avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 522 soluții astăzi
Forum Activitate S4ndok4n

Activitate S4ndok4n

Buna ziua,
Sunt casatorit si doresc sa accesez un credit PRIMA CASA dar din cauza faptului ca sotia cu ceva timp in urma a fost raportata in biroul de credit banca nu imi acorda creditul.
Va rog sa imi spune-ti in situatia aceasta ce ar mai fi de facut?Ce variante mai am? Ce legatura am eu cu un istoric negativ al ei dinainte de a ne casatori.
Precizez ca vreau sa iau creditul pe numele meu fara a beneficia de salariul sotiei.
Buna seara.
In cazul cand presedintele isi da demisia iar comitetul executiv este schimbat si el este nevoie de aprobarea unui nou Regulament de organizare si functionare al asociatiei de proprietari?
Ma intereseaza daca se poate care sunt pasii in aceasta situatie.
Daca da imi puteti spune unde gasesc un model standard?
Buna ziua,
este posibil ca, Comitetul Executiv impreuna cu Presedintele sa angajeze o persoana din asociatie pe functia de Administrator chiar daca aceasta persoana nu detine momentan atestat de administrator imobile? Urmand ca persoana in cauza sa urmeze cursul de administrator si sa obtina atestatul?
Aceasta persoana stie sa foloseasca BlocManager si cunoaste legislatia in vigoare.
Va multumesc pentru raspunsuri si indrumari, imi sunt de mare folos.
Am incercat sa fac o echipa sa rezolvam problemele dar se pare ca administratorul nu vrea sa coopereze. Presedintele a cam inteles dar nu cunoaste legislatia si evita sa ia decizii. In momentul de fata nu stie care sunt pasii de urmat in a demite acest administrator, chiar daca am incercat sa ii explicam atat eu in calitate de cenzor cat si proprietarii. Ideea este ca se vrea o schimbare, o echipa mai tanara care sa faca ceva pt asociatie. Va voi tine la curent si va multumesc inca odata pentru sfaturile date.
@amvirdan,
Buna ziua, nu sunt exagerari, probabil dumneavoastra vi se pare normal dar noua nu ni se pare normal sa platim mai mult decat trebuie. Sunt locatari pt care 1leu conteaza si nu mi se pare normal sa fim mintiti pe fata.
Imi cer inca odata scuze pentru greselile gramaticale sau de exprimare, dar nu cred ca asta var face sa ma criticati in loc sa imi dati un sfat. Problemele sunt mult mai mari in realitate, aici am expus in mare ca nu vreau sa scriu romane.
Consider ca atat presedintele cat si administratorul trebuie sa respecte legile in vigoare, fisa postului cat si indatoririle legale, ceea ce la noi de peste 10 ani nu se intampla. Din afara se vede intr-un fel, din interior situatia este total ciudata.
Va multumesc

PS: Administratora calcula salariul femeii de serviciu pe numar de persoane.



terentetalharu a scris:

Din poziția de cenzor trebuie aveți acces la toate documentele fără cerere. Doar nu o sa faceți cerere când vreți sa vedeți o factura? Trebuie sa aveți acces CIM sa vedeți ce salariu are trecut in el.

Va multumesc, am citit si legea 230 si HCL si nu am gasit stipulat undeva ca eu in calitate de cenzor ar trebui sa faca o cerere in prealabil. Probabil ca administratora are ceva de ascuns si nu vrea sa imi prezinte documentele.

Va multumesc pentru raspunsuri.
Nu am vazut niciodata CIM-ul sau alte acte deoarece administratora nu mai vrea sa imi dea acces la documentele asociatiei motivand faptul ca trebuie sa fac o cerere in scris. Este adevarat?
Buna seara,
in Mai 2015 in urma AG m-am oferit sa preiau functia de cenzor al asociatiei de proprietari din care fac parte deoarece aceasta functie era vacanta de mult timp si nimeni nu verifica listele afisate de doamna administrator. Nu stiam prea multe dar mi-am zis ca toate au inceput si ma voi documenta.
Am verificat listele cotelor aferente lunii Aprilie si am constatat diferente si nereguli atat in repartizarea facturilor cat si diferente la totalul cheltuielilor. Mai exact dau un exemplu: Administratora platea factura la Apa Nova in valoare de 7218lei, iar in urma repartizarii pe indexi de contoare rezulta ca incaseaza o suma de 7292lei, cu mult mai mare decat factura. Repartitia pe indexi de contoare si pausal fiind haotica. Nu respecta legislatia in vigoare atunci cand la un apartament nu locuieste nimeni, trecand la plata +1 persoane si calculand cote pentru iluminat comun si salariu femeie de serviciu. Cota de intretinere aferanta unui apartament nu era niciodata corecta, existau diferente de +/-.
Am instiintat presedintele care nu a fost asa de afectat, urmand ca eu sa recalculez impreuna cu administratora listele si sa le aducem la un rezultat final real.
Luna Mai, aceeasi problema, 92/ap din 99 cu diferente de +/- si repartizari de cheltuieli total incorect. La fel am instiinat presedintele care a ridicat din umeri pe motiv ca el nu se pricepe si ca nu are ce sa ii faca decat sa ii zica sa refaca listele.
Luna Iunie, aceeasi problema, ba chiar diferentele au inceput sa devina mai nesimtite, nu se mai tinea cont ca un apartament este debransat de la gaze din anul 2011 fiind trecut la plata in tot acest timp, nu se lua in calcul exact valoarea declarata de proprietar pt citirea indexurilor ci se punea in plus la apartamentele care erau la zi cu plata intretinerii, registrele fondurilor de rulment, de reparatii, registrul de casa nu erau actualizate la zi, practic o debandada totala din care nu prea aveai ce sa intelegi. Cota parte indiviza calculata la un nr de 99ap era de 105.60. facturile si bonurile pt. materiale gospodaresti emise in luna iulie erau bagate la plata pe listele de intretinere aferente lunii Mai, se incasa efectiv mai mult decat se platea la furnizori.
Am intocmit un raport catre presedinte cerandui si numar de inregistrare solicitand ca in termen de 5 zile sa ia masuri si sa imi raspunda in scris, fapt care nu sa intamplat.
Practic presedintele nu a luat in seama cele raportate spunand ca el nu stie cum se calculeaza si nici nu cunoaste legile si ca administratora sa repare greselile.
In luna August am cerut o AG cu o anumita ordine de zi, fiind inclus si demiterea administratorului. Toate bune si frumoase sa tinut prima sedinta unde bineinteles au venit doar 16-17 proprietari din totalul de 99, urmand a se replanifica o adoua sedinta dupa 7 zile. In a doua sedinta au fost prezenti 21pers , am expus problemele constatate si s-a hotarat demiterea administratorului prin votul majoritatii. Pe toata durata sedintei presedintele a fost de partea administratorei ca doar au format o echipa mai bine de 10 ani. De la acea sedinta au trecut 8 zile, nu s-a schimbat nimic, administratora nu a fost demisa ba chiar acum si ea si presedintele sunt impotriva noastra,ne mai dorind sa stea de vb cu nimeni. Presedintele chiar amenintand ca o sa isi prezinte demisia in grup si ca o sa ne lase balta sa ne descurcam........
Intr-o concluzie: Administratora si Presedintele sunt contra noastra, iar Comitetul Executiv este absent neparticipand niciodata la sedintele AG, fiind pus in functie doar sa fie la numar.
Precizez ca Administratora inafara de a plati facturile, de a intocmi niste liste incorect si de a incasa nu face absolut nimic altceva pentru asociatie, iar presedintele chiar este absent necunoscand niciunul dintre ei legile in vigoare. In toti acesti peste 10 ani de cand formeaza o echipa nu au facut nimic pentru asociatie, doar si-au incasat salariile si atat. Nimeni nu le-a cerut socoteala si nu ia deranjat. Proprietarii nu aveau nici macar acces la documentele asociatiei sau la alte detalii. Sa mers pe un sistem comunist si invechit, atat scrie atat platesti. Nu se mai poate asa, vrem o schimbare si vrem ca cei ce ne reprezinta sa respecte legile in vigoare.


Intrebarile mele ar fi urmatoarele:
1. In urma celor constatate si a hotararii luata prin votul majoritatii cum putem demite efectiv administratora care este angajata cu CIM.?
2. Care este procedura de demitere si care sunt pasii legali de urmat?
3. Unde putem reclama aceste nereguli?
4. Daca presedintele isi da demisia, iar comitet executiv nu avem cum procedam pentru a reintra in normal?
5. Cum procedam sa cerem un audit iar persoanele vinovate sa plateasca?

* Va rog sa imi scuzati exprimarea, greselile sau modul in care am relatat cele intamplate.