avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 958 soluții astăzi
Forum Activitate Ionut198x

Activitate Ionut198x

Răspuns la discuția Contract captiv
Materia este optionala in sensul ca alegi ce materie sa fie din mai multe optiuni, nu are treaba cu promovarea ei.
Poti avea 8 materii in semestru, dar una optionala, adica aleg studentii ce studiaza din mai multe. Nu inseamna ca a 8-a materie nu e nevoie a fi promovata.
Tot in contract scrie (sau ar trebui) ca pentru inscrierea la sustinerea licentei trebuie promovate toate materiile.
Taxa de restanta nu reprezinta taxa pentru a promova materia, ci taxa pentru re-examinare.
Aici a fost o decizie: sa il servim in continuare, sau sa incetam orice colaborare pe motiv ca nu avem un contract cu el, desi colaboram de ceva vreme.

Modificarea s-a intamplat in felul urmator: colega de la vanzari i-a trimis actul aditional prin posta cu 30 de zile inainte de expirarea contractului prin care il anuntam despre modificarea prestatorului de servicii si posibilitatea sa refuze aceasta modificare daca nu este de acord.
Pentru ca nu a raspuns, a ramas uitat in sistem ca si client.
Cu 10 zile inainte de data expirarii serviciului, sistemul i-a emis automat o factura proforma de reinoire in care apare noua firma, datele acesteia si contul bancar.
Clientul a platit in contul firmei fara sa mai trimita si actul aditional semnat.
A refuzat in continuare sa semneze acel act aditional cu motivarea de mai sus.
De scos din lista de clienti, nu putem momentan, pentru ca in urma platii suntem obligati sa prestam serviciul in continuare.

Nu inteleg ce urmareste si ce riscam noi ca firma.
Nu a dat un motiv clar. A zis ca "pur si simplu nu vrea sa semneze, drept urmare nu ne da INCA acordul lui despre modificarile din contract, va mai analiza si va semna la un moment dat", dar plateste in contul noii firme si nu exista intreruperi de serviciu (pentru ca a platit), degradari, reclamatii, etc.

Putem considera acordul lui tacit?
Buna ziua.

Firma care presta servicii catre un client, a fost suspendata, si a fost deschisa o a doua firma care a preluat toate contractele. Practic, suntem aceiasi oameni, aceleasi servicii, aceleasi tarife, etc, doar firma s-a schimbat.

Am intocmit acte aditionale la contractele in curs in care s-a schimbat furnizorul de servicii si le-am trimis clientilor.
Avem un client care, desi a platit toate facturile primite de la sistemul nostru, refuza sa semneze acel act aditional.

Prin act aditional s-a schimbat doar furnizorul si nimic altceva.

Am putea sa suspedam serviciile pe motiv de suspendare activitate a firmei 1, dar clientul a platit toate facturile emise de sistem.

E poveste de un an jumate.

Se poate lega cineva de la ANAF de acel act aditional nesemnat?
Poate clientul intr-o buna zi sa nu mai plateasca nimic, pe motiv ca nu avem contract cu el? In acest caz suspendam serviciile, dar contractul e pe firma veche in care este stipulat ce se intampla in caz de suspendare activitate cu obligativitatea prestarii serviciilor pentru care s-a platit deja. Totusi ultimele plati s-au facut pe firma noua.

Chiar nu inteleg de ce refuza sa semneze acel act aditional si totusi ramane clientul nostru. E un paradox.
Răspuns la discuția ABUZ Telekom Romania
De cele 4 numere pe care le-ati folosit numai pentru convorbiri, nu pot sa va spun mare lucru. Nu sunt avocat si nu avem toate detaliile cu privire la ele nici motivul operatorului.

Deci, discutam numai de cele doua care au fost folosite non-stop.

"Nelimitat" se refera la lipsa unor limite atata timp cat folositi acel serviciu corect, fapt ce reiese din termenii si conditiile de pe ambalajul cartelei si pe care le-ati acceptat prin deschiderea acestuia. Daca pe ambalaj nu scrie asa ceva (cel mai probabil), atunci pe ambalaj este precizata o adresa web cu termenii si conditiile de utilizare a cartelei, iar acolo trebuie sa fie detaliat. In reclame, scrie la final: "detalii complete pe www.telekom.ro", si trebuie sa cauti pe site termenii si conditiile prepaid.

Si am gasit:
[ link extern ]

La pct. 9.3. scrie ca nu vei permite altcuiva sa foloseasca serviciul tau. In mod normal, nu au cum sa-si dea seama de ceea ce faci cu el, dar daca spui ca ziua ai vorbit tu si noaptea altcineva, astfel a reiesit 24 de ore de convorbiri in continuu, atunci incalci acest punct.

Iar la articolul 10.1, alineat ix, scrie ca daca folosesti "in alte scopuri decat cele pentru care au fost oferite Utilizatorului in calitate de utilizator final" dar si, conform art. 10.1 alineat xi, "in orice alt caz in care actiunile sau inactiunile Utilizatorului pot determina un risc pentru Telekom Romania Mobile". Iar riscul este ca le incarci lor factura catre alte retele, lasand telefoanele non-stop conectate.

Pare ca le iau apararea, dar asta scrie in termenii si conditiile lor, asa ca nu cred ca vei avea castig.
Si nu uita, pentru ei e o afacere si fac tot posibilul sa castige din ea, asa ca vor aplica tot felul de trucuri de marketing.
Răspuns la discuția ABUZ Telekom Romania
Lau179 a scris:

Termenul de nelimitat este sinonim cu infinit

Nelimitat este sinonim cu infinit intr-un cadru larg, dar cei doi termeni nu sunt identici, au doar puncte comune.
Nelimitat=Care nu are limite; imens, nemăsurat.
Infinit=Care nu are margini, limite; nesfârșit, nemărginit, nemăsurat

Nelimitat (cel putin in cazul asta) se refera la lipsa unor limite, poate infinit poate nu, pe cand infinit este un numar foarte foarte foarte mare...si peste... E complicata rau teoria infinitului, mai bine ramanem la nelimitat.

In cazul nostru nu ne intereseaza de tariful de interconectare sau orice alta intelegere dintre operatori.

Atunci cand ai cumparat cartela cu minute nelimitate in orice retea, nu ai fost limitat la numarul de minute de convorbiri. Cand dadeai interogare minute ramase nu iti afisa o limita, si nici nu ai fost restrictionat in a suna, pana sa constate abuzul. Deci ai primit minute nelimitate. Totusi, pe ambalajul cartelei scrie despre termenii si conditiile serviciului, cu care ai fost de acord atunci cand ai desfacut ambalajul (daca scrie asta pe ambalaj).

Daca nu scrie pe ambalaj ce intelege operatorul prin nelimitat, tot in termenii si conditiile de pe ambalaj, scrie si de niste termeni si conditii de pe site-ul operatorului, pe care daca le citesti, vei vedea ce intelege operatorul prin minute nelimitate. Si cu acesti termeni si conditii ai fost de acord, atunci cand ai desfacut ambalajul, conform cu ceea ce scrie pe ambalaj. Daca nu scrie, atunci te poti lega de asta si sa-i actionezi in instanta, altfel e o cauza aproape pierduta.

Concret: in cazul asta, nelimitat inseamna ca poti vorbi oricat doresti, atata timp cat folosesti serviciile in scopuri personale, nu business, si nu faci abuz.

Iar ceea ce este considerat abuz, difera de la operator la operator. Pentru rds, inseamna peste 3000 de minute, pentru altul poate 5000, sau daca e abonament de 29EUR (de tip business) poate sa insemne 10 000 de minute. Ei considera ca pentru uz personal nu are cum sa se depaseasca un numar de minute numai in alte retele, apeluri plecand numai de la tine spre ei si invers deloc. In medie un utilizator va vorbi un numar de minute intr-o retea, si va primi apeluri asemanatoare ca durata din acea retea, astfel ca se compenseaza cu acel tarif de interconectare. Dar nu despre asta e vorba.

Daca faci conferinta cu 5 prieteni din alte retele, si depasesti numarul de minute considerate abuz conform pachetului tau, nu ti se suspenda automat serviciul, dar va studia cineva comportamentul tau si va actiona in cazul in care constata abuz. Daca totusi se constata ca nu ai facut abuz, e posibil sa nu se intample nimic, oricum au fost sau vor fi luni cand vei vorbi putin si astfel se compenseaza. Plus ca in "personal use" se mai compenseaza si cu apelurile pe care le primesti.

In cazul tau, ei pot demonstra foarte usor ca este vorba de un abuz, pentru ai vorbit cateva zile in continuu cu acelasi numar, apeluri initiate de tine, in conditiile in care operatorul in care este activat al doilea numar are o oferta prin care castigi ceva daca faci lucrul asta. Ori serviciul ti s-a oferit pentru a vorbi in scopuri personale si ai si fost de acord cu asta. Deci, ai facut abuz.

Telefoanele, din cate stiu/cred, sunt inregistrate automat. Dar personalul operatorilor nu au acces la astfel de informatii, decat de la un anumit nivel in sus si in cazuri speciale. In schimb se pot verifica usor numerele de destinatie si durata apelului. In cazul tau se va observa ceva de genul o singura destinatie in alta retea si mii/zeci de mii de minute vorbite. E imposibil pentru un utilizator obisnuit sa vorbeasca atat.

Cu numerele pentru care nu ai facut abuz, e de discutat, cred ca nu avem toate detaliile. Oricum, cred ca te lupti cu morile de vant. Operatorii de telefonie, de obicei, au un etaj sau doua cu avocati si juristi care le scriu termenii si conditiile. Deci, e posibil sa le fi incalcat in vre-un fel si sa scoata articolul X din termeni si conditii, cu care ai fost de acord, si sa se apere cu el. Daca le foloseai serviciile in mod corect, nu ajungeai la asta.

Este posibil ca o instanta sa-ti dea totusi castig de cauza. Chiar sunt curios cum o sa se termine. Tine-ne la curent, te rog.

Succes.