avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 824 soluții astăzi
Forum Activitate Danielabiris77@yahoo.com

Activitate Danielabiris77@yahoo.com

Va multumesc foarte mult. !
Inteleg astfel ca pot achiziționa bunuri necesare pentru desfasurarea activității societatii ca de exemplu am achizitionat casa de marcat cu jurnal electronic valoare de achizitie conform factura 1200 lei cu tva... intentionam de asemenea sa achizitionam 3 rafturi metalice pt magazin valoare totala 1000 lei , diverse scule/unelte pt desfasurarea activitatii de vernisaj interior in val de 1800 lei. Astfel 50% din profitul aferent anului 2017 adica 4000 lei se poate considera corect reinvestit? .
Va rog sa imi raspundeti a.i. sa ma pot verifica pe mine daca am inteles corect. Nu sunt contabil dar ma străduiesc sa inteleg. Multumesc frumos.
Ioan Petru Butariu a scris:

Conform Ordin 1802/2014 (Reglementările contabile privind situaţiile financiare anuale individuale şi situaţiile financiare anuale consolidate) este considerat mijloc fix:

138. - Activele imobilizate sunt active generatoare de beneficii economice viitoare şi deţinute pe o perioadă mai mare de un an. Ele trebuie evaluate la costul de achiziţie sau la costul de producţie, cu respectarea prevederilor prezentei subsecţiuni.

Acea limita de care ati amintit este doar pt calculul amortizarii fiscale reglementate in Codul Fiscal la art. 28 si nu are legatura cu incadrarea unui bun ca mijloc fix. Astfel, poate fi mijloc fix si un bun cu valoare de 1000 lei, important e sa genereze beneficii economice viitoare şi sa fie deţinute pe o perioadă mai mare de un an:

(2) Mijlocul fix amortizabil este orice imobilizare corporală care îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) este deținut și utilizat în producția, livrarea de bunuri sau în prestarea de servicii, pentru a fi închiriat terților sau în scopuri administrative;
b) are o valoare fiscală egală sau mai mare decât limita stabilită prin hotărâre a Guvernului, la data intrării în patrimoniul contribuabilului;
c) are o durată normală de utilizare mai mare de un an.
...
(21) În cazul unei imobilizări corporale care la data intrării în patrimoniu are o valoare fiscală mai mică decât limita stabilită prin hotărâre a Guvernului, contribuabilul poate recupera aceste cheltuieli prin deduceri de amortizare, potrivit prevederilor prezentului articol.


Anul trecut am infiintat o societate de tip SRL -D
Conform ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 6/2011 pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanţi în afaceri art 4 litera c) :
" În afara obligaţiilor stabilite prin actele normative în vigoare, aplicabile oricărui operator economic, microîntreprinderea aparţinând întreprinzătorului debutant are şi următoarele obligaţii specifice:
c) să reinvestească anual cel puţin 50% din profitul realizat în anul fiscal precedent;
Daca nu se reinvesteste OUG 6 / 2011 precizeaza asa:

Art. 9. - (1) Facilităţile acordate prin program se consideră acordate necuvenit şi se recuperează potrivit legii în următoarele situaţii:
b) când microîntreprinderea aparţinând întreprinzătorului debutant nu a îndeplinit una dintre obligaţiile prevăzute la art. 4 lit. b) şi c)" .
Acum ne aflam in situatia in care in anul 2017 am obtinut un profit de 8000 lei.
50% reprezinta 4000 lei si intelegem ca pana la finalul anului trebuie sa reinvestim aceasta suma care a fost inregistrata la alte rezerve in contabilitatea societatii.
Problema noastra este ca am obtinut opinii diferite cu privire la bunurile pe care societatea trebuie sa le achizitioneze in sensul ca valoarea fiecarui bun achizitionat trebuie sa depaseasca suma de 2500 lei pt a putea fi considerate o reinvestire.
Intentionam sa achizitionam de exemplu rafturi metalice pt magazinul in care se vand materiale de constructii conform activitatii desfasurate de societate. Aceste rafturi metalice nu depasesc valoare de 2500 lei/raft . ..sau intentionam sa achizitionam scule pt. activitati de finisaje interioare necesare in activitate conform cod caen al societatii. Aceste scule/unelte nu depasesc valoarea de 2500 lei/ bun fara tva.
Va rugam sa ne ajutati pt ca nu mai stim cum este corect sa procedam a.i. sa nu ajungem in situatia in care sa achizitionam ceva in ideea reinvestirii si in fapt sa ne trezim ca nu este corect ..
Un punct de vedere primit pe acest site a fost ca " Reinvestire inseamna in principiu in imobilizari." PUTETI SA DETALIATI MAI MULT .
VA ROG.
VA MULTUMESC ANTICIPAT.
Răspuns la discuția Munca la domiciliu
Va multumesc. . F mult.

Cornel Vasile a scris:

In opinia mea, in c.i.m. /actul aditional se poate mentiona :

H. Durata muncii:
1. O normă întreagă, durata timpului de lucru fiind de .......... ore/zi ……….. ore/săptămână.
a). Repartizarea programului de lucru se face după cum urmează ……………………. (ore zi/ore noapte/inegal);
b). Programul de munca este : 8.30 (ora de incepere) - 16.30 (ora de terminare)
Programul de lucru se poate modifica în condiţiile regulamentului intern/contractului colectiv de muncă aplicabil.


Răspuns la discuția Munca la domiciliu
Contractul de munca este incheiat in iunie anul trecut. Nu am incheiat un act aditional pt a se specifica acest lucru. Ideea este ca si acum se poate face un act aditional...dar cum o sa se procedeze in fapt.? Contabila (angajat la domiciliu) trebuie sa trimita un email cand incepe sa lucreze si un email cand termina programul? Stiu ca par insistenta dar ...TIM_ ul face verificari pe aceasta tema. ..si de obicei incercam sa fim in regula numai ca de data asta nu se explica niciunde cum sa si aplicam a.i. sa nu fim in abatere din pura neintelegere.
Cornel Vasile a scris:[/vinderea ]

Este simplu, daca salariatul cu munca la domiciliu îşi stabileste singur programul de lucru., atunci va comunica angajatorului ora de incepere si cea de sfarsit a programului de lucru.
Acest lucru se poate insera direct in c.i.m. sau intr-un act aditional la c.i.m.

Răspuns la discuția Munca la domiciliu
Contractul de munca este incheiat in iunie anul trecut. Nu am incheiat un act aditional pt a se specifica acest lucru. Ideea este ca si acum se poate face un act aditional...dar cum o sa se procedeze in fapt.? Contabila (angajat la domiciliu) trebuie sa trimita un email cand incepe sa lucreze si un email cand termina programul? Stiu ca par insistenta dar ...TIM_ ul face verificari pe aceasta tema. ..si de obicei incercam sa fim in regula numai ca de data asta nu se explica niciunde cum sa si aplicam a.i. sa nu fim in abatere din pura neintelegere.
Cornel Vasile a scris:[/vinderea ]

Este simplu, daca salariatul cu munca la domiciliu îşi stabileste singur programul de lucru., atunci va comunica angajatorului ora de incepere si cea de sfarsit a programului de lucru.
Acest lucru se poate insera direct in c.i.m. sau intr-un act aditional la c.i.m.

Răspuns la discuția Munca la domiciliu
Va multumesc foarte mult pt raspuns.
Răspuns la discuția Munca la domiciliu
Va rog se poate sa ma ajute cineva. Chiar nu stiu cum sa tin practic aceasta evidenta pt contabila societatii ce lucreaza la domiciliu . Ne_am gandit sa facem un document denumit „Acord “ intre angajat si angajator prin care sa stabilim programul de lucru de la ora...la ora dupa care tinem evidenta la sediul societatii in care sa evidentiem ora de inceput si de sfarsit a programului conform intelegerii/acordului stabilit cu angajatul.
O societate care are un angajat care desfasoara activitatea la domiciliu conform CIM , cum tine in practica evidenta orelor lucrate cu precizarea orei de inceput si de sfarsit al programului de lucru? Ce documente trebuie întocmite? Precizam ca in Codul Muncii este specificat faptul ca angajatul care presteaza munca la domiciliu isi stabileste singur programul de lucru iar angajatorul stabileste de comun acord cu angajatul un program in care poate verifica activitatea angajatului la domiciliu. Aceste precizari s_au inscris si in CIM. PRECIZAM CA EVIDENTA ORELOR LUCRATE IN CADRUL SOCIETATII NOASTRE SE TINE LA SEDIUL SOCIAL .
Va rog sa ma ajutati cu un raspuns. Va multumesc anticipat!

Va multumesc din suflet.
Ioan Petru Butariu a scris:

In OUG 6/2011 se precizeaza:

Art. 5. - Microîntreprinderea aparţinând întreprinzătorului debutant beneficiază de următoarele facilităţi:
c) scutirea de la plata contribuţiilor de asigurări sociale datorate de angajatori, potrivit legii, pentru veniturile aferente timpului lucrat de cel mult 4 salariaţi, angajaţi pe perioadă nedeterminată. Aceasta perioadă constituie stagiu de cotizare în sistemul public de pensii, iar pentru stabilirea şi calculul drepturilor prevăzute de Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare, se utilizează câştigul salarial mediu brut lunar, pentru care asiguratul plăteşte contribuţia individuală de asigurări sociale. Pentru fiecare salariat, scutirea nu se acordă pentru veniturile salariale lunare care depăşesc cuantumul câştigului salarial mediu brut pe economie din anul anterior;


Iar in OUG 3/2018:

În cazul în care contribuţia de asigurări sociale calculată potrivit alin. (5) este mai mică decât contribuţia de asigurări sociale stabilită potrivit alin. (51), diferenţa se plăteşte de către angajator/plătitorul de venit în numele angajatului/beneficiarului de venit.

Cred ca e o problema de nuanta, CAS potrivit OUG 3/2018 e datorata de angajat, dar o plateste anagajatorul in numele angajatului. Deci probabil ca nu se poate beneficia de scutirea CAS.