avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 554 soluții astăzi
Forum Activitate deida

Activitate deida

Intreb ca si comerciant, am citit-o si rascitit-o, asa am inteles si eu, dar, din pacate, ANPC sustine cu totul altceva... s-au legat de alin. 2 al art. 13. A fost vorba de o vanzare on-line, coletul a plecat prin posta cu plata ramburs si au sustinut sus si tare ca trebuia sa accept returul in acelasi SISTEM DE PLATA folosit la tranzactia initiala, adica ramburs, si trebuia sa il accept si daca clientul a folosit alta metoda de transport, respectiv o firma de curierat, listata intr-adevar pe site ca si varianta de transport.
Din pacate, in 99% din cazuri vanzarea se face catre persoane fizice si ati intuit bine, produsele se asambleaza si se revand ca bijuterii handmade. Am pus intrebarea deoarece in urma unui control de la ANPC, pe cu totul alta tema, dar daca tot au venit s-au legat si de altceva, mi s-a pus in vedere ca sunt obligata sa acord garantii pentru aceste produse. Produsele sunt fabricate din metale comune (fier, alama, cupru, aliaje metalice), preturile sunt ca atare.
In cazul unui retur de produs achizitionat on-line exista obligatia legala a vanzatorului sa achite pe loc prin ramburs contravaloarea produsului returnat fara sa mai astepte cele 14 zile prevazute in OUG39/2014?
Va rog sa imi spuneti daca o societate care comercializeaza on-line parti componente din metale comune (fier, alama, aliaje metalice) pentru realizarea de bijuterii fantezie (mai bine zis gablonturi) este obligata sa acorde garantie pentru acestea si, daca da, care ar fi acest termen? Mentionez, nu stiu daca are importanta, ca societatea nu beneficiaza de garantie din partea furnizorului si ca aceste accesorii sunt extrem de ieftine, preturile incep de la 0.02 lei/bucata.
Multumesc in avans!