sunt incasati de airbnb si sunt virati in contul meu ulterior vizitei turistilor. Va rog sa ma lamuriti cu indicatii cat mai exacte si de actualitate, daca se poate.