avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1200 soluții astăzi
Forum Activitate plus69

Activitate plus69

Buna ziua.
Cum se poate calcula suma impusa administratorului de bloc care a incasat in mod "eronat" pe lista de plata din Ianuarie 2019 suma de 250 ron apoi a restituit-o 24 luni mai tarziu? In Legea 196/2018 Art.74 alin.2 se specifica termenul de restituire a sumelor incasate ce depasesc in valuare totalul cheltuielilor ca find de 30 zile de la constatarea acestora.

Va multumesc.
Buna ziua.

Datorita unei lucrari efectuate si nefinalizate la bloc am cerut mai multe informatii presedintelui. Acesta nu a binevoit sa raspunda asa ca ne-am adresat primariei care a raspuns in felul urmator:

"Lucrarea efectuata de persoana fizica autorizata Xxxxxx Xxxxxx la
fatada imobilului, nu a fost finalizata; Pentru avansul platit in valoare
de X000 lei, furnizorul de servicii a emis factura si chitanta de plata;
Proprietarii au fost anuntati in adunarea generala din data de xx.xx.xx17
asupra faptului ca persoana fizica autorizata nu a terminat lucrarea;
Asociatia nu a incheiat contract cu persoana fizica specializata si nici nu
s-a efectuat receptia lucrarii; Presedintelui asociatiei i se va solicita
respectarea legislatiei pentru lucrarile de reparatii care urmeaza a se
efectua la partile comune ale imobilului;"


Intrebarea este: cum se recupereaza acest prejudiciu si pe cine actionam in instanta daca este cazul?

Va multumesc.
Buna ziua.

Datorita unor nereguli observate si nesolutionarii lor din partea presedintelui de bloc, m-am adresat primariei. Raspunsul lor:

"Urmare a adresei dumneavoastra, presedintelui asociatiei i se va
solicita prezentarea unor documente ale asociatiei pentru verificarea celor
sesizate de dumneavoastra. Rezultatele verificarii si masurile impuse
asociatiei, daca va fi necesar, va vor fi comunicate in cel mai scurt timp."


Datorita faptului ca termenul de rezolvare a expirat, au trecut cele 30 zile, si nu am primit raspunsul lor, exista posibilitatea prin ordonanta nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor ca acesta sa se prelungeasca.

ART. 8
(1) Autoritatile si institutiile publice sesizate au obligatia sa comunice petitionarului, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii petitiei, raspunsul, indiferent daca solutia este favorabila sau nefavorabila.
ART. 9
In situatia in care aspectele sesizate prin petitie necesita o cercetare mai amanuntita, conducatorul autoritatii sau institutiei publice poate prelungi termenul prevazut la art. 8 cu cel mult 15 zile.


Intrebarea fireasca este: Cum imi dau seama daca primaria a uitat de mine sau foloseste Art. 9 din ord. nr. 27/2002 ? Ma asteptam sa fiu anuntat in cazul in care n-au terminat de verificat.

In cazul in care s-au strans bani pentru fond de reparatii, administratorul are obligatia
sa-i depuna intr-un cont la banca sau are dreptul sa-i pastreze acasa ?
Acelasi lucru e valabil si pentru fond de rulment ?


Va multumesc anticipat.