avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1291 soluții astăzi
Forum Activitate dmlDML2005

Activitate dmlDML2005

Buna ziua,

Aceasta intrebare mi-am pus si eu deoarece in 2014 si 2015 cand am intrebat la ANAF ce declaratii trebuiesc depuse obligatoriu pentru PFA, CAS (declaratia 600) nu era in lista.
Dupa ce am primit acea instintare am mers si la sediul pentru persoane juridice si mi s-a explicat ca era obligatorie depunerea/plata.

Cu stima
Buna ziua,

Multumesc pentru raspuns.

In legatura cu penalizarile, ce inseamna ca pentru perioada respectiva nu am platit contributiipentru asigurari sociale?

Nu am depus acele declaratii 600 pentru 2014 si 2015 si prin urmare nici nu am primit decizii de impunere pe acestea.

Din raspuns inteleg ca voi plati si penalizari. La cat se ridica sau cum se calculeaza aceste penalizari?

Cu stima.
Buna ziua,
Am primit ieri de la ANAF o notificare privind nedepunerea in termen a declaratiei privind venitul asigurat la sistemul public de pensii pentru 2014 si 2015. Se pare ca o mare parte de PFA-uri au primit astfel de notificari.
Doamnele de la ANAF mi-au comunicat ca dansele stiau ca nu era obligatorie depunerea dar ca se pare ca era. Am cautat legile si "se pare ca era".
Prin urmare am depus declaratiile respective dupa ce in prealabil am cautat formularul corect pe internet deoarece nu exista la ANAF - se pare ca sunt si ei luati prin surprindere. De ce? nu stiu.

Acum din cate inteleg voi plati dobanzi penalizatoare si sanctiuni. De ce? pentru ca am fost indus in eroare chiar de angajatii ANAF, la fel ca cele zeci de persoane pe care le-am vazut astazi cu aceeasi problema.
Stiu, nestiinta nu este o scuza si se plateste.

Intrebara mea este la cat se ridica sanctiunile si dobanzile penalizatoare?

Va multumesc,
Cu stima
Buna ziua,

Va multumesc mult pentru raspuns. A inceput sa se faca un pic lumina in aceasta incalcire de cuvinte dintr-un articol de lege facut, impresia mea, la repezeala.

Desi raspunsurile sunt foarte clare, ceea ce imi este foarte neclar este cum ar trebui in acest caz sa completez anexa ITL-001 Model 2016.

Aici este un link pentru a vedea cum arata acest document : [ link extern ]
Nu este important ce antet are (in acest caz Targu Jiu) pentru ca continutul este acelasi.

Sa explic exact ce se intampla :
- pe pagina2, la punctul V, deoarece este vorba de spatiu delimitat ar trebui sa completez suprafata utilizata, insa camerele nu sunt specificate si nici suprafata;
De asemenea nu am o evaluare facuta in ultimii 5 ani, deci nu pot bifa nici a), nici b) si nici c), asadar conform nota, completez olograf ca "utilizez cladirea in scop nerezedential" ceea ce nu ar fi adevarat, deoarece sunt doar 2 camere ca sedii sociale nu cladirea in sine.

- ajung din cauza confuziei la punctul VI care precizeaza ca daca suprafetele sunt delimitate trebuiesc completate punctele IV (acesata se refera la imobil in sine) si V. Dupa cum vedem ma invart in cerc.

- la punctul VII as putea in fine sa bifez a) si anume ca la adresa postala exista un domiciliu fiscal dar ca nu desfasoara activitate economica - super imi zic, dar surpriza, punctul VII se refera doar la cladirile mixte cu suprafete ce nu pot fi delimitate.

In concluzie, formularul pare sa NU poata fi completat daca ne aflat in situatia mea : mixt, sediu social cu suprafeta delimitata si fara activitate economica.

M-as bucura foarte tare sa am un raspuns la cum se completeaza aceasta anexa si sunt convins ca in situatia mea sunt foarte multe persoane.

Cu stima,
Marius D.
Buna ziua,

Intrebarea mea este relativ la impozitul pe cladiri in cazul existentei la adresa respectiva a unui sediu social de PFA/firma pentru anul 2016.

Eu si sotia suntem PFA avand sediul social in apartamentul in care locuim, proprietate personala, avand contracte de comodat.
Fiecare are ca sediu, o camera (camera 1 si respectiv camera 2) fara a se specifica exact care camere si ce suprafata.
PFA-urile sunt la norma de venit si prin urmare nu deducem cheltuielile.

Activitatea o desfasuram preponderent la sediul clientilor (asa cum se specifica si in contracte) dar in mica masura si acasa, adica la sediul social.
In general lucram de acasa maximum 3-4 zile pe luna acasa, restul la sediul clientilor.

Pe langa declaratia ITL 001 Model 2016, ce acte ar mai trebui depuse la directia generala de impozite si taxe?
Din pacata nu pot atasa acest document dar poate fi usor gasit pe internet.

Cum trebuie completat aceasta declaratie in situatia data?
- se considera ca imobilul are destinatie mixta sau rezidentiala?
- suprafetele pot fi declarate ca fiind delimitate sau ne-delimitate? (a se vedea referirea la camera1 si camera2 sedii sociale).
- se considera ca se desfasoara activitate economica la sediul social sau nu?
- daca se considera ca se desfasoara activitate economica, este absolut necesara evaluarea autorizata a imobilului? care de altfel costa 300-400 de ron, adica mai mult decat impozitul poate.

Sper ca raspunsul sa ajute persoanele aflate in aceeasi situatie.

Legea nu este foarte clara, cel putin pentru o persoana care lucreaza in alt domeniu decat cel juridic, iar cei de la administratia financiara nu au fost capabili sa imi raspunda pana acum.

Raspunsul celor de la administratia financiara a fost in mare "puneti asa cum considerati, este o declaratie pe propria raspundere".

Cu stima,
Marius D.