Buna ziua,
Incepand cu sfarsitul lunii septembrie am deschis un PFI ca si asistent medcal pentru o colaborare cu un centru de permanenta. As dori mai multe lamuriri in ceea ce priveste aceasta activitate:
1. activitatea o desfasor in alta localitate decat cea de resedinta/sediu, respectiv la aproximativ 30 de km si consta in ture de 12 ore de noapte, respectiv ture de 24 de ore sambata/duminica. As dori sa stiu:
a) daca realizez un contract de comodat intre mine, posesor de autoturism si PFI pentru a ceda masina PFI-ului, acest contract trebuie inregistrat la finante/notar sau in alta parte pentru a fi valabil;
b) daca pot deduce 50% din valoarea bonurilor de benzina si cum fac aceasta operatie in registrul de incasari si plati, inregistrez bonul cu suma totala sau jumatate din suma? Ce suma pot deduce pentru benzina, exista vreo limita sau nu (nu vreau sa pun mii de lei, dar daca fac aproximativ 400-500 de km pe luna in interes de serviciu cam ce valoare ar putea fi dedusa?);
c) drumul dintre localitati este unul destul de rau, doresc sa stiu daca pot deduce cheltuieli de intretinere/reparatii pentru masina (schimburi ulei filtre, deteriorari la suspensie, frane?)
d) avand in vedere ca exista si ture de 24 de ore pe care le desfasor, pot deduce cheltuieli de masa/diurna in aceste situatii si in ce suma?
2. pot avea cheltuieli inainte de a avea incasari (echipament sanitar necesar, bonuri de benzina, mancare, etc.?)
3. am inteles ca impozitul il voi plati trimestrial, dupa ce voi primi acasa instiintarea de la finante in baza venitului estimativ declarat in termen de 15 zile de la deschiderea PFI. Acesta se va modifica ulterior in functie de veniturile realizate? (voi realiza venituri lunare intre 100 si probabil maxim 1000 de lei in functie de cate ture vor fi, acestea variind in functie de nevoile centrului - grafic de lucru)
4. sunt angajat ca si asistent medical cu norma intreaga si carte de munca la stat, ce cheltuieli obligatorii mai platesc si ince suma/procent, avand in vedere ca am vazut ca acestea variaza in functie de mai multi factori - asigurari de sanatate, pensie, somaj? Cand trebuie sa platesc aceste cheltuieli - lunar, trimestrial?
5. ce declaratii trebuiesc completate ca si PFI si cand?
6. care este in cazul PFI codul CAEN pentru asistenti medicali care desfasoara activitati in centre medicale de permanenta?
Sunt sigur ca pentru unele intrebari exista pe forum raspuns, dar de multe ori nu am gasit o delimitare clara intre PFA si PFI sau sa se specifice clar ca raspunsurile respective se aplica integral pentru ambele forme.
Multumesc anticipat pentru lamuriri
Discutia telefonica cu firma de salubrizare nu a decurs sub cele mai bune auspicii (o domnisoara plasata in respectivul post de unchiul nepoatei surorii, etc...), respectiv ei fac ce vor.
Din pacate primarul orasului nostru a avut grija sa nu existe concurenta, de altfel ucide concurenta in toate domeniile ce tin de locuinte, asa ca fiind unica firma de salubrizare a aparut o HCL care modifica tariful.
Pot rezilia daca vreau contractul, dar raman cu gunoiul in curte, concluzie: nu se poate face nimic.
Buna ziua,
Sunt administrator la 2 asociatii de proprietari, iar in urma cu o saptamana am primit facturile de salubrizare pentru cele doua asociatii, dar cu suma de plata marita, fata de contractele incheiate anterior.
Mentionez ca nu am primit nici o instiintare in prealabil in legatura cu modificarea de pret, este legal? Si daca nu este legal ce putem face?