avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 824 soluții astăzi
Forum Activitate drandreidi

Activitate drandreidi

Revin cu un update: nu s-a taiat nici coltul si nici nu s-a retinut actul propriu-zis, ci doar a fost anulat verbal actul de identitate.
Am incercat si la alte servicii de evidenta a persoanelor din alte localitati limitrofe si raspunsul a fost tot negativ (unii au invocat motivele mentionate anterior, altii pur si simplu imposibilitatea depunerii dosarului la alt serviciu decat cel de domiciliu). Pana la urma, l-am depus in localitatea de domiciliu.
Din pacate, cei de la evidenta persoanelor mi-au spus sec ca ei nu emit vreo adeverinta din care sa rezulte ca buletinul este la preschimbat si ca nu exista vreun temei legal in acest sens. Din fericire, pentru controlorul de bilete a fost suficienta anexarea la procura notariala a certificatului de casatorie in original, avand in vedere ca CNP-ul persoanei care si-a schimbat buletinul a ramas acelasi. Nu stiu, insa, in ce masura valabilitatea procurii notariale se prelungeste sau nu dupa obtinerea noului act de identitate, cu un alt nume, dar, totusi, cu acelasi CNP.
Buna ziua.

Exista posibilitatea ca sotul/sotia unui PFI (profesie liberala) sa devina coasigurat al acestuia? Daca acest lucru este posibil, ce documente trebuie depuse de catre contribuabilul PFI la ANAF in acest sens? Eu stiu de: copie dupa certificat casatorie, declaratiile pe proprie raspundere ale contribuabilului, respectiv ale coasiguratului, dar banuiesc ca trebuie si mentionat coasiguratul intr-o declaratie specifica.

Multumesc.
Multumesc mult pentru raspunsul dvs. Cele expuse de dvs. mi-au fost confirmate personal la ghiseul de informatii de la starea civila.
Va multumesc din nou pentru raspunsul dvs. foarte prompt si mai mult decat complet.

Sper ca nu este necesara o copie legalizata dupa cartea veche de identitate, ci doar o copie simpla. Oricum, din documentarea mea fugitiva, am inteles ca emiterea unor astfel de copii legalizate dupa cartile de identitate nu ar fi justa si ca, in contextul acestei controverse, exista anumite birouri notariale care prefera nu-si dea acordul pentru asa ceva.
Va multumesc foarte mult pentru raspunsul prompt si complet al dvs. Pacat ca nici pe site-urile starilor civile din diferite judete/orase si nici in codul civil nu scrie despre situatia cand ambii soti sunt in alta localitate, ci doar despre: "În cazul în care unul dintre viitorii soţi nu se află în localitatea unde urmează a se încheia căsătorie, el poate face declaraţia de căsătorie la primăria localităţii de domiciliu sau de reşedinţă, care o va transmite, în termen de 48 de ore, la primăria localităţii unde urmează a se încheia căsătoria.".

Toate cele expuse de dvs. mai sus ne-au fost confirmate personal la ghiseul de informatii de la starea civila. De asemenea, este important de stiut daca serviciul postal cu care lucreaza primaria respectiva este de incredere, intrucat la primaria la care am fost eu mi s-a spus ca nu se lucreaza cu posta militara, ci cu un operator privat si ca, in majoritatea cazurilor, s-a intamplat ca acest operator sa livreze dosarele cu intarziere de chiar pana la 30 de zile. Nu stiu in ce masura sunt adevarate sau nu astfel de informatii, insa, pentru linistea noastra, vom incerca la primaria altei localitati din apropiere.
Buna ziua.

La depunerea dosarului cu acte pentru starea civila, se retin sau nu cartile de identitate ale solicitantilor sau doar se anuleaza cartea de identitate a solicitantului care opteaza pentru schimbarea numelui? In caz afirmativ, cu ce documente se va efectua legitimarea in lipsa cartii de identitate pana la eliberarea noii carti de identitate?

Multumesc.
Buna ziua.

Se poate efectua depunerea dosarului cu acte pentru starea civila la o alta primarie fata de localitatea de domiciliu, in vederea casatoriei in localitatea de domiciliu?

Cazul concret se refera la imposibilitatea prezentarii in localitatea de domiciliu, cu 10 zile inainte de data aleasa pentru oficierea casatoriei, pentru a depune personal dosarul cu acte la primaria respectiva.

In caz afirmativ, termenul de 10 zile ramane valabil sau se prelungeste? Motivele prelungirii ar putea fi legate de formalitatile de transmiterea (de exemplu: expedierea prin posta) actelor de la primaria de resedinta la primaria de domiciliu, insa acestea nu ar trebui sa depaseasca termenul de 14 zile al valabilitatii certificatelor medicale privind starea sanatatii.

Multumesc.
Buna ziua.

Cu ce documente se realizeaza legitimarea in fata organelor corespunzatoare pe perioada lipsei cartii de identitate din diverse motive (preschimbare in urma expirarii sau schimbarii numelui dupa casatorie, pierdere, retinerea la dosarul cu acte pentru starea civila etc.)?

Cazul concret se refera la necesitatea legitimarii in fata controlorului de bilete CFR, pe perioada preschimbarii cartii de identitate in urma schimbarii numelui dupa casatorie (cuprinsa intre data retinerii sale la dosarul cu acte pentru starea civila si data eliberarii noii carti de identitate), in cazul utilizarii biletelor gratuite de calatorie CFR pentru veterani de razboi in calitate de persoana mandatata prin procura notariala (in care apar datele din cartea de identitate respectiva).

Multumesc.