avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 521 soluții astăzi
Forum Activitate tatianagramada

Activitate tatianagramada

Buna ziua,
Vreau sa stiu daca pe un teren proprietate primariei municipale , inchiriat de la aceasta din urma, conform legii se poate construi un gratar si o gradena, mai precis un suport de sustinere flori urcatoare.
Doresc sa stiu care sunt articolele din lege care reglementeaza acest lucru, daca conform legii primariile au obligatia sa aprobe acest lucru la solicitarea chirasului si la ce taxe se expune chiriasul in condiile aprobarii.
Mentionez ca terenul ,pe care as dori sa ridic acest gratar si aceasta gradena , este proprietatea primariei municipale, dar in acelasi timp este cota parte dintr-in teren aflat in indiviziune -proprietate in intregime a primariei municipale- pentru care platesc chirie si impozit.De asemenea doresc sa stiu daca ceilalti vecini din curte au vreun drept de a se opune la obtinerea aprobarii de constructie pe portiunea pentru care eu platesc aceasta chirie si acest impozit.
V-as ruga de asemenea sa imi spuneti, in conditiile in care se poate face constructia, ce pasi ar trebui sa urmez pentru obtinerea aprobarii si ce acte sunt necesare.
Va multumesc.
MULTUMESC PENTRU RASPUNS.
1. Va rog sa imi spuneti daca un contribuabil care plateste prin contract de inchiriere chirie administratiei primariei locale mai este normal sa fie ( termenul este corect IMPOZIT) impozitat de catrea administratia fiscala locala (daca este normal ,pentru un teren care apartine primariei locale si careia ii platesc chirie , sa mai platesc si impozit-conform instiintarii ANAF- pentru acelasi teren)...Va rog , in cazul in care este asa, sa imi spuneti ce text de lege reglementeaza acest lucru si daca este normal ca in baza aceluiasi contract de inchiriere cu primaria locala sa platesc chirie si primariei locale si impozit la ANAF, avand in vedere ca proprietar este primaria locala.
Din cate stiu din lege, chiria este platita de utilizatorul final iar impozitul de catre proprietar...in cazul de fata este normal ca eu sa platesc si impozit si chirie , in baza aceluiasi document, pe aceeasi suprafata de teren? Adica sa fiu pusa la plata de doua ori pentru acelasi lucru?
In conditiile in care in documentul emis de administratia fiscla locala aceasta suma este intitulata IMPOZIT, ce calitate am eu fata de acest teren: de chirias sau de proprietar?
Daca sunt chirias de ce trebuie sa platesc si la administratia fiscala si la directia de patrimoniu local ;iar daca sunt proprietar-desi nu detin acte de proprietate care sa dea dreptul ANAF sa imi perceapa impozit-de ce pe nota de calcul este trecut drept impozit si de ce ar trebui sa il platesc atat timp cat nu il detin...
2. Taxa pentru timbru fiscal de 2 lei se mentiioneaza in OG 17/2015 si prin M.O. 540/20.07.2015 ca nu se mai plateste pentru nici un document fiscal solicitat la administratiile fiscale locale...totusi ma confrunt cu urmatoarea situatie: am solicitat un certificat fiscal pentru locuita pe care o detin si mi s-a cerut si un timbru fiscal in valoare de 2 lei...este normal?
3. De asemenea daca in documentele ANAF local eu figurez ca platesc impozit pe un teren aflat in jurul locuintei(conform instiintarii ANAF local) si pentru care platesc si primariei locale chirie este normal sa nu fie mentionat si in certificatul fiscal pe care l-am solicitat?

Va multumesc.