avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 850 soluții astăzi
Forum Activitate ion743

Activitate ion743

Avem persoana responsabila de arhiva. Este secretarul primariei. Domnul vrea sa fac munca dansului. Adica, eu sa fac treba care tine de administrarea arhivei, dansul sa fie responsabil. Dansul semneaza hartiile, intretine corespondenta cu Directia Judeteana a Arhivelor Nationale, face parte din comisia de selectionare, raspunde din punc de vedere legal de arhiva etc. Motivatia lui este, are mult de muncit, nu ajunge sa faca arhiva. Sunt incadrat pe postul de bibliotecar. Nu am atestat pentru arhivar, nu am avizul de specialitate a Directiei Judetene a Arhivelor Nationale, nu sunt platit pentru munca prestata suplimentar, nu am in gestiune arhiva, nu sunt incadrat pe acest post. Din cate am vazut in acel Ordin 217/1996 e specificat foarte clar in ce conditii cineva poate administra arhiva si care sunt atributiile persoanei responsabile cu arhiva.
Multumesc mult pentru raspuns. Informatia ma ajuta foarte mult. O sa motivez refuzul meu luand in considerare prevederile legii. O zi buna!
Buna ziua,

Daca ma poate ajuta cineva cu o informatie. Instrumentul juridic "Instructiuni
privind activitatea de arhivă la creatorii şi deţinătorii de documente, aprobate de conducerea Arhivelor Naţionale prin Ordinul de zi nr. 217 din 23 mai 1996" are putere de lege? Se fac presiuni asupra mea sa lucrez in arhiva, nu sunt angajat pe post de arhivar, nu sunt platit pentru aceasta munca. Intrebarea mea este daca pot motiva refuzul meu de a lucra in arhiva luand ca si baza legala acest document. Ordinul este foarte clar in ce priveste cine poate lucra in arhiva, in ce conditii, care sunt atributiile, care sunt raspunderile si sanctiunile legale, etc. Adica, ce vreau sa stiu, daca acest ordin mai este valabil, daca intre timp a aparut o alta lege care acopera tot ce este prevazut in acest Ordin 217/1996. Ordinul este foarte explicit si reguleaza in detaliu toate aspectele muncii in arhiva, dar a fost aprobat in anul 1996. Cunosc si Legea 16/1996 a Arhivelor Nationale, dar acea lege este un pic mai generala, nu prevede concret unele aspecte asa cum apar in acest Ordin 217/1996. Multumesc anticipat pentru raspuns.
Cum pe mine ma intereseaza perioada 2005-2015, solutia sugerata cred ca e buna. Din punct de vedere logic, stagiul de cotizare si vechimea in munca, daca totul a fost OK, trebuie sa se suprapuna. Mie din salar, lunar, angajatorul taia contributia pentru CAS, CASS, impozit etc. Ramane de vazut daca si platea. Dar metoda sugerata poate verifica eficient fara probleme, daca totul e OK. Multumesc pentru raspuns.
Multumesc pentru raspuns. Daca e asa, atunci e bine. Carnetul de munca il am.
Presupun, ma incadrez in categoria personal contractual. Postul am ocupat prin concurs. In Dispozitia de primar scrie "...angajat pe perioada nedeterminata", "...pentru ocuparea functiei in regim contractual pe postul de bibliotecar". Atunci cand m-am angajat nu stiam clar, si nu ma interesa care sunt prevederile legale, ce drepturi am, adica; trebuie sa primesc o copie dupa contractul individual de munca, contractul trebuie sa fie semnat de ambele parti etc. Cum in ultimul timp am avut ceva probleme la locul de munca, am sapat pe internet, am aflat unele informatii, am inteles unele concepte si sunt un pic ingrijorat. Normal, ar fi absurd sa lucrezi intr-o institutie publica si sa nu am contract individual de munca. Carnet de munca am avut, l-am primit inapoi acum ceva ani in urma. In rubrica unde scrie in baza carui document sunt angajat e scris numarul dispozitie de primar. Cum, inainte de a ma angaja pe postul actual, am mai lucrat si in alte institutii, acolo apare numarul contractului individual de munca. In acele institutii am primit o copie dupa contractul individual de munca. Le am in dosar acasa. De ce sunt ingrijorat; experienta m-a invatat, aproape totul e posibil. Daca in dosarul meu personal de angajare nu este, nu a fost facut, cineva a uitat sa faca, poate din rautate, poate din neglijenta, sau cine stie de ce, pot oare lucra si sa nu imi mearga ani de vechime pentru pensie?
Sau in cazul in care o sa fiu nevoit sa initiez o actiune in instanta, in baza carui document eu pot domonstra ca am fost angajat? Fisa postului semnata si decizia de primar pot fi documente valide? Le am, copia dupa contractul individual de munca nu am primit. Cum ziceam, pot rezolva simplu, ma duc si cer, si atunci pot vedea care e situatia. Dar cum nu vreau sa inflamez spiritele inainte de a ma informa, zeceam, prima data sa intreb.
Deci, in cazul in care nu a fost facut contractul individual de munca, asta inseamna automat ca nu o sa am vechime in munca?
Decizia de primar si fisa postului semnata pot constitui documente valide in cazul initierii unei actiunii in instanta cu problema pe conflict de munca?
Multumesc pentru raspuns!
Sunt angajat din anul 2005 pe un post din administratia publica locala. Am fost la ITM sa cer o copie dupa contractul individual de munca. Am primit raspunsul, in baza lor de data apar doar firmele comerciale private. Eu pot primi o copie doar la angajator (Primarie). Oare e asa? Din ce am inteles, angajatorul e obligat sa inregistreze contractul individual de munca la ITM. De ce ma intereseaza acest lucru. Nu am primit o copie la angajare. Nu imi amintesc sa fi semnat (poate am semnat dar am uitat). Am primit o copie dupa fisa postului semnata, si dispozitia de primar. Dispozitia de angajare pe o perioada nedeterminata pe postul care lucrez. Oare e posibil sa lucrez fara contract individual de munca si sa nu imi mearga ani pentru vechime? Solutia ar fi sa cer din secretariat o copie, dar cum situatia e un pic incordata cu secretarul, evit sa aprind focul care mocneste. De acea am fost la ITM, sperand ca acolo o sa primesc o copie.