avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1383 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Probleme cu Administratorul / Presedintele. Demitere ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Probleme cu Administratorul / Presedintele. Demitere Administrator

Buna seara,
in Mai 2015 in urma AG m-am oferit sa preiau functia de cenzor al asociatiei de proprietari din care fac parte deoarece aceasta functie era vacanta de mult timp si nimeni nu verifica listele afisate de doamna administrator. Nu stiam prea multe dar mi-am zis ca toate au inceput si ma voi documenta.
Am verificat listele cotelor aferente lunii Aprilie si am constatat diferente si nereguli atat in repartizarea facturilor cat si diferente la totalul cheltuielilor. Mai exact dau un exemplu: Administratora platea factura la Apa Nova in valoare de 7218lei, iar in urma repartizarii pe indexi de contoare rezulta ca incaseaza o suma de 7292lei, cu mult mai mare decat factura. Repartitia pe indexi de contoare si pausal fiind haotica. Nu respecta legislatia in vigoare atunci cand la un apartament nu locuieste nimeni, trecand la plata +1 persoane si calculand cote pentru iluminat comun si salariu femeie de serviciu. Cota de intretinere aferanta unui apartament nu era niciodata corecta, existau diferente de +/-.
Am instiintat presedintele care nu a fost asa de afectat, urmand ca eu sa recalculez impreuna cu administratora listele si sa le aducem la un rezultat final real.
Luna Mai, aceeasi problema, 92/ap din 99 cu diferente de +/- si repartizari de cheltuieli total incorect. La fel am instiinat presedintele care a ridicat din umeri pe motiv ca el nu se pricepe si ca nu are ce sa ii faca decat sa ii zica sa refaca listele.
Luna Iunie, aceeasi problema, ba chiar diferentele au inceput sa devina mai nesimtite, nu se mai tinea cont ca un apartament este debransat de la gaze din anul 2011 fiind trecut la plata in tot acest timp, nu se lua in calcul exact valoarea declarata de proprietar pt citirea indexurilor ci se punea in plus la apartamentele care erau la zi cu plata intretinerii, registrele fondurilor de rulment, de reparatii, registrul de casa nu erau actualizate la zi, practic o debandada totala din care nu prea aveai ce sa intelegi. Cota parte indiviza calculata la un nr de 99ap era de 105.60. facturile si bonurile pt. materiale gospodaresti emise in luna iulie erau bagate la plata pe listele de intretinere aferente lunii Mai, se incasa efectiv mai mult decat se platea la furnizori.
Am intocmit un raport catre presedinte cerandui si numar de inregistrare solicitand ca in termen de 5 zile sa ia masuri si sa imi raspunda in scris, fapt care nu sa intamplat.
Practic presedintele nu a luat in seama cele raportate spunand ca el nu stie cum se calculeaza si nici nu cunoaste legile si ca administratora sa repare greselile.
In luna August am cerut o AG cu o anumita ordine de zi, fiind inclus si demiterea administratorului. Toate bune si frumoase sa tinut prima sedinta unde bineinteles au venit doar 16-17 proprietari din totalul de 99, urmand a se replanifica o adoua sedinta dupa 7 zile. In a doua sedinta au fost prezenti 21pers , am expus problemele constatate si s-a hotarat demiterea administratorului prin votul majoritatii. Pe toata durata sedintei presedintele a fost de partea administratorei ca doar au format o echipa mai bine de 10 ani. De la acea sedinta au trecut 8 zile, nu s-a schimbat nimic, administratora nu a fost demisa ba chiar acum si ea si presedintele sunt impotriva noastra,ne mai dorind sa stea de vb cu nimeni. Presedintele chiar amenintand ca o sa isi prezinte demisia in grup si ca o sa ne lase balta sa ne descurcam........
Intr-o concluzie: Administratora si Presedintele sunt contra noastra, iar Comitetul Executiv este absent neparticipand niciodata la sedintele AG, fiind pus in functie doar sa fie la numar.
Precizez ca Administratora inafara de a plati facturile, de a intocmi niste liste incorect si de a incasa nu face absolut nimic altceva pentru asociatie, iar presedintele chiar este absent necunoscand niciunul dintre ei legile in vigoare. In toti acesti peste 10 ani de cand formeaza o echipa nu au facut nimic pentru asociatie, doar si-au incasat salariile si atat. Nimeni nu le-a cerut socoteala si nu ia deranjat. Proprietarii nu aveau nici macar acces la documentele asociatiei sau la alte detalii. Sa mers pe un sistem comunist si invechit, atat scrie atat platesti. Nu se mai poate asa, vrem o schimbare si vrem ca cei ce ne reprezinta sa respecte legile in vigoare.


Intrebarile mele ar fi urmatoarele:
1. In urma celor constatate si a hotararii luata prin votul majoritatii cum putem demite efectiv administratora care este angajata cu CIM.?
2. Care este procedura de demitere si care sunt pasii legali de urmat?
3. Unde putem reclama aceste nereguli?
4. Daca presedintele isi da demisia, iar comitet executiv nu avem cum procedam pentru a reintra in normal?
5. Cum procedam sa cerem un audit iar persoanele vinovate sa plateasca?

* Va rog sa imi scuzati exprimarea, greselile sau modul in care am relatat cele intamplate.
Ultima modificare: Joi, 10 Septembrie 2015
S4ndok4n, utilizator
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 15:42, 13 Septembrie 2015
Aveti viata grea ca cenzor! #-o

Haideti s-o luam cu binisorul ca sa ajungeti la un rezultat satisfacator, daca nu chiar bun.
In primul rand trebuie sa va asigurati de un comitet executiv si un presedinte capabil sa inteleaga lucrurile.
Pentru asta nu trebuie sa asteptati sa-si dea demisia, ci pur si simplu aveti in lege art. 23 care prevede:
.........
(4) Pentru situatii speciale sau de maxima urgenta, adunarile generale extraordinare ale asociatiei pot fi convocate oricand de catre comitetul executiv sau de catre cel putin 20% din numarul proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari.
Asadar redactati un tabel de semnaturi, in front puneti un text din care sa rezulte scopul convocarii unei AG extraordinare - demiterea comitetului si alegerea unui nou comitet si mai ales a unui nou presedinte, obtineti procentul minim necesar si convocati aceasta AG. Eventual fixati si o data a convocarii AG ca sa nu mai umblati cu alt tabel sau cu afise care vor fi rupte (asa cum se intampla deobicei in aceste situatii).
Alegeti-va un comitet si un presedinte si, in aceeasi AG, reiterati ca sarcina prioritara a comitetului incetarea contractului cu administratorul.

In al doilea rand, o data ales comitetul, acesta, conform Codului Muncii - capitolul concedierea - urmati toti pasii, pentru a nu avea probleme ulterioare in instanta.
In paralel cu aceasta actiune cautati un administrator cu bune referinte.

In final, dupa ce ati urmat acesti pasi, ii puteti inceta contractul si angaja un nou administrator.

Intre timp stati cu ochii pe administratora ca sa faca listele cat de cat corect.

Ma intreb, daca listele sunt atat de prost facute, oare acel CIM este inregistrat in Revisal la ITM?
Ma intreb, cum arata declaratia 112 lunara catre ANAF?

Va asteapta vremuri grele, dar, daca aveti de partea dv. participarea unei mase critice de proprietari care sa doreasca schimbarea lucrurilor, va asigur ca veti ajunge la bune rezultate.
Am citit cu atentie textul si constat multe exagerari.
Dau un singur exemplu: se spune ca suma de 7292 este \"cu mult mai mare\" decat 7218 lei.
Diferenta de 74 de lei, raportata la ordinul de marime 7298 reprezinta 1,01%.
Nu putem sa adjectivam cu \"mult mai mare\".

Textul prea lung, mult patos si multe exagerari: "diferente nesmtite", "o debandada totala", administratorea nu face nimic in afara de lista si plata facturilor", "Sa mers pe un sistem comunist si invechit,"
Fara suparare!

[In forum se discuta fondul problemei, nu daca sunt greseli de ortografie]
PPS: salariul femeii de serviciu se repartizeaza dupa cota indiviza de proprietate, nu dupa numarul de persoane.
Ultima modificare: Joi, 10 Septembrie 2015
elga50, moderator
Va multumesc pentru raspunsuri.
Nu am vazut niciodata CIM-ul sau alte acte deoarece administratora nu mai vrea sa imi dea acces la documentele asociatiei motivand faptul ca trebuie sa fac o cerere in scris. Este adevarat?
Ultima modificare: Joi, 10 Septembrie 2015
elga50, moderator
Atata timp cat dv. sunteti cenzorul asociatiei, cum sa va ceara solicitare scrisa?:happy:
Bineinteles ca aveti nu numai dreptul, dar si obligatia de a verifica toate documentele asociatiei pe care credeti necesar sa le vedeti sau verifica.
Dv. verificati si legalitatea tuturor actelor, deci si a contractelor.
Daca nu are CIM, atunci o puteti da afara imediat, fara discutii, dar printr-o decizie a comitetului executiv care are datoria sa puna in practica hotararile AG. Or, inteleg de la dv. ca deja s-a luat o astfel de hotarare.

Din poziția de cenzor trebuie aveți acces la toate documentele fără cerere. Doar nu o sa faceți cerere când vreți sa vedeți o factura? Trebuie sa aveți acces CIM sa vedeți ce salariu are trecut in el.

Alte discuții în legătură

Reziliere contract de mandat pentru cenzor doina99 doina99 Buna ziua Va rog sa-mi spuneti ce temei legal avem pentru rezilierea contractului d e mandat al cenzorului care face greseli grave in mod ... (vezi toată discuția)
In aceasta situatie, este legala demiterea presedintelui sau nu? Valentina30 Valentina30 Buna ziua. Am o problema/nelamurire pentru care as aprecia ajutorul dvs, al celor cunoscatori si cu experienta. Anul acesta, presedintele de bloc a ... (vezi toată discuția)
Demiterea administratorului angelica82 angelica82 Buna seara.Locuiesc pe o scara de bloc cu 43 aparatmente.Din cauza unor neregului sesizate de mai multi vecici si din cauza unor salarii colosale pe care ... (vezi toată discuția)