avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 661 soluții astăzi
Forum Activitate mariuscox

Activitate mariuscox

Am o situatie pe care nu pot sa o lamuresc:
Firma R din Romania vinde catre cumparator firma B din Bulgaria o marfa pe care ulterior firma B o va vinde catre firma C din China. Contractul dintre firma R si firma B prevede ca firma R va face exportul si va livra marfa intr-un anumit port din China in conditia incoterms CFR China.
Astfel firma R face exportul catre China si intocmeste factura avand ca si cumparator firma B si ca notify party firma C.
In acest caz, factura trebuie declarata de catre firmele R si B ca fiind intracomunitara sau declarata de firma R ca si factura externa (de export)?
Daca trebuie declarata ca si intracomunitara, atunci firma R ar trebui sa aiba cod de TVA intracomunitar sau nu e obligatoriu?
Daca trebuie declarata ca si factura externa (de export), atunci firma B, care a primit factura, cum va trebui sa o declare?
Multumesc anticipat.

Sunt unic actionar la o societate de tip SRL in Romania si detin 40% dintr-o societate similara nou infiintata in Franta. Este legal ca, pe baza unui contract de imprumut, firma din Romania sa imprumute fara dobanda o anumita suma firmei din Franta, pentru ca aceasta din urma sa isi poata demara activitatea?
Multumesc.
Am si eu o intrebare.
Am o poprire pe salariu si pe toate conturile pe care le detin in banci.
In momentul in care a venit poprirea pe salariu, firma la care lucrez a inceput sa vireze 30% din salariul meu catre executor. Totusi, chiar daca vireaza aceasta suma lunar, daca restul de salariu mi-l vireaza mie in cont, banca unde am contul infiinteaza si ea la randul ei poprire pe inca o treime din banii primiti in cont. Este normal si legal acest lucru? Ce posibilitati as avea ca restul de doua treimi din salariu sa imi ajunga in cont fara a mi se mai lua alti bani? Sau singurele optiuni ar fi sa ii incasez cash sau in alt cont bancar (de exemplu al mamei mele)?
Multumesc.

Am urmatoarea situatie in cadrul firmei la care lucrez. Am solicitat si Directiei de Finante un punct de vedere, dar au fost foarte evazivi.
Societatea noastră are încheiate contracte de prestări servicii exploatare forestieră cu parteneri din Franța. Astfel, pentru anumite perioade de timp limitate, trebuie să delegăm în Franța o parte a personalului nostru, pentru a efectua aceste servicii. Menționăm că nu funcționăm ca agenți de muncă temporară și acești salariați nu sunt puși la dispoziția partenerilor francezi și nici nu realizează venituri de la acești parteneri, fiind și pe perioada delegării acolo aflați doar sub incidența contractului de muncă încheiat cu societatea noastră în România.
Față de această speță și ultimele reglementări apărute, am urmatoarele intrebari:
1. Pe perioada delegării în Franța, care este salariul minim brut lunar ("pe cartea de munca") pe care pe care trebuie să îl platim acestor angajați aflați în delegare? Se poate da salariul minim din Romania (1050 lei) sau trebuie dat echivalentul salariului minim din Franta (6450 lei, adica echivalentul a 1465 euro)?
2. Știm că societatea noastră are obligația de a asigura cheltuielile de transport, cazare și masă a angajaților aflați în delegare. În cazul transportului și al cazării, cheltuielile sunt suportate direct de către noi, în baza facturilor emise de diverse unități de cazare și a firmelor de transport. Având în vedere că lucrăm în zone izolate, nu se poate asigura masa la unități de alimentație publică, obținând astfel facturi sau bonuri fiscale, astfel că aceste cheltuieli cu masa trebuie cuprinse in indemnizatia de delegare. Astfel, este legal sa le acordam o indemnizatia de delegare (diurnă) de până la 87,5 euro/zi (adica până la maximul de 2,5 x diurna pentru instituțiile de stat), care să nu fie impozitată?
Pe scurt, unui angajat delegat o luna (30 de zile) în Franța, este legal să îi plătesc 1050 de lei salariu brut (777 lei net) și o diurnă de maxim 2625 euro (87,5 euro x 30 zile)?
Multumesc.