Firma care presta servicii catre un client, a fost suspendata, si a fost deschisa o a doua firma care a preluat toate contractele. Practic, suntem aceiasi oameni, aceleasi servicii, aceleasi tarife, etc, doar firma s-a schimbat.
Am intocmit acte aditionale la contractele in curs in care s-a schimbat furnizorul de servicii si le-am trimis clientilor.
Avem un client care, desi a platit toate facturile primite de la sistemul nostru, refuza sa semneze acel act aditional.
Prin act aditional s-a schimbat doar furnizorul si nimic altceva.
Am putea sa suspedam serviciile pe motiv de suspendare activitate a firmei 1, dar clientul a platit toate facturile emise de sistem.
E poveste de un an jumate.
Se poate lega cineva de la ANAF de acel act aditional nesemnat?
Poate clientul intr-o buna zi sa nu mai plateasca nimic, pe motiv ca nu avem contract cu el? In acest caz suspendam serviciile, dar contractul e pe firma veche in care este stipulat ce se intampla in caz de suspendare activitate cu obligativitatea prestarii serviciilor pentru care s-a platit deja. Totusi ultimele plati s-au facut pe firma noua.
Chiar nu inteleg de ce refuza sa semneze acel act aditional si totusi ramane clientul nostru. E un paradox.
Nu a dat un motiv clar. A zis ca "pur si simplu nu vrea sa semneze, drept urmare nu ne da INCA acordul lui despre modificarile din contract, va mai analiza si va semna la un moment dat", dar plateste in contul noii firme si nu exista intreruperi de serviciu (pentru ca a platit), degradari, reclamatii, etc.
Aici a fost o decizie: sa il servim in continuare, sau sa incetam orice colaborare pe motiv ca nu avem un contract cu el, desi colaboram de ceva vreme.
Modificarea s-a intamplat in felul urmator: colega de la vanzari i-a trimis actul aditional prin posta cu 30 de zile inainte de expirarea contractului prin care il anuntam despre modificarea prestatorului de servicii si posibilitatea sa refuze aceasta modificare daca nu este de acord.
Pentru ca nu a raspuns, a ramas uitat in sistem ca si client.
Cu 10 zile inainte de data expirarii serviciului, sistemul i-a emis automat o factura proforma de reinoire in care apare noua firma, datele acesteia si contul bancar.
Clientul a platit in contul firmei fara sa mai trimita si actul aditional semnat.
A refuzat in continuare sa semneze acel act aditional cu motivarea de mai sus.
De scos din lista de clienti, nu putem momentan, pentru ca in urma platii suntem obligati sa prestam serviciul in continuare.
Nu inteleg ce urmareste si ce riscam noi ca firma.
Inserati și dvs ca factura tine loc de contract și ca prin acceptarea ei, clientul se obliga la plata acesteia. Dvs ati prestat un serviciu, omul consuma, trebuie sa plătească.
Dacă întârzie cu plata, îl mai presați atunci sub amenințarea suspendării.
Oricum, ANAF ul nu are nicio treaba cu adiționalul dvs.