Ma scuzati, dar chiar ca ne invartim ca blonda la sensul giratoriu. Logic ca sunt 2 lucruri distincte, ...stim cu toti cum se repartizeaza cheltuielile, luam legea facem calculele , gata. Cititi va rog cu atentie punctul meu de vedere, omiteti cu buna stiinta faptul ca NU se duce nimeni in fiecare luna la Rebu sa modifice nr de pers din contract. Exemplu, ma scuzati de plagiat:
- contractul este facut pentru 60 de pers, pleaca 10 intr-o luna raman 50 , aritmetica simpla de clasa I , cota celor 10 plecati se imparte in mod egal celor 50 ramasi. [fragment sters din cauza de atac la persoana]
...Respectand legea, ajungi la problema expusa de mine vis a vis de ridicarea gunoiului si femeia de servici. In cazul expus de dvs(Adriantot) persoana care are ap gol plateste femeia de serv mai mult decat cel care face mizerie si sunt 7 pers in ap. Unde este corectitudinea. Nu-mi este greu nici sa respect si nici sa inteleg legea. Printez legea o pun la avizier si gata, dar nu-i corect, nici etic , nici moral fata de cetateanul care are apartamentul gol si nici de cei care-i „plateste” gunoiul cand este el plecat.
Si uite asa ne invartim ca blonda la sensul giratoriu...pardon, sunt blonda :sorry:
stim cu totii aceste aspecte, insa curatenia, respectiv femeia de serv , in general este trecuta la cheltuieli pe pers , nu este corect sa fie trecuta la cota indiviza parte, asa cum spuneti mai sus: intr-un ap cu 3 cam poate locui o peroana si intr-o garsoniera 5 persoane . si daca intr-un bloc raman aproximativ jumatate de apartamente goale, cine plateste gunoiul, ca art 34 spune „Cheltuielile care sunt determinate de numărul persoanelor care locuiesc în condominiu şi nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de măsură se repartizează proporţional cu numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire în luna pentru care se calculează lista de plată„ Ma repet, la rebu nu poti schimba nr de locatari existenti in fiecare luna, deci pledez pentru 1 persoana cel putin in ce priveste femeia de serv si gunoiul. cred ca legiuitorul locuia la casa si nu stia ce presupune traiul la bloc.
Unde este prevazut 0 persoane, in cazul in care ap ramane gol ?
S-au adresat, am avut process verbal cu hotararea Adunarii generale semnata de 23 ap din 30 existente si 25 prezente la sedinta, nu asta este problema. Dar legea ar trebui schimbata si adaptata nevoilor pentru a pastra un echilibru .
Din punctul meu de vedere, toate asociatiile de proprietari ar trebui sa aiba acelasi mod de calcul, exceptie facand situatiile in care legea permite Adunarii Generale sa hotarasca. Este normal sa nu platesti lumina pe scara cand ap este gol, insa femeia de serv si gunoiul creeaza probleme tuturor si celor ramasi si celor plecati din apartament si nu am vazut in lege prevazut clar acest aspect. 99% dintre asociatii practica varianta cu 1 persoana trecuta la intretinere , tocmai din cauza acestor cheltuieli. DA gunoiul, lumina pe scara, curatenia, gazele sunt cheltuieli / persoana, dar dupa cum spuneam nu poti modifica nr de perssoane la rebu in fiecare luna, iar curatenia nu se face doar pe scara in fata usii tale, exista spatiu verde, aleea din fata blocului , subsol. Nu-i atat de simplu ca la tv ca nu se face strangerea gunoiului virtual sau prin cablu, probabil ca de aici si solutia cu 1 persoana la intretinere chiar daca sunt 0. La 30 de aprtamente daca treci 0 pers la 5 dintre ele, deja costurile se majoreaza estul de mult pentru celelalte 25 si cam acesta este cazul nostru, ca desi chltuielile sunt /persoana, exista un singur contract cu un nr de persoane, modificand nr de persoane de la 60 la 50 intr-o luna nu este tocmai bine pentru cei care platesc.
Am citit pe forum nemultumirile locatarilor cu privire la calculul cotelor de intretinere cand ap este gol. Adunarea Generala poate lua o hot in acest sens. dar pana atunci si eu ma confrunt cu aceasta problema si v-as raspunde cu o intrebare:Daca ati locui la casa, plecati 1 an din tara, reziliati contractul cu REbu, enel, tv etc? Banuiesc ca nu.Daca administratorul , atat de blamat de dvs, trece 0 la persoane, cel putin la gunoi si curatenie, vecinii ramasi platesc si cota dvs, daca se intampla sa fie vreo 4-5 apartamente goale , atunci cota celorlati creste, ca nu poti merge in fiecare luna la rebu sa modifici nr de persoane din contract, deasemeni, femeia de servici matura, indiferent daca tu esti sau nu acasa. Normal ar fi ca aceste cheltuieli sa fie platite ca nu-ti iei si apartamentul cu tine. Ii tratam pe administratori ca pe niste tirani, hoti si comunisti, asa parca am vazut aici, de fapt acesta ne reprezinta pe noi ca asociatiei. Ar trebui a fim o comunitate si sa gasim cea mai buna solutie, avem pereti si spatii comune avem datorii comune. Eu propun ca toti nemultumitii sa ia locul administratorului un an si sa rezolve problemele
#-o . Asa toata lumea va fi multumita!#-o