avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1044 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Problema cu un client care dupa prestarea unui ...
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Problema cu un client care dupa prestarea unui serviciu isi vrea returnat avansul

Pe scurt, reprezint o firma de prestare servicii it, mai precis mentenanta si dezvoltare soft. Un client imi solicita dezvoltarea unui soft complex (ERP) pt gestiunea intregii afaceri de la resurse umane pana la activitate si contabilitate.
S-a intamplat o discutie pe marginea softului, s-au trasat niste repere si am inceput.
Am trimis draftul de contract in iulie, urmatoarea zi urmand sa il semnam incasez avansul pt lucrare.

Am ajuns la sediul clientului (ziua semnarii) si pe motiv ca nu exista timp, dar startul trebuie sa fie facut mi se achita avansul conform facturii pregatite de avans pe care este trecut "Dezvoltare soft cf. contract din data (respectiva zi)" anticipand seriozitatea nu am vazut nici o problema si am dat start lucrarii.

Lucrarea s-a intins peste termenele (eram in 15 sept.) stipulate in contractul draft (1 sept.) care trebuia sa fie semnat, depasind si finalul cat si facilitatile care trebuiau sa fie cuprinse de pret, moment in care am solicitat din nou finalizarea procedurilor legale ale colaborarii (semnarea contractului).

Pentru aceasta dezvoltare clientul meu achizitionase si echipamente specifice (server si alte echipamente de retea), pe care in acest interval a rulat si testat aplicatia care noi o dezvoltam, si pentru care zilnic veneau solicitari noi si modificari din partea acestuia solutionate de mine si subcontractorii mei.

La redeschiderea subiectului cu contractul clientul a refuzat sa mai continue dezvoltarea aplicatiei (dupa 2 luni de munca) si doreste sa rezilieze si contractul de mentenanta it care se desfasura si isi vrea si avansul inapoi de pe aplciatia la care se muncise aproximativ 2 luni si nu se semnase contractul pe motiv ca nu a existat timp.
Din punctul meu de vedere clientul dorea sa obtina cat mai multe facilitati ale aplicatiei in aceeasi suma pe care o negociasem initial.

Au trecut 2 luni de la stoparea dezvoltarii aplicatiei si rezilierea contractului de mentenanta, si inca nu i-am returnat avnasul si nu mi se pare normal sa il returnez atat timp cat serviciul a fost prestat, au existat cheltuieli si timp pierdut pt acest client.

Va rog, daca este posibil sa imi dati un sfat cum pot rezolva corect si amiabil aceasta problema
Multumesc anticipat.
Ultima modificare: Marți, 3 Noiembrie 2009
ssnk, utilizator
Cel mai recent răspuns: Intelepth , utilizator 13:12, 8 Decembrie 2009
Cam greu in astfel de situatii sa existe calea amiabila si corecta. Am inteles ca nu a fost si nici nu se doreste semnarea unui contract. Intr-o astfel de situatie, dupa indelungi discutii, am ajuns la semnarea unei fise de servicii efectuate acceptate pentru plata efectuata. Cam atat din experienta mea, sau cereti-mi detalii si vi le voi da. Succes!
Adica, sa incerc sa realizez un raport pentru ceea ce s-a dezvoltat, care sa fie cuantificat in suma care corespunde avansului.
Solutia ar fi sa fac utile clientului niste subrutine din aplicatie care pot fi utilizate ..ex: program de facturare si gestiune furnizori...
Este greu sa port o asemenea discutie ..dar sa ajung la consensul asta.
Adica colaborarea mea cu clientul nu este valida fara acel contract, cine este in culpa pentru emiterea acelei facturi ? eu ? sau eu si clientul ... pentru ca si clientul a acceptat si achitat cu numerar .
Din punctul meu de vedere, nu trebuie sa-i returnati nimic intrucat, banuiesc ca ati primit avansul avand ca suport o factura in care sunt descrise serviciile prestate.
Pur si simplu nu aveti de facut nimic.
Pentru viitor este bine sa nu incepeti executarea niciunei activitati pana nu veti fi semnat un contract in care sa stipulati ca avansul se va retine cu titlu de daune daca acesta inceteaza din culpa beneficiarului.
Colaborarea este partial valida prin faptul ca a acceptat plata facturii considerand o datorie certa , lichida si exigibila, dar ati facut referire pe acea factura-document la un contract nesemnat deci nevalidat si din aceasta cauza eu am gasit calea recunoasterii lucrului facut in atare situatie. Pericolul ar fi ca sa va ceara suma-retur in instanta daca costurile unui proces ii convin fata de suma pretinsa.
Da, pe factura este trecut Servicii dezvoltare software cf. contract din data (data facturarii) care trebuia sa coincida si cu semnarea contractului.

Este o lectie invatata acum, indiferent cat de bine merge colaborarea anterioara, poate exista un risc. Clauza cu avansul pe care ati mentionat-o va fi obligatorie in urmatoarele contracte. Va multumesc

Alte discuții în legătură

Recomandare forma de organizare juridica dezvoltare software corneliubogdan corneliubogdan Buna ziua, Sunt programator angajat cu contract, normal intreaga, perioada nedeterminata si cu clauza de fidelitate care specifica faptul ca pe perioada ... (vezi toată discuția)
Salutare. am o problema destul de stresanta cu un client din ... Dragus Dragus Salutare. Am o problema destul de stresanta cu un client din Germania. Clientul este roman dar are o firma de transport in Germania căreia i-am prestat ... (vezi toată discuția)
Facturi platite fara contract Tomita Alexandru Tomita Alexandru Distinsi domni/doamne, Imi permit sa va adresez o intrebare in speranta ca ma puteti ajuta. In anul 2007 am demarat un parteneriat (eu fiind PFA) cu o ... (vezi toată discuția)